Meerdere keren ingenesteld, maar wordt telkens een miskraam :(

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Dees91, 14 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dees91

    Dees91 Lid

    10 mei 2019
    8
    3
    3
    Vrouw
    Goedemiddag meiden,

    Hopelijk zit ik in het goede topic, anders excuses daarvoor.
    Wellicht kunnen en willen jullie ons helpen?
    Mijn vrouw en ik zitten sinds april 2020 in een ivf traject. Ik heb een punctie gehad eind 2020 zodat mijn vrouw een terugplaatsing kan krijgen.
    Het proces tussen mijn punctie en de eerste terugplaatsing heeft lang geduurd, maar in september 2021 was het zover. Helaas werd ze in deze ronde ongesteld.
    In oktober 2021 onze eerste positieve test! We waren zo gelukkig, maar helaas bij elke echo vanaf week 6 tot week 9 zagen we dat het hartje te zacht klopte en het vruchtje bijna niet groeide. Dit werd de eerste miskraam :(
    Helaas heeft ook dit 3 maanden geduurd voordat alles weg was en we verder konden. De 2 pogingen hierna waren negatief, maar vorige maand was het raak! Voorzichtig positief hoopte we dat dit dé ronde was.
    Helaas wederom met 5 weken een miskraam.

    Is dit toeval of moeten we er rekening mee houden dat mijn vrouw haar lichaam mijn embryo's telkens zal gaan 'afstoten'?

    Hebben jullie tips waar we eventueel nog naar kunnen kijken zoals vitaminen/mineralen etc?
    Mijn vrouw slikt na het avond eten al:
    2 x B12 pilletje
    2 visolie pilletjes
    1 x algenolie pilletje
    2 x Multi mama pilletje (niet de synthetische versie)
    1 x Vitamine E pilletje

    Ook drinkt ze elke avond een glaasje granaatappelsap.

    Kunnen jullie ons helpen (of een beetje moed in praten)?

    Bedankt!!!
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Je kan onderzoek laten doen.

    Hier is t 3x fout gegaan (ik zit nu in de 3e keer helaas) en 2x goed (dus ja succes ook!). Kunstmatige voortplantingstechnieken vergroten helaas ook kans op miskraam. Als zwanger worden lastig gaat, dan kan dat ook oorzaak zijn waarom t vaker misgaat.

    Mijn gyn zei laatst: t is een wonder als t wel goed gaat, als je ziet hoe complex de mens in elkaar zit en een foutje in t bouwpakket al vaak zorgt voor een foutlopende zwangerschap. Dat de wereld zo vol is met mensen, is best bijzonder.
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Alleen nog de tip voeten en buik warm houden.
    Sommigen doen accupunctuur. Bij mij geen effect helaas.

    Ik heb bij traject voor mijn dochter 4 vroege miskramen gehad tegen de 5 weken. En bij traject nr 2 een miskraam met bijna 10 weken.

    Als het blijft mis gaan dan kan je de rif poli in maastricht overwegen.
    Je kan eventueel ook begeleiding vragen bij sakura clinics.
     
  4. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Misschien dat @Killy88 je wat advies kan geven. Ze heeft met haar vrouw 2 kindjes via interrelationele eiceldonatie en heeft jammergenoeg ook ervaring met herhaalde vroege miskramen.
     
  5. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hoi meid,

    wat ontzettend verdrietig voor jullie. Wij hebben ook IRD gedaan en uiteindelijk 2 gezonde kindjes mogen krijgen, maar dit was een hele lastige weg. Wij hebben 16 embryo’s gehad, 2 kapot, 2 negatief, 14 terugplaatsingen en 10 keer een MK of biochemische zwangerschap. Ik werd heel makkelijk zwanger, maar blijven zitten was een ander verhaal.

    Uiteindelijk kun je niet veel doen denk ik. Wij gingen ook vanalles proberen, maar met veel geduld was het 2x de 7e poging blijvend raak. Onze arts zei uiteindelijk de wijze woorden waar ik me aan vast hield: ‘Het embryo bepaald’. We moesten alleen het gouden ei vinden…

    hou vol, ooit komt het goed. Hoeveel verdriet het ook kan doen, je gaat dat allemaal vergeten als het zover is. Succes!
     
  6. Dees91

    Dees91 Lid

    10 mei 2019
    8
    3
    3
    Vrouw
    Bedankt iedereen voor de reactie! Fijn om te lezen dat het dus wel gewoon kan en we de moed nog niet moeten opgeven, dat geeft hoop.
    Nu wéér een cyclus wachten voor we door kunnen en dan hopen dat ook voor ons het geluk ergens wacht.
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  7. Esthar789

    Esthar789 Lid

    12 sep 2021
    44
    21
    8
    Vrouw
    Hoi, zenuwslopend heb al die onzekerheden. In duitsland doen ze onderzoek naar je immuunsysteem. Bij mij bleek er bijv. een te hoog aantal NK-cellen in mijn baarmoeder. Daardoor wordt het ‘vreemde’ weefsel afgestoten. Door medicatie te nemen kan dit onderdrukt worden. Wellicht iets om te laten onderzoeken.
     
  8. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Hee hee,

    Wat ontzettend vervelend voor jullie.

    Hier ook bekend met herhaalde miskramen (4 rond de 5 weken en 1 met 10).

    Ik heb me laten onderzoeken in het AMC op oa. Stollingsziekten en heb een karyotypering gedaan maar als ik niet blijvend zwanger was geraakt de vorige ronde (resultaat ligt nu op me) dan had ik me verder laten onderzoeken in Gent.

    Verder leefde ik heel erg gezond (veel sporten, bewegen, veeeel groentes en dan specifieke voedingsmiddelen met bepaalde vitamines, weinig stress (wat niet lukte natuurlijk want het was een shitperiode) en nam ik een beetje dezelfde vitamines die jouw vrouw nam, maar slikte ook nog ubiqinol, at een paar paranoten per dag, en op het laatst smeerde ik nog progesteron creme. Ohja en altijd warme voeten en buik.

    Geen idee hoor of dit echt heeft geholpen, gezond leven kan natuurlijk geen kwaad:).

    Wat bij mij wel opvallend was is dat ik bijna elke keer proberen direct zwanger was.
    Een vroege miskraam komt best vaak voor, en ik snap dat jullie denken komt dit nog wel goed? Zo vervelend om in die onzekerheid te zitten.
    Ik hoop heel erg dat je vrouw gauw blijvend zwanger raakt en dat jullie een kindje mogen verwelkomen.
     

Deel Deze Pagina