Meer kans op nog een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Smeetje, 4 dec 2006.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smeetje

    Smeetje Bekend lid

    28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik heb vorige week voor de 2e keer een mk gehad met ong. 6 weken. Ik ben bij de gyn geweest die me aanraadde om 3mnd te wachten met zwanger worden. Dit omdat je als je snel zwanger raakt na een mk, dit meer kans geeft op nog een mk.
    Is dit zo? Ik lees zoveel verhalen hier dat het heel snel na een mk lukt om zwanger te raken en dat het dan allemaal goed is! Weet niet wat ik nu moet doen, wel wachten of er gewoon weer voor gaan. Mijn gevoel zegt gewoon er voor gaan, er niet meer zo veel mee bezig zijn maar gewoon kijken of het loopt... Ben tenslotte al 33, de klok tikt...
     
  2. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja SMeetje, lastig. Ik zou er denk ik ook weer voor gaan. Omdat ik gewoonweg geen kasn wil laten lopen (leeftijd). Mijn gyn heeft overigens gezegd dat je zowieso een net iets hogere kans hebt op een MK als je er al 1 hebt gehad dan als je nooit een mk hebt gehad.
    Mijn hart zegt: er gewoon weer voor gaan!
     
  3. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    tja smeetje, moeilijk, maar ik zou denk ik ook geen kans voorbij laten gaan, maar dat is natuurlijk een persoonlijke beslissing net als Me2 al zegt speelt bij ons "oudere dames" hi hi hi, de leeftijd natuurlijk een behoorlijke rol!

    Ik moet 12 december weer naar het ziekenhuis voor nacontrole en een uitstrijkje dus had de gynecoloog mij gezegd dat ik dan eigenlijk niet zwanger mocht zijn, maar moet heel eerlijk bekennen dat ik geen condoom gebruikt heb tijdens het vrijen! :oops: :oops: :oops:

    Ik heb gewoon zoiets van ik probeer het gewoon en doe heeeeel onschuldig als ik zwanger zou blijken te zijn! ;)
     
  4. flyke

    flyke Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hehe stoute jette ;)

    Smeetje geen idee, ik kan me voorstellen dat het een moeilijke keuze is, volg je je verstand (het advies van de dokter), of je hart (en je biologische klok die tikt)?
    Ik las en hoorde ook al veel van vrouwen die na MK een geslaagde zwangerschap hadden.
    Persoonlijk denk ik dat ik een soort middenweg zou kiezen, 1 maandje wachten en er opnieuw vr gaan!

    groetjes
    flyke
     
  5. Jette

    Jette Fanatiek lid

    9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja ja ja weet het wel flyke :oops: :oops: schaam me ook wel een beetje, maar ik ben al vanaf mijn zestiende bij mijn man zou ik nu op mijn 34ste ineens condooms moeten halen nee daar voel ik niets voor!

    Maar goed ik ben dus een voorbeeld van iemand die niet helemaal luistert naar haar gynecoloog, ik zit ook een beetje met mijn biologische klok, ben geen twintig meer hi hi hi!

    Smeethe volg je gevoel zou ik zeggen! ;) ;)
     
  6. Smeetje

    Smeetje Bekend lid

    28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Dat doe ik ook maar! Ben ook geen type om condooms te gebruiken. We zien wel hoe het loopt!
     
  7. Kike

    Kike Lid

    27 nov 2006
    37
    0
    0
    Hoi meiden,


    Ik krijg het gevoel dat mijn gynaecoloog heeft lopen slapen. Ik ben vorige weer gecurreteerd, maar er is mij niet verteld dat ik niet direct weer zwanger mocht raken. In de folder die ik meekreeg stond dat ik direct na de curretage weer zwanger mocht raken, er stond niet in dat dat de kans op weer een miskraam groter is. Ik moet over een aantal weken voor nacontrole......weet niets van dat ik dan niet zwanger mag zijn. Het zou toch wat zijn als tijdens de nacontrole blijkt dat je weer zwanger bent. MIJN NAAM IS HAAS! Volgens mij denken we er allemaal hetzelfde over. Vindt het overigens wel vreemd dat we niet allemaal dezelfde adviezen krijgen...verwarrend


    Kike
     
  8. flyke

    flyke Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Kike

    ik had ook een curettage, men heeft mij niet gezegd dat het verboden is om meteen terug zwanger te zijn maar wel dat een cyclus afwachten aangeraden is.
    Maar zoals je zelf aangaf, ook ik heb niet gehoorzaamd ;)

    groetjes
    flyke
     
  9. Smeetje

    Smeetje Bekend lid

    28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Het is echt raar dat iedereen een ander advies krijgt. Ik zal eens even googlen en kijken of ik er wat over kan vinden. Volgens mij heb ik nu mijn eisprong alweer, dus doen we het wel of doen we het niet?
     
