Mei 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Chantal87, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Erica: dan zou ik me in het nieuwe huis uitleven in de babykamer en idd nu niet in dit huis. Wordt vast prachtig !
    En ik heb even een foto in mijn album gezet. Moeten nog wel een paar dingen gebeuren maar het meeste is gedaan.

En nu willen we natuurlijk meer foto's van (bijna) klare babykamer :D

2. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Nemo wat loeuk, super aaaah een echte babykamer! Geweldig dat groen. En hele mooie meubeltjes. Daar zou ik de hele dag zitten dagdromen :rolleyes:

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

We gaan er altijd tandenpoetsen en ons haar doen enzo dus we komen er wel een paar keer per dag, maar tussendoor ook hoor ;) .
    Alleen duurt het nog heeeeel lang voordat de baby komt. Ik wou wel even een baby lenen om te oefenen :)

Nu maar hopen dat alles goed gaat, volgende week maandag weer een echo. Ik vind het toch wel heel spannend hoor. Hebben meer meiden dit ?

4. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    jeetje Nemo leuke babykamer.
    wij zijn ook al ver omdat we vorige keer al
    met het kamer bezig waren
    en we hebben het gewoon afgemaakt naar de miskraam.
    alles lichtblauw met rood echt mijn kleuren
    staat alleen nog wat rommel in en moeten de
    afwerking nog doen schilderen en plinten dat soort
    dingen.
    het bedje en kast en commode krijgen van mijn
    schoonzuster ook blauw en rood en lichtbruin.

ik krijg donderdag weer een echo en het blijft
    spannend maar mijn gevoel zegt dat alles
    goed is.

5. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Hallo Allemaal,

@ Tassie veel succes vandaag ik hoop voor je dat alles goed is, en dat we met ze allen nog heel veel goede berichten hierzo kunnen verwachten.
    @ assepoester gefeliciteerd met je 12 weken.
    verder alle nieuwe mei mama"s Gefeliciteerd

Hier gaat verder alles goed heb bijna nergens last van het plassen is nu ook stukken minder i.p.v. 5 of 6 x in de nacht is het nu nog 1a2 x gelukkig, en soms ben ik smorgens wat misselijk verder nergens geen last van.
    13 november ga ik voor de tweede keer naar de VK toe weet iemand of je dan weer een echo krijgt? ben ik vergeten te vragen (ik ben dan 15 weken)

Groetjes doei doei

6. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    oja wij hebben de meubeltjes ook al het is een beuken kleur met zacht geel donderdag kunnen we het ophalen, de kamer verder kunnen we nog niet doen..... we moeten eerst afwachten als we bij mogen bouwen ik hoop het zo anders moeten we verhuizen wij hebben namelijk maar 1 slaapkamer en verder heel weinig ruimte (kleine beneden woning) vandaar dat we een slaapkamer bij willen laten maken maja eerst afwachten nu dus ..........

7. simalex

simalex Bekend lid

Hallo iedereen.

Weer een hoop bij te lezen... nou heb alles gelezen, maar kan niet op iedereen reageren hoor, dan ben ik wel een paar uurtjes bezig!

@ tassie: heel veel succes met je echo vanmiddag. Ik hoop dat je kunt genieten van je kleintje als je een mooie echo hebt.

Ik zag dat een paar al bijna het kamertje klaar hebben! Wat vlug al... zonde dan eigenlijk dat je nog 6/7 maanden moet wachten tot het echt bewoond wordt!
    Maar wij zijn ook al verder gegaan met klussen. Het studeer/logeerkamertje is nu bijna klaar, alleen nog een vloer en een vensterbank. Daarna kunnen we de spulletjes overhevelen uit de babykamer en daar beginnen. Op zich valt het mee wat we daar moeten doen. De wastafel vervangen en een kommode/kast eraan vast maken. Opnieuw behangen (glasvezel). Dit wil ik heel zachtblauw en dan met helderblauw een grote nijntje op de muur maken. (maar ik denk dat het een meisje wordt hoor, ondanks het blauwe) En nog nieuwe gordijnen en dat is het. Omdat wij al 5 oom&tantezeggers hebben hebben we al een commode gekregen en kunnen we ook een ledikantje en allemaal andere spulletjes gebruiken van mijn schoonzusjes/zwagers. Lief heh?

Ik merk trouwens ook dat ik ineens minder vaak moet plassen. Ben nog wel erug moe en bij tijden ook misselijk en mijn (.)(.) zijn ook nog wel gevoelig. Ben al 7 kilo afgevallen (sinds week 4 van mijn zwangerschap), en dal alleen omdat ik niets meer lust, geen vlees, geen chocola, enz. Maar nu weeg ik nog steeds 123 kg... dus heb genoeg reserve :( :oops:

Mijn ouders zijn gisteren langsgeweest met cadeautjes en zijn superenthausiast ineens over mijn zwangerschap.. dus misschien moesten ze idd even wennen aan het idee.

Nog een welkom aan de eind-mei-mammies!

Zo... lang verhaal... nu moet ik maar eens gaan huismiepen! :evil:

Groetjes Simone

8. JeSiE

JeSiE Actief lid

20 sep 2006
    374
    0
    0
    Arnhem
    Hoi Simalex,

wat leuk wij lopen presies gelijk zie ik, eerst was ik 9 mei uitgerekend en nu is het 6 mei geworden?

