ik ben ruim 10 weken zwanger en schrok me net een ongeluk op de weegschaal. van de 68 naar de 71.5 kilo dit is wel veel hé. moet wel zeggen dat ik al een flink buikje heb en zie me heupen dikker worden. denk dit is normaal maar 3.5 kilo is dat veel? ik moet zeggen dat ik bijna de helle dag eet, vooral s'avonds en dan gaat het om zakke snoep en chips en het erge is ik kan het niet laten
Tja, als je de hele dag eet 3,5 kilo is heel erg veel en dat komt niet door de zwangerschap maar puur door je eigen eten. Maar ik herken het wel, oncontroleerbare trek en zin in allerlei lekker dingen. Misschien moet je proberen wat gezondere dingen te eten ipv snoep en chips, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Succes
inderdaad makelijker gezegt dan gedaan, heb vooral savond lekkere trek. nooit problemen gehad met me gewicht. een paar kilo erbij toen ik stopte met roken maar dat was het. wat hormonen wel niet kunnen doen met je hé. moet over 2 weken naar de verloskundige en ze had vorige x gevragen wat ik woog. heb toen gezegt 70 haha wilde niet op me donder krijgen als ik teveel aankwam maar ik weet wel beter. o in me album kun je zien dat niet alleen me buikje flink groeit maar me heupen dus ook
Ik zou dus wel opletten wat je eet en wat jr drinkt. Ik kan je namelijk vertellen dat als je dat niet doet, je jouw lijntje niet terugkrijgt! Ik was met de eerste 35 kg aangekomen en at alles wat los en vast zat! Uiteindelijk ben ik 20 kg zwaarder gebleven..niet dat het erg was, maar het gebeurde wel. Het is echt niet vanzelfsprekend dat die kilo's er weer afgaan!
Oef, ja dat is inderdaad veel. Ik snap je helemaal hoor, het is zo moeilijk om van al dat lekkers af te blijven! Laatst had ik (zoals bijna elka avond) zin in chips en het was al een week geleden dat ik chips had gehad (wel een zak vol trouwens). Ik heb een schaaltje gepakt en daar wat in gedaan en de rest opgeruimd en mocht dat opeten en meer niet! Het is moeilijk, maar het is me gelukt, heb niet meer chips gepakt. Ik denk dan altijd maar aan hele dikke vetrollen en een bol gezicht en een enorme kont. Dat weerhoud me (soms) wel van veel eten. Neem liever wat fruit als je trek krijgt! Groetjes Miep
Ik ben op dit moment bijna 30w zwanger en ik ben ook al flink wat kilo's aangekomen. Ben begonnen rond de 56 en weeg nu ook 71. En moet zeggen dat dit echt niet zozeer door het vele eten komt. Ik at vantevoren ook niet weinig, maar hield eigenlijk niets vast, wat nu wel het geval is. Volgens de verloskundige kan dit komen als je niet zo heel flink van jezelf bent, dat je lichaam flink opslaat voor slechtere tijden. We zullen zien na de bevalling . Als ik hetzelfde heb als de rest van de familie dan kom ik wel weer terug op mijn oude gewicht. Ik zal er dan wel iets aan moeten doen, maar ik had persoonlijk ook niet anders verwacht .
Ik was tijdens mijn zwangerschap 25 kilo aangekomen, maar daar zijn er nu na de eerste 2,5 week alweer 13 af. Ik vrees wel dat er nog circa 10 kilo 'restschade' overblijft die ik er zelf af moet trainen, want ik kon alle lekkere dingen (m.n. chocola) niet laten liggen. Groetjes, Wendy
Hoi lovewinnie Zlef ben ik de eerste 10 weken 10! kilo aangekomen. na die 10 weken ging het een stuk rustiger aan. Ben nu 22 weken en 13 kilo aangekomen. Dus volgens mij houdt het vanzelf weer op het vele aankomen. Je kindje gaat ook steeds meer nodig hebben toch? Dus ik zou zeggen maak je er niet teveel zorgen over! Liefs Merel...
ik at altijd al veel maar inderdaad tatlim23 eerst kwam ik er niks van aan en bleef me gewicht gelijk en nu pfff . nou ja dat wordt anders flink sporte als het er niet afgaat. dat je meteen weer slank bent na een zwangerschap is voor veel vrouwen niet weggelegt maar het is het 1 of het ander. ik denk ik tref het zelfde als me moeder die had 5 kinderen gehad en woog nog maar 68 kilo maar helaas is dus duidelijk niet erfelijk haha.
moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal nog geen vreetbuien heb, eet op een dag 4 boterhammen en een stuk fruit (eigelijk te weinig, maar meer krijg ik er gewoon niet in) en daarnaast nog wat tussendoortjes. sinds gister heb ik trek in asperges met ham (hapjes die je ook op verjaardag krijgt) ,maar das geloof fris en wel gezond. ben ook nog volgens mij helemaal niet aangekomen. heb maandag bij vk op de weegschaal gestaan en was met kleren en schoenen aan, 57 kg, en dat was ik normaal ook al.
Jeetje, jah ik ben nu ook al meer dan 20 kilo aangekomen, en ook door al die chips en chocolade, ik kan het gewoon niet laten liggen, ik probeer het te beperken, maar er gaat toch echt wel een bakje chips in elke avond. maar me verloskundige zei dat ik me nu niet meer druk moet maken.
ik was 6 kilo aangekomen bij de laatste keer vk, ik was toen ook 10 weken, van mijn vorige zwangerschap weet ik dat ik de eerste week veel kilo's zal aankomen, daarbij ben ik ook een enorme snoepkont, echter gingen de kilo's er binnen notime weer af na de bevalling probeer gewoon een beetje op te letten met wat je eet maar dat je groeit hoeft niet altijd met je eetgedrag te maken te hebben, de 1 groeit hard in het begin en de ander op het eind.
heb gister een helle dag niet gesnoept ben zo trots op mezelf. probeer dit toch wel even vol te houden en gezonder te gaan eten. hopelijk houdt ik dit even vol.