Maximaal 125- 150 euro per week boodschappen motivatie groepje!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Prettykitty, 18 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Hoiiiii!


    Sinds een tijdje ben ik aan het minimaliseren, en let ik heel erg goed op dat ik geen eten weggooi.

    Ook wil ik minder "troep" kopen, zoals dingen die ik eigenlijk niet nodig heb zoals Rituals pakketje hier, geurkaarsen daar, dure shampoo (waar ik er nog 20 van heb) etc etc.

    Ik dacht misschien is het wel leuk om een topic te openen, om elkaar te motiveren minder (onnodig) geld uit te geven.

    Ook kunnen we elkaar tips geven mbt het boodschappen budget.

    Er zijn genoeg gezinnen die met max. 125 - 150 euro per week moeten doen qua boodschappen geld. (Natuurlijk ook nog genoeg gezinnen die het het met nog minder centjes moeten doen)

    Vanaf maandag start ik met maximaal 125 euro boodschappen geld.

    Wie doet er mee? :D
     
  2. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Ik doe mee!! Juist in de zomermaanden gaat er bij ons altijd veel teveel doorheen :oops:

    Dan is het gezellig buiten en komen er veel mensen aanwaaien. En ik vind het dan altijd zo gezellig dat ik van alles veel teveel haal, haha. Mijn streven is ook max 125 per week.

    Hoe wil jij het aanpakken?
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  3. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.175
    499
    83
    Is dat echt alleen voor boodschappen? Of ook cadeautjes, etentjes,uitjes, kleding etc? Hier een gezin van vier en we geven ongeveer 80 euro uit aan boodschappen per week, dat vind ik al vrij veel. We hebben een totaal budget van 600 per maand inclusief alles.
     
    roever, Naomi2903 en Prettykitty vinden dit leuk.
  4. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.175
    499
    83
    Wel een goed streven trouwens, ik maak vaak een weekmenu, en check alle aanbiedingen. En verder niet te vaak ophalen of bestellen. De boodschappen online bestellen kun je ook op besparwn, de action en op is op hebben veel goedkopere verzorgingsproducten.
     
    Anniek88 en Prettykitty vinden dit leuk.
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik doe mee, maar wil eigenlijk zo ver mogelijk onder de 100 euro blijven incl. luiers.
    Deze week is dat gelukt, 97 euro voor de hele week.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  6. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik denk dat echt alleen boodschappen het prettigste is. Anders moet je elke keer dingen van je budget halen als je bijvoorbeeld naar de Action wat hebbedingetjes hebt gekocht!

    Je kan wel bijvoorbeeld 100 euro boodschappen en 25 euro overige doen ofzo?
     
  7. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik doe ook mee,

    Wij schokken deze week toen we gingen uitrekenen wat we eigenlijk maandelijks overhouden met de rekeningen er van af en schokken hoe veel dit eigenlijk was en vroegen ons dus af waar we het laten..

    Juist ja aan onzin dingen of even dit of dat halen of bestellen.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  8. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.175
    499
    83
    Ik bedoelde meer of die 125 echt voor boodschappen alleen is, omdat ik het zoveel vond. Omdat wij ongeveer 80 uitgeven aan boodschappen. Maar goed, ik kan voor mijn gevoel ook niet veel meer besparen :)
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  9. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je helemaal!
    Even dit drinken, even een pak ijsjes, even een paar hapjes etc.

    Ik wil vooral letten op aanbiedingen (dat die ik sowieso altijd wel)

    Ik check bijvoorbeeld meerdere supermarkten folders voordat ik mijn lijstje maak.

    Ik koop vaak bij AH. En heb bijvoorbeeld een enorme voorraadkast, naja.. enorm valt ook wel weer mee maar van een hoop items heb ik echt een grote voorraad. (Ik zal straks even een lijst maken als mijn zoontje slaapt)
     
    Baloei vindt dit leuk.
  10. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Dat vind ik heel knap!
    Leuk dat je ook mee wilt doen.

    Ik koop luiers altijd heel groot in, en dus laatst bij Trekpleister 1+1 Op eigen merk.
    Ik hoef echt een jaar geen luiers te kopen denk ik. (Ik typ nu alles even snel, ga straks uitgebreider even alles typen)
     
  11. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Ja hier ook zo! Ik geniet er ook wel van, hoor! Dat iedereen gewoon aan komt waaien en ik dan ook niet gelijk om t hand zit. Maar volgens mijn man kan het best wat minder (en hij heeft best een punt).