Groetjes

9. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    En dan zeiden jullie dat wij snel waren met de babykamer ! We moeten nog sausen, vloer erin, gordijnen, versiering etc. We zijn nog wel een kleine 4 weken bezig (doen rustig aan). Vandaag wel de vloer gehaald, kasteel-eiken.

@tassie: wel foto's laten zien hoor!

@iedereen: bedankt voor de felicitaties van de 12 :D Ben zelf ook superblij.

10. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Hallo andere mei mama's!
    Ik ben vanmiddag voor het eerst naar de verloskundige geweest voor een intake gesprek. Hierbij kreeg ik dus ook HET formulier mee voor de echo. Mèt de vraag of ik voor een nekplooi meting wil gaan ja of nee. Moet deze week beslissen. Ik ben 33 jaar. Vind het moeilijk te beslissen. Het wordt vanaf januari vergoed en kost nu iets van 140 euro volgens mij. Niet dat me dat wat uit zou maken, maar ze zei er ook bij dat de test niet 100 % zeker is! Heeft iemand een tip, of wisten jullie wel zeker of jullie het wilde ja of nee. Althans... ik neem aan dat jullie deze vraag ook al hebben gehad bij de verloskundige..... Bedankt

11. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wij zijn nog helemaal niet begonnen aan de kinderkamer.

De jeuk heb ik vooral op mijn benen, gebruik nu een extra vochtinbrengende bodylotion en dat gaat een stuk beter.

12. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha Sammmie, kijk ff vanaf pagina 42... daar hebben verschillende hun idee hierover gegeven. Volgens mij zijn er 2 hier die dat gaan doen.. (weet zo niet meer precies wie). Kan inderdaad een hele moeilijke beslissing zijn, alhoewel dat voor ons het niet was omdat wij het absoluut niet willen. maar zeker als je maar enigszins een ienieminie klein beetje twijfelt, lijkt het me enorm moeilijk!
    Ik vind het ook heel erg knap als je in zo'n geval een bewuste beslissing kan nemen (zoals de meiden die dit gaan doen!)

13. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    he Tassie,
    Hoe was het?
    Ik ben zo benieuwd.... hoop dat het allemaal goed was/is! Kwart voor 3 is al weer even geleden.....
    duim duim duim.....

14. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ohja, wij hebben nog niets aan de toekomstige kinderkamer gedaan... het kamertje staat nu nog helemaal vol met rotzooi/verhuisdozen etc....
    Dat wordt nog een klus om die kamer leeg te krijgen.... :oops: :oops:
    Eerst hoop ik dat ik me wat beter ga voelen en dan langzamerhand, doosje voor doosje, zakje voor zakje eerst maar eens leeg maken en dan gaan shoppen... maar haast hebben we niet.. het is nog lang tot 21 mei ;)

Maar ben heel benieuwd naar jullie kamers! Dat mintgroen is echt super (was een kleur waar ik zelf ook aan heb zitten te denken).
    Wel heel goed en heel actief zijn jullie als ik dat zo lees! Mochten jullie straks tijd hebben, dan weet ik wel waar jullie mogen helpen.... ;)

15. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Jingels fijn dat de creme helpt!
    @Lief zonnetje wij hebben ook nog niets gedaan aan de kamer hoor. Ik zit er nu achter mijn pc ;) Dat groen is erg leuk!
    @Sammie ik vond het ook een moeilijke beslissing. Uiteindelijk doe ik het wel. Eigenlijk omdat ik hoop dat het mij meer rust zal geven. Als de uitkomst minder positief is heb ik altijd nog de keuze tot hoeverre ik het verder laat onderzoeken en wat ik ermee doe. Dan zal ik best piekeren maar ben toch al een piekeraar en dan doe ik het met recht. De beslissingen van anderen om het niet te doen begrijp ik volkomen! Hun redenering vind ik vaak logischer maar toch moet ik het oen voor mijn gevoel. Ik zie het als positief, nog een keer een echo!

@Tassie hoe gaat het?

16. sammmie

sammmie Actief lid

6 sep 2006
    154
    0
    0
    Bedankt voor de reactie's!

@Liefzonnetje ; Ik heb inderdaad even terug gebladerd en alles gelezen. Zag bij voorbaad al pagina 59, en dacht dat wel wat veel was om terug te lezen.... ;)

Net tijdens het eten nog even met manlief erover gehad. Denk dat wij het ook niet laten doen. Twijfel nog wel. Maar stel het blijkt dat er iets niet goed is, dan zit je misschien nog 7 maanden in de stress, en eigenlijk is het nog niet eens 100 % zeker.

We denken nog even....

17. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Tassie hoe was het?

18. Niet meer actief

He meiden,

Sorry voor de late melding, maar het was een goede echo.
    We hebben het hartje zien kloppen. Dus zijn erg blij!

Was eerst even schrikken, want ze kon niets vinden met de gewone echo dus moest een inwendige echo hebben en daar zat ons vruchtje verstopt achter het schaambeen.

Ik zal kijken of ik een album kan maken en de echo er in kan zetten.

Bedankt voor jullie medeleven!

Liefs Nathasja

19. Ajaxix

Ajaxix Lid

8 okt 2006
    17
    0
    0
    Leeuwarden
    Mooi om te horen dat alles goed is.
    Maakt het allemaal wel wat reeëler of niet!?

20. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    @Nathasja geweldig, super wat een goed nieuws!
    Geeft toch vast wat rust. Kon je het goed zien? Hoe groot was de baby?

Deel Deze Pagina