Meegroei bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zigzag, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Hai dames,

    Mijn zoontje begint zijn babybed te ontgroeien (en ik heb eigenlijk ook wel zin om zijn kamertje wat te veranderen :p), maar zijn kamertje is klein waardoor het snel volgepropt lijkt.
    Ik overweeg daarom een meegroeibed te kopen zodat zijn bed in eerste instantie wat minder oppervlakte in beslag neemt (hopelijk kunnen we over een jaar of 2 verhuizen en krijgt hij een grotere kamer). Maar ik twijfel, omdat ik me afvraag of dat wel zo lekker ligt? Als ik het goed begrepen heb bestaat zo'n "meegroei matras" uit drie delen.

    Wie heeft ervaring/ wat denken jullie? Is zo'n meegroei bed echt zo handig?
     
  2. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ik heb hem eens bij de ikea gezien en het matras was voor mij een afknapper. De verkoopster daar zei dat je het niet voelde, mar ik voelde dat extra stukje wel en aangezien zoon net zo'n gevoelig mannetje is, zou hij ook met zijn voeten blijven friemelen daar.
    Uiteindelijk een peuterbed daar gehaald en een goed matras. Dat bed is 1.60 meter lang dus hij kan nog wel even doorgroeien. Daarna krijgt hij een eenpersoonbed.
     
  3. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Hier een tweedehands Bopita peuterbed van MP gehaald. Ik wilde nog niet meteen over naar een groot bed, maar meegroei leek me ook helemaal niets. Dit vond ik een mooie tussenoplossing. Intussen heeft de oudste een groot bed en ligt het peuterbed te wachten op de jongste:D
     
  4. klusser1980

    klusser1980 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Onze zoon ging na zijn ledikant naar een peuterbed. 170 x 70 geloof ik. Nu is hij net naar een stoer nieuw bed, halfhoogslaper met hutje van steigerhout.

    Onze dochter is nu net uit haar ledikant, naar een mmeegroeibed. Ze is heel klein voor haar leeftijd, ze heeft voorlopig genoeg aan de kleinste stand van het bed, dus één matrasstuk. Later zal er ooit eens een stukje bijkomen aan haar voeteinde. Ik gelof nooit dat ze daar last van zal hebben, bovendien slaapt ze vaak met opgetrokken beentjes, wie ligt e r nukaarsrecht in bed? Tegen de tijd van het derde deel zijn we jaaaaaaren verder, dan zie ik het wel weer. Op marktplaats valt mij op dat het derde deel vaak nog in het plastic zit....

    Mijn neefje heeft ook een meegroeibed. Bij mij geen klachten bekend.

    Succes met je keuze!
     
  5. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Mijn dochter heeft een meegroeibed en ik vind het hartstikke fijn! Ik heb haar "laten kiezen" tussen een groot bed en een meegroeibed. Ze wist niet hoe snel ze van het grote bed af moest komen en van het meegroeibed wilde ze juist niet af :D. Ik merk dat ze die kleine ruimte fijn vind. Wat ik er zo fijn aan vind is dat een meegroeibed breder is dan een peuterbed. Als ze overstuur wakker wordt kan ik eventueel bij haar gaan liggen waardoor ze snel weer in slaap valt. Het matras bestaat inderdaad uit 3 delen wanneer het bed in de grootste stand staat. Ik denk dat de last hiervan wel mee zal vallen omdat 1 stuk aan het hoofdeinde zit, dat wordt dus overlapt met het kussen. En 1 deel aan het voeteneinde. Voordat ze zo groot zijn dat ze daar echt last van kunnen hebben.. ;)
     
  6. klusser1980

    klusser1980 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Als je kind geen kussen gebruikt, zou je ook beide kleune stukken aan het voeteinde kunnen leggen...
    Maar nogmaals, velen komen niet toe aan het derde deel.
     
  7. liefsvanmama

    liefsvanmama Niet meer actief

    Wij hebben een juniorbed gekocht bij Ikea. Ik vond een kleiner bed dan gewoon eenpersoons wel fijn. Maar dat matras in delen, inderdaad, dat was voor ons een reden het niet te doen.
    Zelf wel eens op een bank gelegen of caravanbed met delen en dat voel je ook. Voor vakantie gaat dat wel, maar zou dat niet altijd willen.

    Mocht je er toch voor kiezen: misschien helpt een dekmatras erop wat?
    Mocht je voor een juniorbed willen kiezen, ik vind ze vrij breed, dus als ik kan ook gewoon bij mijn kindje op bed erbij zitten of liggen.

    En ze doen er lang mee. Mijn dochter is 5 en die kan er echt nog lang mee als dat nodig was
     
  8. liefebees

    liefebees VIP lid

    6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Beide meiden hebben hier een meegroeibed van ikea. En zelfs bij de oudste van bijna 4 staat hij nog op de kleinste stand! Ik vind het super fijne bedden voor een leuke prijs.
     

Deel Deze Pagina