Goedemorgen, Helaas heb ik met 9 weken te horen gekregen dat het vruchtje gestopt is met groeien met 8 weken zwangerschap… Nu zit ik in eigenlijk week 11, maar nog steeds niks gemerkt of begonnen. Ik heb medicatie om het op te wekken. Ik wil graag ervaringen horen hierover want ik vind het heel spannend.. De gynaecoloog zei eerst 1 pil mifegyne oraal innemen, volgens haar begint het door deze pil al bij sommige vrouwen en anders 4 vaginaal anderhalf dag erna. Bij wie is het met die ene pil al gestart? Mag ik jullie ervaringen lezen en ook qua pijn? Wat kan je wel en wat niet? alvast bedankt…
Vervelend dat het zolang blijft zitten. Je wil het liefste dat het er gewoon spontaan uit komt. En zo snel mogelijk, want dan kun je door. Ik heb met 9+2 weken medicatie ingenomen voor een vruchtje dat ook met 8 weken gestopt was. Ik had een paar dagen later een klein reisje op de planning staan en wilde daar geen miskraam hebben. Vandaar dat ik het heb opgewekt met medicatie. De gynaecoloog kon niet zeggen of de miskraam tijdens de reis dan al gebeurd zou zijn, dus dat vond ik wel spannend. Op 16 september heb ik de 1e pil ingenomen en op 17 september de 2e. In de handleiding staat dat het bij de 2e binnen 4 tot 6 uur op gang moet komen. Bij mij was het na 40 minuten klaar. Ik voelde een zware druk en had het idee dat ik naar de wc moest, maar herkende het gevoel van mijn bevalling en mijn eerdere spontane miskraam. Op de wc floepte het er zo uit. Ik had er geen pijn bij, alleen even die vervelende druk. Het bloedverlies heeft 10 dagen geduurd, maar vond ik gelukkig meevallen. Ik had van te voren verhalen gelezen van mensen die het wel pijnlijk ervaren hebben. Ik hoop dat het bij jou mee gaat vallen!
Ik heb echt net een missed abortion gehad. Ik kreeg te horen bij de echo met 7+1 weken dat het hartje niet klopte. Toen heb ik eerst 2 weken gewacht. Met 9 weken precies heb ik 's avonds de eerste pil geslikt, afgelopen woensdag. Daar heb ik diezelfde nacht erg last gehad van diarree, misselijkheid en overgeven. Zo'n 24 uur daarna merkte ik het eerste bloed op. Ik was toen niet meer ziek. 36 uur na de eerste pil heb ik de andere 4 vaginaal ingebracht. Ik heb er voor gezorgd dat ik vlak daarvoor een goed ontbijt had gegeten. In de bijsluiter staat namelijk dat een volle maag (+vaginaal inbrengen) zorgt voor de minste bijwerkingen. Twee uur daarna was het bloedverlies echt goed gestart. De pijn was voor mij echt heel mild. Geen krampen, meer zo'n licht zeurend gevoel in de onderbuik. Super goed te doen. Kon gewoon alles nog. Echter begon ik enorm te bloeden. Het bloed kwam tot mijn knieën, door mijn broek heen binnen een uur. 4 uur na inname lag ik op de tafel voor een curretage. Ook daar geen last van gehad. Ik ben uiteindelijk tevreden met hoe het gegaan is. De pijn was bijna niet bestaand. Ik heb geen pijnstilling hoeven gebruiken. Het bloedverlies wat ik had was minder, maar daardoor heb ik nu wel een curretage gehad en is het in ieder geval over. Ik bloed nu wel na, maar dat is erg goed te doen.
Ach, wat verdrietig Ik heb begin dit jaar ook een missed abortion gehad. Vrij snel na het innemen van de tweede dosis kreeg ik buikkrampen en ben ik het lege vruchtzakje verloren. Ik vond de pijn en het bloedverlies meevallen. Ik vond het mentale stuk wel zwaarder dan ik vooraf had gedacht. Het wachten op de controle-echo en ook het verlies van vertrouwen in je eigen lichaam.
Lijkt me schrikken als je zoveel bloed ziet, gelukkig ben je geholpen en kan je lichaam nu herstellen. Bedankt voor je reactie, ik heb om 11u 4 pillen ingebracht en om 13u begon het bloeden. Wel medicatie ingenomen maar nog steeds wel vervelende krampen zo nu en dan.
Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat je dit hebt mee moeten maken.. zoiets is nooit leuk.. mentaal is het indd zwaar. Had voordat ik medicatie had ingenomen gisteren wel zwaarder mentaal maar nu wat rustiger.
Dank je wel! Ik had gisteren laat in de avond enorm veel bloed en stolselverlies. Was heel spannend allemaal. Had nog nooit zulke grote stolsels gezien. Nou weet ik ook niet of het vruchtje eruit is want het kon in de stolsels zitten. Het is nu wel rustiger met bloeden
Als de miskraam compleet is, stopt het bloeden vrij snel. Er kan nog wat restweefsel zitten, waardoor het blijft bloeden. Je kunt het altijd bij de gyneacoloog laten controleren. Sterkte.