Ja, ik ga zelf ook maar uit van 20 weken voelen, maar hoop doet leven Moet nog zo lang wachten voor de vk, dus hoe eerder ik de baby voel, hoe liever ik het heb.
Erica, voordeel heeft voor mij dat ik geen militair ben en dus niet meer uitgezonden kan worden of op oefening hoef. Nu zijn ze met een kleine natuurlijk daar niet moeilijk in, maar uiteindelijkz al ik ook gewoon weer mijn taak moeten uitvoeren... Tassie, jammer van degene die echo deed.. Wel fijn dat alles goed is. Siamlex, ik heb precies hetzelfde... Of ik nou rust of niet, moeheid blijft hetzelfde... en idd als ik veel doe op een dag heb ik een zere rug en een zeurbuik... Herken het helemaal.. Mariska, lichter worden is idd niet goed, maar gebeurd vaker in het begin... Probeer vaak kleine beetjes te eten. Ik sport wel, althans mijn paard. Oe spannend Assepoester, ik ben benieuwd wanneer je het voor heet eerst voelt!
Ik zal me morgen weer eens wegen. Ik was trouwens niet meer aangekomen. Dus vermoed dat ik al zwaarder was geworden voordat ik zwanger was... Nog 2 nachtjes slapen en dan eindelijk echo.. Ik ben volgens mij nog 1 van de weinige die nog geen echo heeft gehad...
Veel plezier over 2 dagen met de echo Tigger. Eindelijk voor jou. @Assepoester: ik hoop voor jou dat je het ook eerder voelt Voor iedereen trouwens. Het is een hele aparte gewwarwording en soms is het ook niet prettig . Soms trappen ze zo hard dat het vervelend is Ik ga nu zo Kris naar mijn ouders brengen(Mark heeft een late dienst) en dan tennissen. Het is droog
@assepoester: ik kan inderdaad niet wachten om de kleine te voelen. Heb jij het hartje gehoord bij de eerste afspraak VK? Hoe ver was je toen? Mijn collega vertelde dat ik niet meer mag reiken om iets te pakken (bijv. van een hoge kast) omdat dan de navelstreng om het hoofdje kan wikkelen? Ik vind het zo'n vaag verhaal, dat stuitert nu toch nog alle kanten op daarbinnen? En ik mag ook niet teveel bukken want dat komt het daarbinnen in de knel... Nou, dan mag ik nu zeker ook niet meer op mijn buik slapen of wel? Krijgen jullie ook van die ongevraagde adviezen? Groetjes Simone
Tigger en Jingels: balen dat het zo lang duurt! Maar je wordt goed beloond hoor, het is het wachten wel waard. Mariska: ben jij nu de enige die al een kindje heeft? Probeer me er niet te veel op te focussen, de kans dat je je eerste kindje zo vroeg al voelt is natuurlijk erg klein. Heb ook al gelezen van vrouwen die beurse plekken in de buik hadden gekregen van het schoppen. Elk voordeel heeft z'n 'nadeel' Simone: heb helaas het hartje nog niet gehoord, de eerste echo was met 10 weken en de vk zei dat je het toch niet zou kunnen horen. De volgende afspraak is 6 weken later, met 16 weken, hoop dan in ieder geval het hartje to horen. Nog meer sportende dames, goed hoor! Ben wel een beetje jaloers. Ik ben wel van plan om meer te gaan zwemmen. Zwom vroeger elke zondag 50 baantjes, maar dat is er de laatste paar jaar een beetje bij gebleven.
