Medicinale wiet

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Na het andere topic vond ik aanleiding voor het volgende onderwerp.

    We weten allemaal dat drank en drugs "slecht" zijn.

    Maar nu de volgende stelling.
    Medicinale wiet hoe staat men daar tegen over? En dan heb ik het dus niet over de CBd olie die je tegenwoordig overal kunt kopen zelf bij action. Maar de wiet zelf dus cbd wiet zonder of veel minder thc.

    Dit te gebruiken bij pijnklachten en voor bijvoorbeeld rusteloosheid of depressie.
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Medicijnen zijn ook slecht voor je lichaam. Maar soms heb je het nodig om je toch weer beter te maken.
    Ik denk dat voor medicinale wiet hetzelfde geld. En dat je de afweging moet maken wat het beste/slechtste is voor jezelf én je omgeving: Gebruik van wiet of gebruik van de reguliere medicatie (slaapmedicatie, pijnstilling, rustgevers etc) .
     
  3. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Dit. Voor sommige mensen is dit echt een uitkomst, waarom zou je er dan tegen zijn of uberhaupt iets van moeten vinden.
     
  4. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    En soms helpt medicatie niet meer en medicinale wiet wel. Dan is iemand ermee geholpen.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nou dit dus inderdaad. Mijn moeder heeft (jaren geleden) kanker gehad en chemotherapie gehad. Nou grotere troep qua medicatie is er niet geloof ik, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ze er nu nog is.
    Voor mijn tante was de chemo helaas niet meer genoeg en zij had veel baat bij wiet. Prima toch.
     
  6. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Toevallig had ik het hier vanochtend over met mijn man, naar aanleiding van een restaurant dat ter overname staat, omdat ze medicinale wiet willen gaan verbouwen. Dit is per januari toegestaan in Portugal.
    Ik heb de effecten 20 jaar geleden tijdens een stage fysiotherapie in een revalidatiecentrum gezien. Het helpt echt tegen bepaalde klachten en is veel natuurlijker als sommige chemische rotzooi. Ik sta er zeker positief tegenover.
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ken meerdere mensen die het gebruiken, oa bij MS, en ik kan alleen maar positief zijn.
     
    rums vindt dit leuk.
  8. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf wietolie (voor ernstige pijnklachten), cbd en cbg gebruikt... cbd en cbg momenteel nog steeds incidenteel... ik vind het heel fijn spul, en sowieso heeft het minder/geen bijwerkingen en ben ik mede daardoor nu pijnvrij (terwijl ik mijn leven lang chronisch pijnpatient zou zijn). Nu tijdens mijn zwangerschap heeft het geholpen bij mijn prenatale depressie en slaap ik stukken beter...

    Wat ik nog wel als opmerking wil geven, koop wietolie of cbd op de juiste adressen. De cbd van de kruidvat of jacob hooy bijv zullen weinig effect geven namelijk :|
     
    Beebylove vindt dit leuk.
  9. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    Mijn vader gebruikt het al jaren bij MS. Hij heeft er echt heel veel baat bij. Hier positief :thumup:
     
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Tegen epilepsie werkt het ook heel goed, ik durf er alleen niet aan te beginnen omdat mijn medicatie al meer als 15 jaar werkt als ik daarmee stop is er nog maar 10% kans dat mijn medicatie opnieuw weer aanslaat mocht de medicinale wiet onverhoopt toch niet werken.

    Ik ben dus absoluut voorstander, maar durf het zelf niet door andere redenen. :oops:
     
  11. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik vind wiet gelijk aan paar biertjes in de avond. Heb der niks op tegen. Drinken of roken zelf niet maar ken genoeg pokkeks die savonds paar wijntjes drinken met het eten, paar pilsjes na het werk of joint voor het slapen. Zolang het je functioneren niet in de weg staat is daar ook niks mis mee vind ik.
    Zelf zit ik 24/7 aan de morfine en andere opiaten. Legale junk dus. Heb de volledige zorg over 2 kinderen waarvan een autisme, astma en type 1 diabetes. Zonder deze zware opiaten lig ik heel de dag op bed
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik rook al trouwens al jaren ook geen gewone sigaretten meer (12 jaar nu) ,, en wiet is daarom ook geen optie. Copd zit in de familie en wil geen zooi in mijn longen . Anders had ik het wel geprobeerd denk ik
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Ik heb een client die het gebruikt voor ernstige pijnklachten. Het helpt haar enorm. Dus ja ik sta er positief tegen over.
     
  14. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Maar die cbs olie komt toch niet in je longen? Of zeg ik iets doms?
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  15. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Nee maar dat werkt hier niet voldoende. Wel gepribeerd hoor, en niet dus nep zooi van kruidvat :). Ts had het over roken van medische wiet volgend mijn toch. Of verkeerd gelezen?
     
  16. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Oh oké nee ik dacht ook gewoon de olie? Jammer dat het niet werkte bij jou!
     
  17. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    ik sta er positief tegenover, sterker nog een tijdje zelf de planten gehad om er thee van te trekken (tegen de ms) en het beviel goed. De planten toen de deur uitgedaan omdat we kinderen kregen en ik het geen goed idee vond om dit gewoon in huis te hebben.

    De olie geprobeerd maar man wat wordt ik duizelig van dat spul, dus niet de oplossing voor mij.

    Mocht ik het weer nodig hebben dan zou ik zeker voor medicinale wiet kiezen.
     
  18. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Je hoeft wiet niet te roken. Met een vape, soort inhalatie apparaat, heb je geen verbranding, het wordt wel heet. Dit zal veel minder slecht zijn, als het al slecht is. Is nog niet bewezen iig.
     
  19. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Mijn man gebruikt een vape op “moeilijke dagen”. Kort verhaal. Hij heeft al van jongs af veel problemen mentaal. En dit maakt hem rustig, hij kan dan weer slapen, zijn hoofd ordenen.
    Ik zelf wil goede wiet olie gaan gebruiken. Ik heb een gevoelig zenuwstelsel, nu weer een schouder waar de zenuw knel zit. Zeer pijnlijk. Of mij dit gaat helpen geen idee. Ik hoop het.
    We hebben ook een crème in huis waar cannabis is verwerkt zit. Dit helpt bij eczeem. Wel duur.
     
  20. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Je hebt t ook in olie vorm. Dan hoef je t niet te roken
     

Deel Deze Pagina