MEI 2010 Mama's deel 5!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BabeBabe, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Heel veel plezier, lekker 20 graden erbij! perfect!! :D

2. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    wel fijn dat je nu je rust hebt kunnen pakken vannacht meid!

3. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Yend, hij wordt toch gewogen??

Bij mij gingen ze toen m'n dochter voor de voeding wegen en daarna, en aan de hand daarvan kon de kraam verzorgster zien hoeveel ze binnen kreeg...

Iets anders... als hij elk uur drint, krijgt hij dan niet alleen die waterige borstvoeding binnen en niet die vette rijke melk?

Maar hopelijk kan PIP je nog meer antwoorden geven! ;)

4. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Jippieeeeeee 34 weken vandaag!!!

Toch weer een fijn idee dat ze 99% overlevingskans heeft als ze nu geboren wordt... :D:D

5. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Mama2010 hij is gister gewogen.
    Start gewicht was 2920 en gister 2775 gram.
    Maar hij wordt niet voor en na elke voeding gewogen.

En de kraam zei dat ik elk uur 1 borst moest doen.
    Om t op gang te brengen... En omdat hij zo aan het zoeken is.

6. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Heb je gezegd tegen de kraamverzorgster dat je twijfelt of hij wel genoeg binnen krijgt?
    Je zou dan kunnen vragen om zo'n weging voor en naar de tijd...

Jeetje dat is dan echt weer helemaal veranderd.. elk uur de borst...
    Hahahaha.....

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Je kunt last hebben van stuwing, volgens mij een teken dat je productie zich aan het aanpassen is, wat heel goed kan omdat je nu ieder uur voedt.
    Misschien had je te weinig en heeft de kraam je daarom aangeraden om vaker aan te leggen, zodat je lijf meer melk gaat aanmaken!

Ik heb altijd op verzoek gevoed, dus wanneer ik merkte dat Julian honger had, voeden, maar dat was meestal om de 3 uur, soms een keer al na 2 uur.
    Ook heb je 'regeldagen' waarop je héél veel aan het voeden bent, maar komt allemaal weer goed!

En genoeg voeding? Dat gaat automatisch! Jouw lijf gaat nu samen met Dean afstemmen en hij zal echt genoeg binnen krijgen. Bespreek dit met je kraam, ze zal idd met het gewicht de komende dagen zien of het genoeg is en de kleur ontlasting!

8. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Goede morgen allemaal

Pip: Fijn dat je eens een nacht goed heb geslapen. Zal je wel goed doen.

Hier weer een rond nacht gehad. van 2 tot 6 wakker gelegen. DUs ga zo nog even slapen. JEroen is met jordy beneden.

uhmmm... er ging iemand naar de efteling. Heel veel plezier.

YenD: De mama's willen wel baby's, maar de baby's willen nog niet ;) Dus Dean zal nog heel even moeten wachten ;)

9. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Dames ik ga weer off tot straks. Hoop dat ik nog even kan slapen.

10. cecile1

cecile1 Niet meer actief

Hoi Yessica,

Een beetje laat, ik ben niet zoveel meer online.... maar las net het grote nieuws..... Gefeliciteerd met je zoontje. Zo te lezen een redelijke bevalling, ben blij voor je dat het goed is gegaan!
    Geniet er lekker van!

Gr. Nathalie

11. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Marjon: Onwijs fijne dag vandaag, geniet ervan! Ik ben zo jaloers :D
    YenD: Lekker dat je even goed hebt geslapen, daar knapt een mens van op he ;) Al helemaal verliefd op je kereltje?
    Pip: Dat is dan weer het nadeel van een goeie nacht slaap, maar toch knap je er wel van op :) Hoop dat de douche helpt!
    Lin: Dan zou ik ook nog even gaan slapen, trusten meis ;) Morgen wordt je gestript toch? Spannend!

zo hier ook lekker geslapen, 9 uurtjes achter elkaar met maar 1 plaspauze :) Ben zo blij dat het slapen deze zwangerschap beter gaat dan de vorige keer, wat was dat een ramp zeg toen... Dus hier geniet ik dubbel van! Morgen weer acupunctuur, de thee en voetmassage hebben helaas niet geholpen ;) Maar dat gaan we gewon elke avond doen, want het is heerlijk haha :D

Vandaag een dag in de tuin, het is nu al prachtig weer 8) Vanavond hebben we volgens mij een bbq bij mijn ouders, leuk EN lekker :p

XXX

12. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Goedemorgen dames
    YenD heerlijk dat je ff goed heb geslapen.
    Hier een helse nacht gehad zown mega pijn in de zijkant van me billen de enige manier om beetje redelijk te liggen was met voedingskussen tussen me knieen anders wou niet en dan continu heen en weer draaien kon niet te lang op 1 kant liggen werd helemaal gek dus van ellende me bed maar uit gegaan

13. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Goodmurning,

Marion: fijne dag gewenst vandaag, aan het weer zal het niet liggen :D ..