  10. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    :( mijn gyn. heeft daar niets van gezegt ...die zei als je ongi is geweest kan je der weer voor gaan ...wat we ook hebben gedaan met goed resultaat .. ;) daar hoop ik voor jou ook op meid
     
  11. CVW

    CVW Actief lid

    6 aug 2006
    109
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Maas en Waal
    Moeilijk inderdaad zulke beslissingen.

    Zelf heb ik een spontane mk gehad en de gyn gaf aan dat je in principe dan wel meteen weer zwanger kunt worden, maar dat het voor jezelf en je lichaam beter is toch 1 cyclus af te wachten. Ook voor het bepalen van je termijn.

    Maar voor het bepalen van je termijn vind ik eerlijkgezegd zelf dat ik daarvoor niet zou wachten, dan doen ze maar een extra echo!

    Indien je een curretage hebt gehad schijnt het wel zo te zijn dat het voor je lichaam beter is enkele cyclussen te wachten. Exact de reden ervoor weet ik niet omdat ik het niet heb gehad. Maar het blijft vreemd en vervelend dat de ene gyn een andere uitspraak erover doet dan de ander toch?

    Je voelt je toch al niet fijn na zo'n gebeurtenis, wil gelijk verder gaan, en dan deze tegenstrijdige berichten.
    Succes met jullie beslissingen.
     
  12. Smeetje

    Smeetje Bekend lid

    28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik vind toch dat hier bij ons de gyn. niet echt vriendelijk zijn. Bij beide keren was het eerste wat ze tijdens de echo zeiden, ik zie helemaal geen zwangerschap, heb je wel getest. Ben toch niet gek! Heb meerdere keren getest en had last van allerlei zwangerschapssymptomen. Moest ik bloed prikken om te kijken of ik wel zwanger was geweest. Toen ik daarvan de uitslag kwam halen, zei hij doodleuk: ja mevrouw, u bent toch wel zwanger geweest... OF IK DAT NIET WIST!

    Vrijdag moet ik weer uitslag halen van deze mk, heb gebeld dat ik niet kan en of hij het niet door kan bellen. Ga daar niet meer voor zoiets lulligs heen, als me al niet geloven! Ik ga daar ook wat over zeggen, vind het belachelijk!
     
  13. flyke

    flyke Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Smeetje, is inderdaad pijnlijke situatie dat de gynae je zwangerschap in twijfel stelde, je gaat toch niet zomaar ervan uit dat je zwanger bent. Ivm je uitslag MK, kan geloven dat dit je reactie is, ik moest van de gynae naar mijn huisarts gaan om het resultaat van het onderzoek vruchtje (na curettage),te weten.
    Ook ik zag hier tegenop, wat moest ik nu plots naar die huisarts gaan om die uitslag te weten. (had hem zelfs niet op de hoogte gebracht dat ik zwanger was).
    Komt ook wel omdat ik niet vaak naar huisarts ging, enkel voor pilvoorschrift.
    Ik had zoiets van, wat een commercieel geldgedoe, moet ik nu nog eens een bezoek aan huisarts betalen om info te krijgen over onderzoek, dus heb ik gebeld om de uitslag te weten en huisarts maakte er geen probleem van. Ik denk wel dat die uitslag nog eens besproken zal worden met de gynae, bij de nacontrole.
    En zeg inderdaad maar hoe je erover denkt anders blijft die negatieve spanning er, en dit zal je verdere relatie met gynae niet ten goede komen.

    succes!
    flyke
     
  14. Smeetje

    Smeetje Bekend lid

    28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Nou, ik heb dus gebeld voor de uitslag. Mijn hcg was laag. Dus was ik niet zwanger, ze twijfelden er zelfs nog steeds aan of ik wel zwanger ben geweest. Ik heb toch 2x positief getest, een paar dagen na elkaar en met verschillende testen en ik had toch symptomen? Vind het maar een raar verhaal en ik ga er gewoon vanuit dat ik wel zwanger ben geweest. Jammergenoeg had ik de assistente aan de lijn en niet de gyn. zelf, anders had ik er wel wat van gezegd. Maar ik ga nu geen 3 mnd wachten, we beginnen in januari weer met frisse moed!
     
  15. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Oh ook leuk zeg :(
     
  16. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Over de miskraam weet ik niet zoveel van.. Mijn moeder heeft nog 2 gezonde kinderen na haar miskraam gehad, weet niet hoelang het precies daarna was eigenlijk..

    Weet wel dat hoe ouder je word hoe kleiner de kans op zwangerschap is.. Dus als ik in jou situatie zat zou ik er gewoon voor gaan en volg je hart!
     

Deel Deze Pagina