    Ik moet nog even bedenken hoe ik het ga doen. Nu voelt het meer als iets wat ik graag wil, maar nog niet als iets wat realiseerbaar is haha
     
  12. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Wij geven zo'n €150 per week uit aan boodschappen waarvan zo'n €110 puur aan groenten en fruit. En dat is voor een in de weekenden tienkoppig gezin (doordeweeks 6 of 7). Oké ietsje meer dus dan jullie budget, maar dan ook met beduidend meer personen... €125 voor een enigszins gemiddeld gezin is in mijn ogen bijna geen minimaliseren/budgetteren te noemen? Mag ik vragen waar dat bedrag op gebaseerd is?
     
    Bloem2310, NiVa0230 en Prettykitty vinden dit leuk.
  13. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Dat is echt voor alleen boodschappen, maar hoe minder ik uitgeef, hoe beter haha.

    Voor mij is 125 euro echt de max. (Ik vind het absurd als ik dat niet voor elkaar krijg)

    Maar ivm andere leden met misschien een groter gezin, of bijvoorbeeld veel huisdieren heb ik in de topic titel 125 a 150 euro gezet.
     
  14. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Maar misschien heb ik wel 10 huisdieren of bijvoorbeeld een heel duur dieet? ;)
    Gelukkig overigens niet hoor, voor mij is dit wel minimaliseren.

    Ik probeer ook geen dingen te kopen die ik niet nodig heb. (Ik geef het dan vaak wel weg via gratis fb groepen) maar ik had het dan gewoon beter niet kunnen kopen.

    Het is dus gebaseerd op mijn eigen uitgave patroon.

    Ik hoef namelijk niet op het budget te letten, maar ik vind het wel leuk om dat wel te doen.

    (Ik probeer ook geen verzorgingsproducten, kleding enzo te kopen. Ook heb ik heel veel kleding, handdoeken, boeken, geurkaarsen etc verkocht en weggegeven. Dit valt niet echt onder dit topic, maar wel onder minimaliseren) :D
     
  15. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wij doen tussen de 80 en 115 euro aan boodschappen per week voor een gezin van 5. Dus ik snap niet zo goed waarom je zoveel nodig hebt? Ok we hebben wasbare luiers voor 1 van de 2 die nog in de luiers zit. En we gooien tegenwoordig geen eten meer weg. We eten de kliekjes ergens in de week allemaal op. We maken ons eigen toetje voor de kinderen met volle kwark en vers fruit. We drinken geen frisdrank alleen melk, water, thee en sporadisch appelsap voor de kinderen. We zijn minder vlees gaan eten. Laatst nog maakte ik pasta gewoon zonder vlees. Ook geen vervanger. Wel meer groente. Superlekker.
     
  16. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Nouja, wij zijn zelf met 6 waarvan 2 pubers en 2 volwassenen. En er blijven eigenlijk minstens 3 avonden in de week wel 4-5 mensen eten. Dus ja, ik vind het wel een uitdaging.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  17. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.639
    3.012
    113
    Vrouw
    Wij halen bijvoorbeeld 1x in de week eten af. (Omdat we daar echt van genieten)
    Wij drinken wel frisdrank, limonade, mijn vriend drinkt veel koffie.
    Wij eten wel vlees, toetjes, veel groente en fruit. Maar ook veel hapjes, stukjes kaas.
    Lekkere kaasjes etc.
    Ook halen wij brood bij de bakker. En halen dan regelmatig ook iets lekker zoals een aantal krentenbollen, bolletjes, of bijvoorbeeld een aantal gebakjes.

    Als ik minder uitgeef helemaal prima, maar dit is voor mij gewoon de max.
    Dat mag jij veel vinden, maar ik vind het wel meevallen. :D
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  18. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Maar waar moet de rest dan aan meedoen? Dan is zo’n budget toch heel individueel?
     
  19. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Ieder kan toch zijn eigen plan delen? Of moeten we het allemaal hetzelfde doen?
     
  20. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Wij ook inderdaad. Heerlijk vers kaas-uienbrood :o:

    Vanavond kwamen mijn broer en zijn gezin eten. Ik had lasagne, met vooraf heerlijke kaasjes en hammetjes enzo. Ik vind dat toch zo gezellig :) lekker wijntje erbij, heerlijk!! Zeker met dit weer :thumup:
     
    Prettykitty vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina