medisch dossier gekregen maar er klopt iets niet

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabeer, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Vandaag een medisch overzicht gekregen van alles wat ik gehad heb van baby zijnde tot nu. Nu staat er bij het jaar 2002 tabaksmisbruik maar volgens mij hoort dit niet bij mij. Ik weet niet eens wat het is. En kan me ook totaal niks van herinneren. Aangezien ik toen 16 was moet ik het toch wel weten. Weet iemand wat dit is? Ik denk zelf dat ze een fout hebben gemaakt en dat dit bij iemand anders in het dossier hoort.
     
  2. marjolinos

    marjolinos Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Je rookte niet in die tijd? Want dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken!
     
  3. MamavanEL

    MamavanEL Niet meer actief

    Misschien even voor bellen?
    Misschien een stomme vraag, maar hoe kan je je dossier opvragen en hoeveel kost dat? Ik zou die van mij namelijk graag willen hebben.
     
  4. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Nee toen niet. Snap er zelfs ook niks van. zou haast eruit opmaken dat ik sigaretten heb opgegeten hahahaha
     
  5. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb het dossier meegekregen omdat ik bij een andere arts moet zijn maar je kunt bij iedere arts kostenloos je dossier krijgen. Daar heb je gewoon recht op. Printen ze zo uit.
     
  6. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Tabaksmisbruik betekend dat je volgens hun rookt. Rookte je ouders of fam vrienden wel toen? Kan zijn dat je arts dat rook en dit onterecht aanzag dat jij rookte?
     
  7. Aylen

    Aylen Niet meer actief

    je rookte toen, denk ik? En dat mocht niet op die leeftijd, dus dan is het misbruik van een product.
     
  8. Astre

    Astre Niet meer actief

    Ze mogen als ze willen wel printkosten vragen, maar dat kan nooit veel zijn. Je hebt er inderdaad recht op.

    Kun je het niet aan je oude arts vragen, want als je niet rookte en sigaretten als ontbijt opat zou ik het ook niet kunnen bedenken.
     
  9. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    nee dat is het allemaal niet. Ik heb het gegoogled maar ik kom geen steek verder nergens staat er wat over. Het enigste wat ik vind is een artikel over COPD en dat heb ik niet
     
  10. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Jawel dit vertelde mijn ha mijn toen ik het las in mijn dossier het betekend dat hun denken dat jij rookt
     
  11. Astre

    Astre Niet meer actief

    Staat jouw naam er wel bij? Ik zou het er denk ik gewoon uithouden. Ik heb bij de wisseling van huisarts er ook iets uitgehaald, waarvan ik vond dat het medisch niet relevant was. Het is jouw dossier en jij mag weten wat je ermee doet.
     
  12. takhen

    takhen Fanatiek lid

    13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Tabaksmisbruik in een medisch dossier betekent dat je rookt. Meer niet :)
    Sommige artsen houden dan een minimum van aantal sigaretten aan (bv 1 sigaret per dag wordt genegeerd, bij meer dan 4 per dag is het dus tabaksmisbruik) en sommige artsen noemen zelfs 1 sigaret per dag al misbruik.
     
  13. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Van mij mag het er wel instaan want nu rook ik wel. Maar toen rookte ik niet en familie ook niet. In dat jaar ook niet veel bij rokende mensen in de buurt geweest
     
  14. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Maar wel handig om te weten ik heb de hele waslijst wat ik heb gelijk even gegoogled. Wat een rare namen voor hele simpele dingen hebben ze
     
  15. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Och jee, ik zou het haast zelf op willen vragen :D !!!!

    Bij mij zal er wel een lading aan dingen in staan waar ik het niet/nooit mee eens ben; omdat ik in mijn ogen zoveel terechte bonje heb geschopt.
     
  16. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.718
    466
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb die ook gehad omdat ik naar een andere dokter overstapte.

    Ik heb hem ook helemaal doorgelezen. En vond juist een hele lieve opmerking van de dokter.
    Ik heb een moelijke periode als tiener gehad door een verknipte relatie met mijn moeder.
    Later heb ik daar een paar gesprekken over gehad met de dokter en praktijkondersteuner.

    Hij had er letterlijk instaan dat ik er goed bovenop was gekomen en een lieve zelfstandige meid ben. :D:D:D
     
  17. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ahhh wat schattig!
     
  18. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Tabaksmisbruik klinkt meteen zo cru, maar er wordt idd bedoeld dat de arts vermoedde (of wist) dat je rookte..
    Stom dat dat vermoeden dan niet even besproken is. Maargoed, tegen een 16-jarige is dat misschien ook niet zo makkelijk;)
     
  19. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief


    Kijk dat is het je arts was gewoon helderziend en keek in zijn glazen bol. :D
     
  20. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ik denk het ook. Dan vraag ik de volgende keer of ie ff kaarten voor me gaat leggen dan weet ik wat me nog meer te wachten staat hihi
     

Deel Deze Pagina