Mei 2008 (bevallen) mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Ice, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Aan my de eer om dit topic te mogen openen :D
    Ben wel 14 april bevallen, maar blyf toch een "mei-mama" ;)
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik hoop dat de andere dames je gauw volgen!

    Veel plezier aan deze kant!
     
  3. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    gevonden !

    kunnen we gezellig kletsen over onze dames..

    hier doet laura het heel goed, drinkt plasr en poept als de beste :)
    wel heel veel krampjes.
    ik heb zelf wel erg last vd borstvoeding, kloofjes etc en nix helpt ..
    ze ligt prima aan , drinkt lang genoeg aan 1 borst en ze komt zelfs al weer aan !
    Maar toch, ik denk wel na over flesvoeding...

    hoe gaat dat biij jou?
     
  4. Lafo

    Lafo VIP lid

    27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Oh hij is al geopend zie ik, meiden veel klets plezier hopelijk volgen we jullie snel ;)
     
  5. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    voorlopig kletsen we nog lekker bij jullie mee :)
     
  6. mariska72

    mariska72 Fanatiek lid

    25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Hoi..,
    Lekker he Ice om zo'n topic te mogen openen..

    Hier doet Evan het ook erg goed. Vandaag is hij boven zijn geboortegewicht gekomen! Hier geen probelemen met de BV. Alleen wil meneer alleen drinken m.b.v. een tepelhoedje..komt omdat het een jong is zegt de VK..die zijn lui..Ik ga binnenkort ook over op FV Anastacia.

    Vandaag voor het laatst kraamhulp gehad. Ook vreemd..nu geen back-up meer maar het komt vast goed.

    We gaan zo voor het eerst met de wandelwagen even weg :D
     
  7. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hoi mariska, wat lekker dat je zo lang kraamhulp hebt gehad!
    Hier was ze ook vandaag voor het laatst heel gek hoor om het nu alleen te moeten doen!

    Het gaat heel goed met onze meid, ze is nog maar 10 gram onder haar geboortegewicht :)
    En ik kolf nu 2 borsten en geeft dat dan met de fles, zo heeft ze dus toch borstvoeding. En hoef ik niet over op de fles! Heel fijn , en ook snachts wel erg makkelijk :)
    Nu de 1e kant minder pijn doet leg ik haar ook minimaal 1 keer per dag weer aan, zodat ze beide blijft doen.
     
  8. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik ga zaterdag overigens voor het 1st naar buiten, dan is mijn man er weer. Ik durf het nog niet alleen!

    Is er bij jullie al een afspraak gemaakt voor de gehoortest, Laura mag de 19e!

    Morgen komt iemand van het consultatiebureau alles uitleggen over wanneer je mag bellen nu de kraamzorg weg is en je vragen hebt enzovoorts.
    En uitleg over vit K/ vit D/ vaccinaties enzovoorts
     
  9. mariska72

    mariska72 Fanatiek lid

    25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Kraamzorg is hier in totaal maar 31 uur geweest. De dagen dat ik in het ZH lag gingen er van af....zou maar 4 dagen (24 uur) krijgen maar omdat ik een KS heb gehad kreeg ik 7 uur extra..

    Afgelopen vrijdag is hier iemand geweest voor een gehoortest...we waren net 2 uurtjes thuis. Evan zijn gehoor doet het..nu nog leren luisteren :D

    Bij ons komt dinsdag iemand van CB.

    Vitamine K krijgt Evan al. Vitamine D moet ik maandag mee beginnen.

    Wat jammer dat je zo last van je borsten hebt. Ik moest kolven in het ZH..ik vond het maar niks..nu heb ik genoeg voeding.
     
  10. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier is de hielprik wel gedaan, gehoortest mocht pas vanaf 10 dagen zei ze, dus vandaar dat t nog niet is gedaan, 19 mei was de 1e mogelijkheid! dan is ze bijna 3 weken.

    Hoe gaat het herstel van de ks mariska?
     
  11. mariska72

    mariska72 Fanatiek lid

    25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Gaat best goed. Moet wel rustig aan doen..Ben nog wel erg moe..HB was behoorlijk gedaald en ik heb nu ook ijzer tabletten.
    Wond geneest goed en ik vind de wond erg klein..Baarmoeder zakt wel langzaam maar dat schijnt normaal te zijn bij een KS.

    Hielprik hebben ze nog net in het ZH gedaan.
     
  12. Heej hier ook al aan t kletsen! hopelijk mag ik hier snel mee kletsen :):)!
     
  13. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zal me hier ook maar eens melden hihihi

    Vandaag door een vriendin (van dit forum :D) een knoopje van de hechting laten wegknippen. Ik moest gewoon huilen omdat ik niet meer kon zitten, wat deed dat gemeen pijn! En het was even vervelend, maar nu, soooo wat een opluchting. Ik kan weer gaan zitten.

