Meerdere werkgevers en ziektewet

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Zoef, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Beste Uwv webcareteam,

    Een vraagje:

    Ik be werkzaam bij een buitenschoolseopvag waar ik parttime werk. Ook heb ik 3 kinderen met een PGB budget waarvoor ik werk als zorverlener.

    Nu zit ik sinds 1sept 2011 in de ziektewet vanwege mijn zwangerschap. Ik hoef tot na het verlof niet te komen werken ivm de klachten. Nu heeft mijn man de kinderen met PGB budget opzich genomen en werkt in de weekenden met de kinderen als zorgverlener. Tot zover dus geen probleem.

    Nu heeft 1 budgethouder al erg lang niet betaald en betaald nu pas uit vd maanden sept, okt, nov, dec.. Nu heeft zij perongeluk de uren op mijn naam gedeclareerd terwijl ik helemaal niet heb gewerkt..
    Mijn man en ik hebben beide een zelfde rekening en doen ook samen aangifte inkomsten belasting. Maar ik wil de loonstroken niet waar mijn naam oven staat, mijn man heeft tenslotte gewerkt en niet ik. Ik ben namelijk bang dat ik erge problemen mee krijg klopt dit?

    Nu heb ik een verzoek gemaakt schriftelijk wat getekend word door de budgethouder, door mijn man en door mijzelf dat de loonstroken en de daarbij horende jaaropgave op mijn mans naam moeten komen staan en mijn loonstroken in de maanden dat ik niet werkzaam ben verwijderd moeten worden. Is dit correct? De betaling kan namelijk niet meer ongedaan worden gemaakt, nu is dat niet heel erg want mijn man en ik hebben alleen gezamelijke rekeningen.

    Is dit de correcte wijze van handelen of adviseren jullie wat anders?

    Met vriendelijke groet,
    Maartje
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Maartje,

    Ik kan je vraag over het onterecht betaalde loon niet beantwoorden. Ik raad je aan contact op te nemen met de belastingdienst over de correctie hiervan.

    Wellicht is het handig dat je de instelling waarvan je het loon bij ziekte ontvangt wel even informeert (UWV of SVB). Dit om te voorkomen dat het inkomen van de budgethouder ten onrechte op de ziektewet wordt gekort.


    Met vriendelijke groet,

    Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare
     

Deel Deze Pagina