Hier een redelijke nacht, op 4 dronken droppies midden in de nacht op de stoep voor je huis na (we wonen in de hoofdstraat incl. 2 kroegen ), heb me kostelijk vermaakt, toen ze niet meer overeind konden komen...
    4x wezen plassen maar dat is niks vergeleken bij anders..

Ben al lekker aan de poets geweest, en de 2e was zit er in.
    Dalijk met een emmer en sop naar boven om daar alles te doen. En dan vanmiddag lekker in de tuin hangen denk ik..

Oh nee t bed moet verscoont worden..

14. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Tink de thee hoeft togh ok niet direct te werken heeft togh ff tijd nodig? heb geduld en gij zult beloond worden:p

Tante haha geweldig die dronken gasten;) dat bed verschonen kan je kerel ook wel doen ga jij maar lekker chillen in de tuunne:p

15. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Natas, tuurlijk niet, was ook een grapje ;) Hij is gelukkig best lekker die thee, scheelt ook een hoop! Zometeen nog een bakkie nemen, rest van de dag weer an de bitter lemon :) Het is een fabeltje maar vind het ineens onwijs lekker haha! En... Is het wel een fabel want onze bitter lemon drinkende Yes is nu mooi wel mama :p

Dinsdag trouwens alweer naar de vk, tijd gaat echt snel als je elke week moet :$ Dit keer gaat manlief een keer mee, want we hebben nu een vk die hij nog niet kent. Is pas de derde keer deze zwangerschap dat hij mee gaat, dus wel gezellig :)

Hmm ga zometeen een grote fruitsalade maken, met aardbeitjes en meloen. Lekker voor in de tuin vanmiddag 8)

16. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Nee, bed wil ik zelf doen.
    Als hij het doet weet ik t wel weer, hoeslaken er voor de helft op e.d. :p mannen om gek van te worden haha... Maar wil ook ff t zeil er onder leggen. Want we hebben een matras van bijna duizend euro en is maar beter dat daar niks of nihiel iets op komt ..

17. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Gezellig mannen die mee gaan naar d VK..

Mijne heeft van het zwanger worden proces bij de gyn tot nu geen afspraak gemist.. Hij onthoud ook dingen veel beter en ik raak sneller in paniek.. Dus altijd handig haha..

18. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hahah fabeltjes of niet maakt niets uit je kunt alles proberen togh';)
    Ik mag dinsdag ook eindelijk weer naar me eigen vlos hoef niet meer naar de gyn tenzij en nu nog iets gebeurd.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

YenD... elk uur de borst.. dat mag even duren (1-2 dagen) maar zeker niet te lang. Heb je zelf een weegschaal? Weeg dan zelf even voor en na de voeding. Let erop dat je tepels niet stuk gaan, dan ben je verder van huis. Zuigbehoefte hoeft niet aan je voeding te liggen. Kijk eens of Dean tevreden is als je 'm je pink geeft.

20. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Je komt nu op een omslag punt. Dean heeft veel aan je borstgezogen/ gedronken, om zo een hoop melk hormonen aan te maken. Deze zullen nu hun werk gaan doen. De stuwing zal nu echt gaan komen.
    Ik zou niet voor en na gaan wegen, hou je eigen gevoel aan. Pas als je ziet dat Dean veel afvalt, meer dan 10% dan gaan wegen, voor en na de voeding.
    Probeer, niet elke uur te voeden, daar gaan je borsten echt helemaal kapot aan en zo geef je je borsten ook geen rust. In ongeveer 1,5 uur hebben je borsten zich voor 75% weer gevuld. Dus probeer het tot een 2 uur te rekken, als dat lukt. Dat hij veel zuigbehoefte heeft is een goed tegen, kun je hem met een speen of pink zoet houden??
    Smeer je ook wat op je borsten?? Zo niet, ga dan smeren met bepanthen op je tepels. Deze houden ze mooi soepel en als Dean toch net even verkeert hapt herstellen ze sneller. Je hoeft het er niet af te halen voor je Dean aanlegt.
    Hopelijk heb je er wat aan.
    Anders moet je maar even pb'en en dan krijg je mijn tel nr.

Liefs Pip

Deel Deze Pagina