Meest pijnlijke onderzoek of ingreep?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nienke2, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier nog een pijnlijke, geen ingreep. Ik kende mijn man een paar maanden en gingen samen naar de Ardennen. We gingen eens kanoën, samen in 1 kano. Toen was daar ineens een flinke stroomversnelling en klapten we om en ik raakte in paniek en bleef daardoor met mijn been klem zitten in de kano. Toen ik boven water was begon mijn been enorm te kloppen en ondanks het koude water begon mijn scheenbeen/kuit enorm te zwellen, deed zo’n pijn, er zat ook een flinke snee die gehecht moest worden, Al het weefsel was zwaar gekneusd en nu ruim 20 jaar later voel ik op die plek nog steeds een verdikking en is het gevoelig alsof er een blauwe plek zit. Wat een ellende was dat zeg.
     
  2. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Oh god ik herinner me net mijn slijmbeursontsteking in m'n schouder. Man, wat deed dat zeer zeg.
    (In tijden van stress trek ik met m'n linkerschouder omhoog. Is nog steeds een zwakke plek en gaat wss nooit meer over.)
     
  3. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.069
    613
    113
    #103 Martini, 18 nov 2019
    Laatst bewerkt: 18 nov 2019
    Meest pijnlijke
    - HSG onderzoek
    - poliep uit baarmoeder laten verwijderen
    - 3 x punctie voor ICSI

    Meest vervelende:
    - maagonderzoek

    Bij partner het meest pijnlijke
    - keeloperatie

    Meest vervelende bij partner
    - sterilisatie (veel napijn, bleek achteraf mislukt, nog een x onder het mes, nu nog steeds napijn)
     
  4. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.692
    900
    113
    Met stip op 1 de cystoscopie.
    Mijn angst voor de tandarts is soms ook een hele pijnlijke.
     
  5. mariekeg

    mariekeg Lid

    1 apr 2017
    60
    17
    8
    NULL
    NULL
    Bij de bevalling met vier vingers binnenin zitten rondwroeten staat bij mij ook hoog in de lijst...

    Maar wat ik me afvraag en waar ik over zit te tobben... je hebt vaak mensen die in het verleden iets traumatisch hebben meegemaakt. Misbruik, een auto-ongeval, een onverwerkt verdriet... die sturen we meestal naar een psycholoog. Maar de dingen die ik hier lees zijn vaak nog ingrijpender, EN soms ook moedwillig toegebracht aan iemand... en dat hoor je dan maar zelf te verwerken?
     
  6. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik lees dit wel vaker hier, maar ik ben bij geen van mijn bevalling met verdoving gehecht.

    Dit ging na alle drie de bevallingen zonder verdoving. Is dat niet normaal dan?

    Het deed pijn, maar wel prima te doen, ook die waarbij er meerdere huidlagen gehecht moesten worden.

    Wat fijn dat je baby op dat moment lekker bij je mocht liggen. Dat maakt toch een hoop goed.
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja - als ik voor mezelf praat - de pijn zelf vergeet je snel... een kunstje van lichaam en geest? Ook omdat er anders weinig kinderen geboren zouden worden ;) ? Als de situatie rondom heel heftig is wordt het lastiger denk ik. En veel mensen hebben 'geleerd' van hun ervaringen- en komen in het vervolg meer voor henzelf op- en daarmee is het iets wat naar de achtergrond verdwijnt. Uitzonderingen daargelaten denk ik. We zijn denk ik ook gewoon in staat om dingen zelf te verwerken - door praten - erover schrijven - door te delen en door de tijd zijn werk te laten doen. Alleen nét niet alles..
     
  8. DeborahBaby

    10 okt 2019
    11
    36
    13
    Vrouw
    Bij mijn ex-man was het nog erger... bij het toucheren kwam er bij hem een hele kwak sperma naar buiten, onder begeleiding van een luide kreet. Van pijn welliswaar, niet van plezier. Ook met een prostaatontsteking.

    Misschien moeten we ook eens een onderwerp openen over het meest genante onderzoek :)
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  9. MariTheresa

    MariTheresa Actief lid

    24 jan 2019
    218
    110
    43
    Vrouw
    Een injectienaald tegen mijn knieschijf om vocht uit het gewricht te halen. Maar het duurde maar een paar tellen.
     
