Meerdere vragen, onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door doglover76, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doglover76

    doglover76 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi,

    Mijn zoontje is nu ruim 3 maanden en krijgt volledige bv. In de eerste weken is het geweldig gegaan, ik had zelfs een enorme overproductie, moest kolven om druk op mijn borsten te verminderen.....
    De laatste weken heb ik het gevoel dat ik minder produceer, of in ieder geval heb ik niet meer van die keiharde en overmatig gevulde borsten.... en komt hij op heel onregelmatige tijden.... De dag begint rond 7 uur, half 8. Dan kan er 3uur tussen zitten, maar vanochtend bijvoorbeeld dronk hij rond kwart over 10 een paar slokken en daarna niks meer tot half 1. Daarna om 3 uur, kwart voor 7 en half 9..... (Vaak is dat de laatste voeding, soms wordt hij rond 11 uur nog wakker voor een voeding)...
    Hij is tevreden, speelt met spulletjes in de box en zijn handjes, lacht en babbelt veel en huilt niet veel. Ik vraag me nu het volgende af....
    - krijgt hij wel genoeg voeding, weet niet hoe de samenstelling van de voeding is natuurlijk....
    - is er een manier om wat meer regelmaat te krijgen in de voedingstoffen, heb nog twee dochters van 2 en 3 en het is ontzettend zwaar om vol te houden als er geen regelmaat in zit, aangezien de andere twee ook hun tijd en vooral regelmaat nodig hebben.....?
    Mijn zoontje is trouwens geboren met 41 weken 4 dagen zwangerschap met een gewicht van 2970 gram. Na 5 dagen was hij boven geboortegewicht en hij woog met 3 maanden en 6 dagen 5490 gram. Hij was tussen 2 en 3 maanden wel wat minder hard aangekomen....
    Ik hoop dat je me een beetje gerust kunt stellen, want ik wil ECHT nog niet stoppen met de bv.....
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Je kindje zal nemen wat het nodig heeft en zo te horen groeit hij er goed op! Zijn ontwikkeling gaat ook zoals het hoort, hij is vrolijk, speelt en babbelt.
    Het is normaal dat je lichaam het 'snapt' na een paar maanden: dat je dus niet meer van die gestuwde borsten hebt, maar dat ze eerder slapjes aan voelen. Dat je kindje sneller klaar lijkt met drinken en dat je denkt: is dit nu alles?
    Dat is dus een normaal verloop. Ook groei is in het begin haast explosief en neemt daarna wat af, maar zolang er een stijgende lijn in blijft is het prima.
    Je kindje kan nog wat regelen, en we zien wel meer dat kindjes een ander ritme nemen in de zomer: onze dagen zien er dan allemaal wat anders uit vaak.
    Geniet van je kindjes en het borstvoeden, plan de activiteiten met je oudere kindjes om het voeden heen en over een maand heb je mogelijk een heel ander ritme weer.

    Geniet er van! Veel succes verder
     

Deel Deze Pagina