Beste lactatiekundige, Ik voed mijn derde dochter van 3 maanden oud aan de borst. mijn oudste heeft 2 jaar BV gehad, mijn middeltje 9 maanden (tandemvoeden) en nu dan mijn kleinste. Ik heb vandaag medicijnen gekregen van de huisarts ivm rugklachten: Artrotec. Mijn man heeft ze gehaald en dus geen uitleg gehad. In de bijsluiter staat dat dit niet genomen mag worden als je BV geeft. Het is een medicijnen met diclofenac voor het remmen van reuma-achtige ontstekingen en artrose en pijnstilling. nu wil ik natuurlijk dolgraag door blijven voeden maar aangezien ik 3 kinderen onder de 3 heb zie ik het niet zitten om komende week (weken) af te kolven en weg te gooien om mn productie op peil te houden. Is eigenlijk ook gewoon onmogelijk met 3 kinderen. De assistente zei mij vanmiddag dat ik pijnstilling zou krijgen wat samen mag met BV maar in de bijsluiter staat dus van niet. HELP!!!!!!!!!!!
Hoi, Ik heb het voor je nagezocht: Artrotec is een combinatie medicijn van diclofenac en misoprostol. De diclofenac is niet het probleem, maar over misoprostol zijn te weinig gegevens bekend en gaat daarom niet samen met de borstvoeding. Maar misschien is de misoprostol slechts nodig voor de bescherming van de maag tijdens het gebruik van diclofenac en zou je daarvoor een andere maagbeschermer kunnen vragen die wel samen gaat met borstvoeding. Succes linda