Goedemorgen allemaal, Nemo: Ik heb ook zoiets gehoord, ik wilde weer naar de sportschool gaan, maar wacht nu vanavond even af en aders ga ik ook zwangerschapzwemmen. Assepoester: Dank je wel! Mariska: Lekker hoor! Als het mag ga ik ook gewoon sporten. Lekker getennist? Tigger en Jingels veel plezier met jullie echo. Simalex: Volgens mij mag je gewoom alles doen. Even een toevoeging. We hebben ons wondertje wel goed gezien, maar ze was bezig met hartslagje en daar zei de vrouw niets over dus voor dat we daar erg in hadden was dat alweer weg, maar vanavond naar de vk en dan hopen dat het daar ook lukt. Veel liefs Nathasja [/b]
@Asspoester: Volgens mij ben ik idd de enige die al een kind heeft. Er zijn idd mensen die een beurs gevoel hebben van het schoppen. Mijn schoonzusje is iets meer dan een jaar geleden bevallen en heeft nog soms last van haar ribben aan 1 kant. De kleine was nl vanaf 28 weken heel erg aan het trappen daar tot aan de bevalling met 42,3 weken . Ik heb nergens last van . @Natasja: Nee, ging uiteindelijk niet door. We waren maar met z'n 3en en dat is niet leuk tennissen. Baalde wel. Stond net klaar met Kris om hem naar mijn ouders te brengen . Veel plezier vanavond bij de vk. @Simone: je mag alles nog doen hoor. Je kind heeft nog superveel ruimte. Je moet alleen over een tijdje oppassen met zware dingen tillen. Ik deed vanalles. Met 33 weken zat ik nog in mijn 1tje op de babykamer vanalles te versjouwen, maar die nacht zijn mijn vliezen gebroken , maar dat zou anders ook gebeurd zijn. @Tigger: ik eet idd vaker kleine beetjes. Het eten gaat nu weer beter, dus hopelijk kom ik weer aan. Nog 1 dag en dan echo . Ik heb vroeger op paardrijden gezeten. Van mijn 9e tot mijn 12e.
he ladies, Pff laten we het nog even niet over sporten hebben.... voel ik me gelijk zo ontzettend schuldig... Tot iets van 5 weken geleden stond ik 3 keer per week op de crosstrainer 30 tot 40 minuten.... idd STOND.... nu kan ik het niet opbrengen. De laatste keer dat ik er op stond hield ik het niet langer dan 12 minuten vol.... zo moeeee. Verder fiets ik wel 3 of 4 keer per week 50 minuten (25 min enkele reis) naar mijn werk. Dus dat vind ik ook wel een beetje sporten... toch? Ik wil straks ook weer gaan zwemmen, maar dan wel in een chloorvrij zwembad en daar moet ik nog even achteraan waar dat is. Schijnt in Nieuwegein 1tje te zijn (ik woon in Utrecht) dus dat valt wel mee. Tot 3 jr geleden zwom ik 3 keer in de week 2km, totdat ik erachter kwam dat die bronchitissen die ik steeds had van het chloor kwam... ben gestopt en nooit meer bronchitis gehad @Nathasja: oh gelukkig hebben je kleintje dus wel goed kunnen bewonderen, op het hartje nadan.... fijn hoor! Ik hoop dat je vanavond ook het hartje zal horen! @Tigger: nog een nachtje slapen... en dan eindleijk je ECHO! spannend en super leuk! Pff jij blij dat je niet nog meer kilo's aangekomen bent... maar dat komt vanzelf wel weer.... Tx voor de uitleg wat nou precies het verschil is om burger of als militair je werk te doen. Lijkt me wel een heel geruststellende gedachte als je straks als burger daar zit en lekker thuis in NL mag blijven! @Mariska: hoeveel ben je nu afgevallen? ik had het aan de VK gevraagd, was in het begin ook een kilo afgevallen, dat kon geen kwaad zei ze, zolang hetgeen je eet maar goed en verantwoord is. Nou en aangezien ik een fruittick heb.... Verder ben ik niet meer afgevallen en blijf ik nu netjes precies het zelfde (op de 100 g nauwkeurig al 4 weken!) Maar goed, ik heb wel wat reserves en jij blijkbaar niet. Lekker eten waar je trek in hebt en kleine beetjes per keer.... @assepoester: het wordt bij jou nu echt een buikje he?! Tof joh! Je bent de verste bij ons... dus houd ons op de hoogte van alles wat je voelt enzo.... ik ben zooooo benieuwd! maar ja als ik dan de verhalen van Mariska hoor over continu op 1 plek schoppen... ach we zullen zien! Nog een vraagje.... kunnen jullie misschien omschrijven wat bandenpijn is?
Hai lieverds! Jingels, jij ook nog geen echo gehad.. spannend he? Liefzonnetje... zoiezo ga je als moeder de eerste 4 jaar niet meer weg.. Maar je hebt nog wel oefeningen van 1 of meerdere weken.. En dat lijkt me ook al vreselijk straks...
