mededonoren op dit Zwangerschapspagina?

Discussie in 'Donorschap' gestart door Happy91, 13 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy91

    Happy91 Bekend lid

    4 aug 2014
    908
    247
    43
    Hoi allemaal,

    In september start voor mij het traject om eicellen te doneren.
    Ik vroeg me af of er op Zwangerschapspagina nog andere dames zijn die donor zijn, worden, of geweest zijn?

    Ik zou het fijn vinden om ervaringen te kunnen uitwisselen :)
     
    Dagda, Visje79, Madelie en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik hoop zelf nog eens zwanger te worden, dus ij zelf niet. Maar wat super tof dat je dit wil en kan doen!!:thumup:
     
    Happy91 vindt dit leuk.
  3. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Dit is iets wat ik dolgraag nog eens wil doen! Ik kan er alleen zo weinig informatie over vinden... Misschien ligt dat aan mijn zoek vaardigheden:o:

    Heb jij toevallig meer info? Mag je het bijvoorbeeld doen als je pcos hebt? Of als je nog een kinderwens hebt?
     
    Happy91 vindt dit leuk.
  4. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Lieve @Louise11110 allereerst super dat je dit wilt gaan doen! <3
    Ik weet dat er op facebook een aantal groepen zijn waarin zowel (eicel)donoren actief zijn als wensouders. Er wordt daar erg veel nuttige informatie aan elkaar uitgewisseld. Wellicht dat je daar wat meer informatie kunt vinden ook. Stuur me maar een dm als je graag wilt weten welke groepen het zijn. Ik weet niet of ik dat zomaar hier mag plaatsen nl.

    Take care!
     
    Happy91 en Louise11110 vinden dit leuk.
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat goed dat je dit doet!!

    als onze kinderwens vervuld is en ik kan/mag het doen, wil ik ook heel graag eicellen doneren. Wij zijn zelf afhankelijk van een mannelijke donor en ik wil op die manier mijn steentje bijdragen. Vrijwillig.

    Ik zou het al eerder dan dat doen wanneer blijkt dat het nichtje van mijn vriend onvruchtbaar is geworden door haar heftige chemo. Ik heb al gezegd dat ik dan eventueel haar eiceldonor wil zijn en ze wil dat dolgraag! Ze heeft nu nog geen kinderwens maar voor in de toekomst.
     
    miniVosje, Visje79, Happy91 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik op het moment niet. Nu kan het sowieso niet. Maar misschien ooit in de toekomst.

    Ik heb afgelopen jaar ergens een kennis van me, die nu nog geen actieve kinderwens heeft, aangeboden eventueel wel eicellen te willen doneren en/of voor haar zou willen dragen. Zij heeft wat dingen die mogelijk erfelijk zouden kunnen zijn en/of die ervoor zouden kunnen zorgen dat haar lichaam een zwangerschap misschien niet eens aan kan. Maar of ze mij ook zou benaderen, dat weet ik dan weer niet. Ze kon het aanbod wel waarderen in ieder geval.

    Mocht een andere bekende van me het nodig hebben, zou ik het sowieso doen denk ik. Als medisch alles verantwoord is uiteraard.
    Voor een onbekende wil ik het nog niet uitsluiten. Maar daar moet ik denk ik wel wat meer over nadenken.

    Oh, en mocht het serieuzer worden, dan ook even peilen hoe mijn vriend erin staat.
     
  7. Clara14

    Clara14 Niet meer actief

    Hoi hoi,

    6 jaar geleden gingen wij de mmm in. Mijn man heeft helaas 0,0 zaadjes dus waren we afhankelijk van een donor.
    Toen hebben wij de keuze gemaakt om voor zaad donor te gaan. En ik heb toen een icsi behandeling gedaan en de helft van mijn eicellen weg gegeven.
     
  8. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Geen ervaring, maar kon niet weg gaan zonder te reageren. Echt super mooi dat je dit doet! :)
     
    Happy91 vindt dit leuk.
  9. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Kan het niet meer met je eens zijn! Wat goed dat je dit doet @Happy91
     
    Happy91 vindt dit leuk.
  10. Happy91

    Happy91 Bekend lid

    4 aug 2014
    908
    247
    43
    Ik ben ook lid van de facebookpagina over eiceldonatie, die kan je denk ik wel vinden als je hierop zoekt. Daar wordt ook veel info gegeven. Per ziekenhuis wordt er volgens mij verschillend mee omgegaan als je nog een kinderwens hebt. Of je het mag als je PCOS hebt weet ik niet. Wat goed dat je hier ook aan denkt!! :)
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  11. Happy91

    Happy91 Bekend lid

    4 aug 2014
    908
    247
    43
    Wat mooi dat jij het ook wil gaan doen!
    Wat heftig van je nichtje zeg. En echt heel erg mooi dat je haar op deze manier wil helpen. Hebben jullie een bekende donor?

    Ik wilde graag doneren omdat het zwanger worden, de zwangerschappen zelf en de bevallingen van mijn 3 kindjes zo gemakkelijk zijn gegaan (en ik om mij heen zoveel andere verhalen hoor) dat ik op deze manier heel graag een ander stel wil helpen om ook hun wens te kunnen vervullen. Via een facebookgroep ben ik in contact gekomen met een heel lief stel, waarvoor dus nu in september het traject gaat starten
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  12. Happy91

    Happy91 Bekend lid

    4 aug 2014
    908
    247
    43
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Wat mooi dat je dat hebt aangeboden aan je kennis, echt heel lief van je.

    Ik heb er juist voor gekozen om te doneren voor een onbekende van mij (inmiddels ken ik ze wel een beetje hoor), omdat ik dat makkelijker vond. Daarnaast is er op dit moment in mijn directe omgeving niemand waarvan ik weet dat zij afhankelijk zijn van eiceldonatie.
     
  13. Happy91

    Happy91 Bekend lid

    4 aug 2014
    908
    247
    43
    Wauw, super lief! Heb je de eicellen gedoneerd aan een bekende? Of aan een bank?
     
  14. Happy91

    Happy91 Bekend lid

    4 aug 2014
    908
    247
    43
    @Malbec en @Gliss dankjewel allebei, ik vind het fijn om te kunnen doen voor een ander, juist omdat het bij mij allemaal (bijna te) gemakkelijk ging.
     
    Malbec en Gliss vinden dit leuk.
  15. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij hebben een donor die wij zelf niet kennen, via de donorbank Cryos Denemarken. We wilden geen naaste van ons, en buiten dat kennen we ook niemand die het zou kunnen doen. Heel veel onvruchtbaarheid/ bijna onvruchtbaarheid in onze directe omgeving.

    wat onwijs mooi dat jij op deze manier dit stel kan helpen zeg! ❤️
     
    Happy91 vindt dit leuk.
  16. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Wij zijn zelf afhankelijk van een eiceldonor, dus ik wil heel erg mijn waardering uitspreken voor wat je doet. Geweldig dat er mensen zoals jij zijn. <3
     
    miniVosje en Happy91 vinden dit leuk.
  17. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Ik had het graag gedaan, maar was helaas al te oud bij mn 1e zwangerschap. Goed dat je het wilt doen.
     
  18. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Nog niet maar het staat zeker op mijn to do list voor als mijn gezin compleet is. Zit er nog een maximale leeftijd aan dat jullie weten?
     
  19. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Ja 35 volgens mij. En je mag bepaalde tijd niet in bepaalde landen zijn geweest
     
  20. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Wat een super daad!
    Je gaat heel wat mama's to be gelukkig maken..
    :thumup:
     

Deel Deze Pagina