    Ook ik heb momenteel flink last van stuwing, maar het lijkt weer af te nemen gelukkig.

    Morgen komt de verloskundige de hielprik doen en het consultatiebureau komt volgende week donderdag.
     
  14. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hoi Daphne,
    Zo jij durft :) Ik zou bang zijn dat het nog niet dicht is en dat het dan gaat wijken bij de hechting ..
    Ik dacht ook dat ze oplosbare hechtingen gebruikten?
    Ik heb zelf 2 hechtingen, ze zeggen dat het oplosbare zijn, hoop dat dat ook zo is :)
    Ik heb er weinig last van tenzij ik op een bepaalde manier zit, dan trekt het wat.

    Hier is overigens de mw van het consultatie bureau geweest, voorlichting over alles wat ze doen en een afspraak voor30 mei...
    Afspraak gehoortest is 19 mei
    Hielprik is afgelopen zondag gedaan.

    Vandaag verder een goede dag gehad tot een uurtje of 18.. sinds die tijd is Laura erg onrustig, ze heeft echt wel heel vaak gehuild en steeds wilde ze drinken..
    is in die tijd al 2x ad borst geweest en heeft al 4 flesjes gekolfde melk gehad, ioch lijkt ze steeds honger te hebben. ( bijna 150cc!)
    darmkramp heeft ze niet, ook geen boertjes dwars... zodra ik haar echter in bed leg is het na 10 min huilen..

    iemand goede raad?
    _________________
     
  15. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hoe doen jullie dat met het warmere weer nu? geven jullie extra water door de melk of water naast de melk en hoeveel?
    Of geven jullie helemaal geen extra vocht?
     
  16. mariska72

    mariska72 Fanatiek lid

    25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik geef voeding als er om gevraagd wordt...hier geen darmkrampjes wel dat Evan te snel drinkt en dat hij dan "overloopt" :)

    Daphne..inderdaad jij durft..en je vriendin ook trouwens :D

    Hier een heerlijke nacht gehad. Evan heeft om 22.30 de borst gehad en om 4.30 werd ik wakker van een pijnlijke borst..had meneer lekker 6 uur doorgeslapen :D ..
     
  17. anastasia

    anastasia VIP lid

    29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    lekker mariska dat Evan zo lang kan slapen, dat is hier denk ik nog wel ver te zoeken!
    laura is vandaag tot nu toe al 7x geweest voor eten!
    Hoop dat dit regeldagen zijn en dat ze snel wat langer slaapt ofzo!
    Ben wel heeeeel blij als ze straks wat minder voedingen wil, zodat ik ook eens ergens met haar naar toe kan zonder dat ik altijd MOET voeden.
    Ben al wel heel blij dat ik haar vaak een flesje ook kan geven!'

    Hebben jullie enig idee of ik haar nu ook een speentje mag geven?
     
  18. mariska72

    mariska72 Fanatiek lid

    25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Je mag haar al een speentje geven.
    Sinds gisteren hier ook aan de speen. Evan is soms zo wild om zich heen aan het slaan en schoppen als hij moe is en met een speen valt hij direct in slaap.
     
  19. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik geef geen extra vocht, maar moet wel 7x voeden op een dag.

    En ik heb ook oplosbare hechtingen, maar daar zitten knoopjes aan, de ene die verdwijnt en de andere moest weggeknipt worden. (staat ook op de papieren zag ik). En dat zou vandaag gedaan worden door de vk. Maar omdat ik niet kon zitten gisteren (ik moest echt janken en wilde niet meer zitten) heb ik de vk gisteren gebeld, en die kon niet meer komen, die zei dat iemand anders het mocht doen, ze had het even uitgelegd en zo gedaan. (en tja... deed wel beetje auw, maar nu... ben zooooooo blij :D) En het wijken, dat deed het al :( had de kraamzorg gisteren al verteld, maar schijnt dat dit vanzelf goed komt. Nu ga ik toch niet met een spiegel kijken hoor hahhaa.

    Mevrouw is trouwens 70gram aangekomen vandaag... dus gaat de goede kant op.
    Hier trouwens de prematuur luiertjes, zoooo lief :D

    Volgens mij is de gehoortest hier ook op 19 mei. Rond half 3 of zo (fijne tijd ahum.... heb dan een ander kind op bed liggen)
     
  20. will

    will Niet meer actief

    hoi meiden, ik kom ook aansluiten.

    hielprikje en gehoortest hebben ze hier bij lobke 2 dagen na de geboorte gedaan.
    doen ze in nederland de hielprik nog steeds in de hiel of ook in het handje. lobke heeft er trouwens niets van gevoeld omdat ze tijdens het prikken suikerwater geven.

    anastasia, toen amy was geboren was het ook heel warm en kreeg toen ook extra vocht.
     

Deel Deze Pagina