Mazelenuitbraak op Haagse crèche, zeker drie kinderen besmet

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kukido, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Mazelenuitbraak op Haagse crèche, zeker drie kinderen besmet - https://nos.nl/l/2278609

    Langleve de dalende vaccinatiegraad
     
    Roodborstje2 en Oceanna vinden dit leuk.
  2. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    De dalende vaccinatiegraad heeft er niets mee te maken. 3 kinderen waren jonger dan 14 maanden, de leeftijd waarop de vaccinatie word gegeven. 1 kind was al eel ouder, maar zo veel redenen waarom de vaccinatie nog niet gegeven zou kunnen zijn. Ik had m zelf bijv. ook een tijdje uitgesteld omdat mijn.dochter rond die tijd al waterppokken en een brandwond had opgelopen. Heeft niets met de dalende vaccinatiegraad te maken.

    Verder lezen dan je neus lang is :|
     
    chuppie, Stakato, littlemunchkin en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Eerst even lézen, voordat je weer lekker een discussie op gang wilt brengen.
    Heeft niks met de vaccinatiegraad te maken namelijk. Jammer he?! :|
     
    chuppie, Raggy81 en Marihi vinden dit leuk.
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dit dus...
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    In die zin helpt een bepaalde vaccinatie graad hier natuurlijk wel aan mee.
    Misschien niet deze specifieke gevallen maar wel in t algemeen genomen.
    Door een hoge vaccinatiegraad kun je ziekten 'uitroeien' of in ieder geval bijna.
    Daarmee voorkom je ook de ziekte bij kinderen die nog niet zijn gevaccineerd vanwege de leeftijd. Of bij kinderen bij wie t om andere redenen niet kan.
    Dat is ook waarom de dalende vaccinatiegraad zo eng is en zo in t nieuws. Onze massale bescherming daalt waardoor de ziektes toenemen.
     
    Anna009, pregnantje, Roodborstje2 en 23 anderen vinden dit leuk.
  6. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Natuurlijk heeft dit wèl met de vaccinatiegraad te maken! Als die hoog genoeg was, ook in het land waar het eerste kind is besmet, waren de kindjes die nog te jong waren om in te enten, beschermd geweest. Dit is hoe het werkt.
     
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    @Kukido je vorige vaccinatie topic is ook nog open, misschien kun je daar verder gaan discussiëren?
    @Beheer misschien kan dit topic gesloten worden? Er is er nog eentje open. Er zal hier vast geen nieuwe interessante informatie komen.
     
  8. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    20190402_075624.jpg
    Heb ik gedaan....Goed gelezen hoor...
     
  9. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Ik laat mij de mond niet snoeren omdat jij het er niet mee eens bent.
     
    Anna009, lidu1, Roodborstje2 en 10 anderen vinden dit leuk.
  10. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Heb ik gedaan. Zeker 1 kind had al gevaccineerd kunnen zijn, staat in het artikel.
     
  11. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    2 van mijn 3 kinderen zijn wegens ziekte later ingeënt dan "zou moeten".
    1: vaccinaties moeten niet! Ze mogen! En 2 niemand weet waarom de vaccinatie niet is gegeven. Dat kan een uitgestelde vaccinatie zijn, een vaccinatie die niet mag ivm allergie ect.
    En daar bij, al had dat kind de vaccinatie al wel gehad, dan nog hebben ze niet alle vaccinaties gehad. Die krijgen ze pas als ze ouder zijn,waarom?omdat de 1e met 14 maanden voor een gedeelte niet of niet volledig beschermd.
     
    Raggy81 en lies276 vinden dit leuk.
  12. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Dit heeft zeker met de dalende vaccinatiegraad te maken. Alleen niet alleen in Nederland. Als die elders ook goed was geweest had de bron nooit mazelen gekregen. Sterker nog, dan had mazelen de wereld uit kunnen zijn.

    Jullie moeten goed lezen.
     
    chrystel73, Riverdale87, Trirani en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. zara1983

    zara1983 Fanatiek lid

    1 nov 2013
    1.161
    477
    83
    NULL
    Dit heeft juist wel te maken met het weigeren van vaccinaties. Hierdoor komen oa de mazelen weer terug en lopen (ook deze jonge kinderen) weer risico...
     
    Roodborstje2, Riverdale87, Trirani en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Natuurlijk heeft dit wel met de dalende vaccinatiegraad te maken.
    Ik werk in Den Haag en ik werk in de gezondheidszorg en we hebben een heel schrijven van de GGD ontvangen en mogelijk moet ik getiterd worden omdat het niet zeker is of ik ooit de mazelen heb gehad en gezien mijn geboortejaar ben ik mogelijk niet voldoende gevaccineerd.
    Kinderen en volwassen met verdachte uitslag mogen nu ook niet op het spreekuur komen ivm besmetting van patienten en medewerkers.
     
    Trirani vindt dit leuk.
  15. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Nee, er staat moeten, en dat klopt dus al niet.
    Daarnaast zijn er kinderen die wat later worden gevaccineerd ivm ziekte of andere redenen. Staat er hierbij waarom? Nee...
    Waarom dan gelijk zo’n oordeel?!
     
    Raggy81 en itakepictures vinden dit leuk.
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Jeetje :(
     
  17. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Kijk, en dáár gaat er dus ook heel wat mis, wat vaak niet erkent wordt. Ik durf er mijn hand voor in t vuur te steken dat de meeste ouders die daar op de opvang binnenwandelen, niet beschermt zijn. En waarom niet? Pure onwetendheid waarschijnlijk.
     
  18. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.622
    113
    Je weet niet welk kind de bron is geweest: die van ouder van 14 maanden of die van onder de 14 maanden.

    Maar de omgeving waar het kind is geweest (op vakantie, kan dus ook in Nederland in principe), daar is de vaccinatiegraad vermoedelijk te laag voor een groepsbescherming. Ouders zijn op vakantie geweest, niet wetend dat hun kind risico liep. En nu zijn ook andere kinderen besmet. Je ziet hoe snel het gaat.

    Ik hoop dat het zich beperkt en dat het minstens de 'volgers' van de antivaxxers kan overtuigen tot noodzaak vaccinatie. De pure antivaxxers raak je hier niet mee, maar er is een heel grote groep die wel hun berichten hoort en bang van vaccinaties wordt.
     
  19. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Het zijn 2 verschillende onderwerpen. Dit topic gaat over het nieuwsbericht dat er 3 kinderen met mazelen zijn besmet. Het andere topic gaat over het verband tussen vaccinaties en autisme.
     
  20. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Hier in Duitsland krijgen de kinderen de 1. mazelenvaccinatie met 12 maanden, alleen in uitzonderingen is dit later.
    Ik weet natuurlijk niet hoe oud de andere besmette kindjes zijn. Jonger dan 14 maanden is een tamelijk groot begrip.
    Hopelijk maken ze het goed.
     

Deel Deze Pagina