Meest pijnlijke onderzoek of ingreep?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nienke2, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Wegsnijden van een anale spatader, hoogzwanger zonder al teveel verdoving. Nadien enkel dafalgan (normaal goed plaatselijk verdoofd en brufen nadien). Heb nog nooit zoveel pijn gehad, mijn bevalling vond ik zelf minder pijnlijk dan dat.
     
  2. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Oei, ik moet hier ook aan geloven... Is het echt zo erg?

    OT: een hallux valgus operatie waarbij de twee knobbels aan mijn grote tenen zijn weggehaald, tenen zijn rechtgezet en kleine tenen zijn gebroken omdat deze ook scheef stonden.
    De napijn was echt een hel!
     
  3. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hsg onderzoek... arts was zo niet voorzichtig voor zover dat kan.. eendenbek deed super zeer met plaatsen. Normaal geen last van. Toen die tang.. en daarna drie keer zo’n ballon ding erin omdat ie niet goed bleef zitten. Eenmaal op zn plek enorme pijn bij het vullen van de baarmoeder. Alles was gelukkig goed maar mennnn mijn punctie van 31 eicellen was minder pijnlijk :|
     
  4. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Oh dat lijkt me ook vreselijk. Waarom kreeg je niet gewoon een katheter voor enkele dagen? Bij mij hebben ze na de 1e bevalling 2 keer de katheter gedaan en daarna een geplaatst die een dag of 5 bleef zitten. Anders zou de boel te geïrriteerd raken door het telkens opnieuw plaatsen.
     
  5. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Wat is een ivf scratching?
     
  6. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Beenmergpunctie en botbiopt.
    Beiden direct na elkaar uitgevoerd. Alleen bovenste deel van de huid konden ze verdoven.

    heb 3 weken na pijn gehad, 1 week helemaal niet kunnen werken en een hele tijd snachts huilend in bed gelegen met flashbacks.

    ben echt totaal niet kleinzerig aangelegd, kan veel hebben.. maar dit.. weiger het ooit weer te doen zonder algehele narcose
     
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Een scratchen in de baarmoeder om de baarmoederslijmvlies te bevorderen om innesteling van een teruggeplaatste embryo bij IVF te bevorderen (zo noemde ze dat hier in het ziekenhuis). Ook bekend als een pipelle volgens mij.
     
  8. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Drains eruit 3dgn na mijn borstverkleing. Pfff ik zag ze echt even vliegen :eek:

    Maar de meeste pijn was toen mijn waterschildpad in mijn lip beet. Op mijn 8e had ik het heel logische idee om hem te kussen op de mond o_O
    Daar kreeg ik....heel veel spijt van :roflmao:
     
  9. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    De bevalling van de eerste (kon niet meer praten vd pijn met vreselijke rugweeenstorm, wilde dat iemand me zou doden en snel, vreselijk).

    Prikken van bloedgas als ‘kort’ pijnlijk iets.

    Maar in vergelijking met een onverdoofde keizersnede (vriendin gehad), valt alles mee natuurlijk.
     
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Het was ook echt verschrikkelijk. :cry:

    Dat wilde ze niet ivm mogelijke infecties en/of blaasontstekingen. Dus na 3 dagen ziekenhuis besloten ze dat ik het binnen een paar uur zelf moest doen en daarna hup naar huis met nogal wat van die dingen. Ik heb de overige 2 die ongebruikt zijn dus ook bewaard als een soort bewijs. :oops: Als het deze keer weer moet eis ik dat ze er 1 plaatsen die 5 dagen blijft zitten, die vreselijke katheters ga ik niet nog een keer gebruiken.
     
    dreames vindt dit leuk.
  11. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Jee wat heftig! Alle huid/spierlagen etc van je buik gaan open, hoe kan dat zo gebeuren? Werkte verdoving niet?

    Wat ik qua bevalling het ergst vond waren die 4 vingers van de vlk tijdens persen. Zij vond dat ze die bij iedere perswee (100min dus waren er nogal wat) 4 vingers moest inbrengen, maar het voelde alsof een leeuw haar klauw naar binnen stak. Uit "wanhoop" heb ik vlg mijn vriend zelfs geprobeerd haar hand weg te schoppen :oops:
     
  12. Marleen31

    Marleen31 Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.569
    470
    83
    NULL
    Noord Holland
    Het plaatsen van de Mirena spiraal, met stip op 1!

    M’n niersteen aanval was ook heel pijnlijk, maar dat was geen ingreep.
     
  13. frummeltje31

    frummeltje31 Fanatiek lid

    16 sep 2009
    2.157
    109
    63
    Operatie voet, bot weggehaald. Heel veel pijn, ben platgespoten. En daarna kwam er ook nog een verpleegster die mij meenam naar de toilet, zonder mijn krukken en speciale klomp. Dus zo op mijn voet, want kon makkelijk volgens haar. Tranen over mijn wangen.
     
  14. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Het verwijderen van mijn teennagel.
    Was plaatselijk 'verdoofd' maar in ontstoken weefsel dus dat verdooft helemaal niet. Ik heb alles bij elkaar gegild en uiteindelijk is onder narcose mijn teen helemaal opgelapt (ontsteking was veel erger dan werd verwacht)
     
  15. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Nee, echte spoed, spoedkeizersnede, wel verdoofd maar meteen gaan snijden geloof ik, voordat de verdoving er al in zat zo’n beetje.
     
  16. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Lisexisie waarbij de verdoving nog niet was ingewerkt.
     
  17. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ja ik vond van wel vooral dat spieren reven
     
  18. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Deze is ook niet fijn nee.

    Ik heb dat op de tafel van een ct scan gehad. Meerdere malen. Gaan ze steeds met een breder buisje erin om zo die drain te kunnen plaatsen. :mad:
     
  19. mol81

    mol81 Niet meer actief

    By fare het inwendige onderzoek om vast te stellen dat ik een cyste op mijn eileider had die dreigde te kantelen.

    De HSG is een goede tweede.
     
  20. naatasja

    naatasja Fanatiek lid

    17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Dat was absoluut zaterdag toen ik na de noodtandarts ging..

    Flinke ontsteking in de wortelpunt. 5 adrenaline verdovingen en een pen verdoving verder, meneer begint te trekken en de verdoving werkte uit. Tandarts verklaarde me voor gek (moet je nagaan een fikse ontsteking en dan iemand die aan je kies trekt) afijn, met een half afgetrokken kies antibiotica en pijnstillers na huis. Volgende dag terug hele gezicht opgezwollen. (speciale verdoving nog nooit eerder gezien. Die gaat trillen en meer gekkigheid) weer niet te verdoven dus dan maar zonder verdoving alles los snijden. Tot nu toe het meest pijnlijke. Doe nog liever mijn spoedkeizersnede met alle rompslomp erom heen dan dit nog een x.
     

Deel Deze Pagina