meer mensen die telefonisch intake krijgen voor kraamhulp?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door princesje83, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Ik belde vandaag om een afspraak te maken voor de intake... toen gaf die vrouw een datum door en zei ze, komt het uit als ik je dan bel, dat gesprek duurt ongeveer een kwartiertje...
    Vind het zo vreemd, vorige keer kwam er gewoon iemand thuis langs en nu telefonisch?

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI..

is meestal zo als je al bekend bent bij ze.... (tweede kind)
    stond hier ook ergens vermeld in het boekje... dus ik zal nu ook wel gebeld worden....

Verder vind ik dat niet zo'n probleem...

xxmona

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Als het je 2e of volgende kindje is, is het normaal dat ze de intake telefonisch doen. Hier ook een telefonische intake gehad (en het stelde niks voor)

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou het lijkt mij dat ze ook het huis even moeten zijn toch?

5. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nee hoor...
    Vorige keer toen ze kwamen was mn babykamer nog niet eens geleverd.... maar dat was geen probleem, als je maar zorgde dat je alles in huis had wat in hun boekje stond.....
    en optijd het bed omhoog zou zetten etc...

Ze kwamen dan ook al in de 7de maand... dus dan hoeft alles nog niet af te zijn...

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb zelf aangegeven dat ik mijn intake telefonisch wil, mijn verzekering vergoedt het niet en dan vind ik 55 euro voor een bezoekje erg veel!
    En dat ze het huis moeten zien lijkt me nergens voor nodig. Wat willen ze doen? Rompertjes tellen en kijken of je 2 maanden tevoren wel 2 kruiken in huis hebt? ;)

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij mij was het ook telefonisch, voor huisbezoeken hadden ze deze zomer geen tijd, omdat het al zo druk was. Was wel m'n eerste kind, maar ze hoefden verder het huis enzo toch niet te zien, dus ik vond het eigenlijk wel prima zo, hoefde ik er niet speciaal voor thuis te blijven.

En ik heb daardoor m'n bed niet op klossen hoeven te zetten, want daar hebben ze tijden het gesprek helemaal niks over gezegd, dus ik deed net alsof ik van niks wist. Maakten ze geen probleem van :).

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik mocht kiezen voor een huisbezoekje of telefonisch.
    Ik heb nu voor de 3e keer telefonisch gekozen ;)

9. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik heb ook telefonisch een intake gehad .
    Ik vond het niet erg en heb een prettige kraamtijd gehad .

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Bij mij was t ook telefonisch. Vond het ook beetje vreemd. Maarja de vorige keren is 10 jaar geleden dus weet ik veel wat er verandert is...
    Toen zijn ze wel beide keren langs geweest volgens mij...

Heb trouwens n probleem met die klossen onder mn bed.
    Het staatn onwijs onstabiel EN ik kan mn bed niet meer in dan...
    Dus heb ze er fijn naast gezet.
    Jammer dan, als ik begin froemelen we ze er wel onder ofzo..
    Bevallen doe ik in t ZH en daarna zien we wel weer.
    Ik heb liever dat de KZ door dr rug gaat als dat ik mn bed uit pleur met mn dikke buik :p

11. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    oke! dus ik ben iig niet de enige...
    ik had er nog nooit van ehoord dus vond het een beetje vreemd, maar op zich maakt het niet zo veel uit... hoef ik me ook niet uit te sloven om mijn huis netjes te hebben als ik daar geen zin in heb ;) ;)

@wilma: Wij hebben ons bed drie jaar geleden op lege cola/bier kratten gezet. Dat was wel erg stabiel? misschien zou dit bij jou ook kunnen helpen?
    Ik vond het voor mezelf toen ook wel fijn dat dat bed zo hoog stond. Kon er veeeeel makkelijker uitkomen ;)

12. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ik krijg ook weer een telefonische intake ,
    ik heb iets tegen mensen die alles zo goed denken te weten .
    Dit is de tweede keer dat ik via hun kraamzorg krijg dus ik ben al bekend .

@wilma misschien kan je een een persoonsbed regelen en daar de klossen onderzetten als je een bed met ombouw hebt gaat het op klossen zetten bijv niet .
    de kraamhulp kan echt zeggen dat ze je niet helpt ivm belasting van der rug

Deel Deze Pagina