  10. Feline31

    Feline31 Bekend lid

    11 feb 2017
    927
    588
    93
    Ik wilde ook de bbz zeggen maar omdat het geen ingreep is..
    Zo herkenbaar ! Ik riep ook naar mijn man; zorg dat ik bewusteloos raak nu! Ik kan dit niet meer aan! En van de ha post moet je dan per se zelf aan de telefoon komen pfff
     
  11. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Niet bij ons maar bij dochter, de gebarsten blinde darm operatie. En dan de 2 dagen erna. Kind bleef schreeuwen dat wij dr wilden vermoorden, vooral tegen de zuster. Omdat ze naar de wc moest lopen en dan ook nog wat moest doen.

    En ze was al aardig wat operaties gewent....
     
  12. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ergste ingreep ever is bij mij geweest.
    Zonder verdoving met eendenbek en tang m'n baarmoeder openzetten en stolsels verwijderen. Enorm trauma. Van gekregen en hele ziekenhuis heeft me horen gille..

    Achteraf heeft persoon in kwestie een behoorlijke tik op vingers gekregen want ze hadden dit onder verdoving moeten doen.

    Nu enorme angst. Voor. Eendenbek en tang
     
  13. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Mn keizersnede waarvan de verdoving was uitgewerkt, dit was zóó niet fijn!:(
     
  14. nickyhartje

    14 feb 2017
    88
    53
    18
    Alles wat de baarmoedermond betreft... ooit eens een stagaire met een stuk of drie, vier vingers door mijn baarmoedermond voelen duwen, en mijn haren komen nu nog steeds recht (had toen al wel ontsluiting maar nog niet echt veel).

    Ook pijnlijk: het ontzenuwen van een tand met een verdoving die niet werkt. Toen heb ik letterlijk in m'n broek geplast van de pijn.
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Gebroken been zetten, man wat een pijn. En de arts die het deed was heel onaardig op me aan het mopperen dat ik m’n been gewoon moest ontspannen, dan kon hij de twee bot-stukken weer op hun plek duwen. Man man, echt, je been ontspannen met zóveel pijn is onmogelijk, ik voel het getrek en geduw nog en het is inmiddels ruim 20 jaar geleden.

    Verder werd ik met een blindedarmontsteking onderzocht door een co-assistent, en die duwde me toch hardhandig op mijn buik... dat had zonder ontsteking ook gewoon flink pijn gedaan, maar toen hij het deed ging ik nét niet van m’n stokje. De arts had het daarvoor ook al gedaan, maar echt veeel minder hardhandig.
     
  16. regenboogworst

    regenboogworst Fanatiek lid

    22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik heb best wel een hoge pijngrens maar dan denk ik ..
    hysteroscopie en
    Laatst een gaatje gevuld waarbij de verdoving ook niet goed zijn werk deed dat deed best wel even zeer.
     
  17. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    Meest vervelende wat ook best pijnlijk was, na operatie aan me neus, waarbij me neusschelpen werden verkleind. Slapen met tampons in me neus vreselijk. Je kan niet slapen, dingen zitten volgezogen met bloed. Waardoor ze nog groter werden.
    Toen ze eruit mocht halen wat een bevrijding was dat zeg.
     
  18. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Wildgroei van weefsel van mijn wijsvinger af laten snijden. Al deed dat heen pijn. Maar voor die tijd 5! spuiten verdoving en vocht in mijn vinger. Hij werd twee keer zo dik, huid super strak en haalt dicht bij bot.
    Litteken van 2 cm blijft gevoelig nu na 5 jaar.
     
  19. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Nipt tweede plek wakker worden nadat ze al mijn tanden hadden verwijderd.
    Er was meteen een kunstgebit op gedrukt die niet uit mocht om zo de wonden/kaak goed te laten vormen. Zo'n pijn!
     
  20. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Dit inderdaad. Trekken van een ontstoken onverdoofde kies.. afschuwelijk zeg ik dacht dat ik door het plafond ging dat gekraak en gewroet in je mond en het gewoon voelen scheuren in je kaak en dan constant opnieuw omdat die tang steeds los schoot.. zo iets echt nooit meer verschrikkelijk! Keizersnede en bevallen is pijnlijk maar dit..
     

Deel Deze Pagina