Net eerste gesprek met de Vk gehad! Wat krijg je een hoop vragen en informatie mee! pfff we hebben weer effe wat te doen! Nu al kraamhulp aanvragen, kinderopvang regelen, beslissen waar bevallen, beslissen wel of niet borstvoeding! Hmm wist niet dat dat allemaal nu al moest! Nou goed we hebben de komende week wat knopen om door te hakken! Hoe gaan jullie dat doen? Gaan jullie minder werken, of jullie mannen? Mijn vriend en ik werken nu allebei full-time en ik denk dat ik straks 3 dagen wil gaan werken..maar het lijkt mij ook wel weer goed (en leuk) als mijn vriend ook 1 dag in de week bij ons kindje is (dus zonder mij erbij). Dan kan hij ook echt een band opbouwen. Maar ja allebeid minder betekend ook minder centjes..en weet niet of we daar dan nog een beetje leuk van kunnen leven..kinderopvang is natuurlijk ook heel duur! Mijn schoonmoeder wil eventueel wel 1 dag in de week oppasssen.. Dus...hoe alles te regelen! hmm hoor graag tips! Wat komt er toch veel op je af he?!
Hallo allemaal, Hoe gaat het met jullie? Ik heb heel erg last van bandenpijn, snacht slaap ik bijna niet en dat breekt echt op met het werk, ook heb ik veel last van hoofdpijn. Ik wil trouwens ook straks 1 dag minder gaan werken als het allemaal uitkomt ik werk nu 32 uur per week Groetjes van Jessica
Ha Wendy, Wij werken nu ook alle twee fulltime. Mijn lief is zelfstandig ondernemer en werkt nu 1 dag per week thuis. Straks wil ik maximaal 3 dagen gaan werken en hij wil 2 dagen thuis werken en in die dagen proberen om 8 uur te maken.... dus eigenlijk komt het neer op 1 dag vrij in de week, alleen dan verspreid over 2 dagen. Tja en of we ons kleine dreuteltje straks naar de creche of naar een gastouder gaan doen, dat weten we nog niet. Ik moet eigenlijk ondertussen eens gaan informeren. Een collega van mij vertelde dat een gastouder heel praktisch is. Als de kleine niet helemaal fit is, kan hij/zij er naar toe en dat kan niet als ie naar de creche gaat.Daarnaast werk ik parttime in het onderwijs, heb dus alle schoolvakanties vrij en als ik vrij ben, ga ik mijn kleine niet naar een creche sturen, terwijl je wel voor zoveel weken creche betaald... dus... ach ik ga maar eens wat surfen en bellen... Die andere dingen als beslissen waar te bevallen is wel super snel zeg! we hebben nog 30 weken te gaan... en met al die hormonen in ons lijf kan ik me zo voorstellen dat de keuze nog wel eens gaat veranderen.. Alhoewel ik er al uit ben (kon niet kiezen, dus dat is makkelijk). Hmm kraamhulp aanvragen... hebben er al meer gedaan... ik nog niet... pff loop ik nu achter? Zelf vind ik het zwanger zijn nog zo onwerkelijk, laat staan dan ook al al deze dingen regelen..... maar goed, toch maar eens gaan doen he? Is wel handig.....
Hai hai... Zo kraamzorg aangevraagd, damn dat dat nu al moet... Ik ga straks 3 of 4 dagen werken en hubby gaat 4 dagen werken. Mijn mams past ook een dagje op. Dat betekent dat de kleine 1 of 2 dagen naar de creche of gastouder gaat... 2 dagen is ook mijn max dat het daar naar toe gaat. Ik denk dat het goed is voor de sociale ontwikkeling, maar het moet zeker weten waar zijn thuisbasis is... 24 nov trouwens volgende afspraak bij de vk...
hallo meiden, mooi dat alles hier goed gaat met jullie. ik hoop dat degene die hun eerste echo krijgen er van genieten het is zo leuk. assepoester, ik wil je wel even zeggen dat je even moet kijken of alles goed is met de kinderwagen. als je dat later doet en er is wat mee krijg je zo een gezeur.(ik werk bij blokker) met mij verder alles goed. morgen voor 2e keer naar verloskundige spannend. liefs chantal.
tja toch niet te geloven dat je daar nu allemaal al aan moet denken en regelen en beslissen! pff ben nog niet eens echt aan het idee gewend! ja ik vind 2 dagen ook max. voor opvang buiten de deur Zit ook nog te twijfelen tussen gastouder of creche. De VK zei dat je er bij gastouder wel rekening mee moet houden dat als de gastouder ziek is je geen opvang hebt! En je kindje komt in een creche natuurlijk ook in contact met andere kindjes en dat is goed voor de ontwikkeling! tja...eerst maar info opvragen en dan beslissing nemen..
Okee, zal ik even doen. Hoop dat ik het ook weer uitelkaar kan halen en terug in de doos Dank je wel voor de tip.