mei 2014 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Elise75, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise75

    Elise75 Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hoi verse nieuwe mama's!!!
    Lijkt me leuk om met elkaar te kletsen die in mei zijn bevallen.

    Ik ben 11 mei, op moederdag, 3,5 week te vroeg bevallen van dochter Lise. Ik had bloedingen Door een placenta die voor de uitgang lag.
    De start was zwaar maar nu 3 weken later gaat het erg goed!
    Ze zit op 7 voedingen om de 3 uur van 90cc. Met de dr Brown fles geen last meer van krampjes.

    Ik hoop dat we een gezellig klets clubje krijgen!!!
     
  2. Luna28

    Luna28 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je dochter! Ik ben 9 mei bevallen van een dochter, L.iz, en dat is allemaal heel goed gegaan gelukkig. Heb haar zelf op mijn buik gelegd, iets wat ik heel graag wilde.

    Heb jij dan ook een keizersnede gehad ivm de placenta?
     
  3. Elise75

    Elise75 Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hoi Luna. Gefeliciteerd met de geboorte van Liz !
    Wat mooi dat je haar zelf open buik hebt kunnen leggen. Dat was vast een bijzonder moment.
    Ik heb idd een keizersnede gehad. Wat ik geen fijne ervaring vond. Daarnaast had Lise een zware start omdat het ademhalen niet op gang kwam. Maar gelukkig ging het na 30 minuten goed met haar. Ze moest wel naar de medium care voor 5 dagen.

    Hoeveel voedingen zit jij nu? En is ze nu vaker wakker?
     
  4. Luna28

    Luna28 Niet meer actief

    Zo dat is heftige start voor je meisje zeg! Gelukkig dat alles nu goed gaat. Is Lise je eerste kindje?

    Bij m'n zoontje ging de bevalling erg vlot en tijdens de persweeen werd ik medisch gemaakt ( het ging iets te snel voor de kleine man) dus toen heb ik niks kunnen zien en niet kunnen aanpakken. Dus dat wilde ik nu anders doen. Heb mee gekeken met de spiegel en haar zelf aan kunnen pakken. Heel bijzonder! Geeft ook kracht omdat je letterlijk ziet waar je het voor doet.

    Ik geef bv, en zit op gemiddeld 10 voedingen per 24u. Overdag komt ze wat vaker. Soms voor een borst, de andere keer drinkt ze beide leeg. Flesvoeding heb ik bij m'n zoontje pas vanaf 4 maanden gegeven.

    Gezellig he dat ze nu vaker even wakker zijn. Ik heb gisteren eindelijk een foto kunnen maken dat ze aan het lachen is. En dan echt lachen, geen stuipje. Zo mooi 😍
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    caylen zou half mei komen maar kwam eind maart al.
    qua ontwikkeling is hij denk ik net zo ver als half mei kindjes :)
     
  6. Elise75

    Elise75 Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hoi Mamachantal, dat was vast ook erg heftig voor jullie.
    Maar wat fijn dat het goed gaat en zo te lezen in je onderschrift mocht ze al snel mee naar huis.

    Luna, Lise is idd mijn eerste kindje.
    Ik lees/hoor dat mensen die BV geven echt zo vaak voeden... is het dan niet vermoeiend of ben je niet de hele dag bezig met voeden? (ik mag geen bv geven ivm mijn medicijnen)
    Maar fijn dat je het nu zo mooi hebt kunnen beleven... dat geeft idd kracht.
    Ohhh en een eerste echte lach... leuk. Vanmorgen wel iets wat op een lachje leek, maar was echt een stuipje hoor ;)
     
  7. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    we hadden het wel verwacht ;)

    hier helaas nog geen lachje, alleen stuipjes
    caylen krijgt fv, bv lukte niet :(
     
  8. Mrs Blossom

    Mrs Blossom Bekend lid

    12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hai allen. Hier 27 mei een meisje in mijn armen gekregen na een bevalling die thuis begon, maar met vaccuum in het ziekenhuis eindigde. Zowel dochter als mama maken het inmiddels goed :D

    BV ging niet optimaal helaas, dus we geven nu KV. Daarnaast kolf ik zo'n 100 cc per dag als extraatje voor de dame. Ze had best veel darmkrampjes, maar sinds maandag geven we soms wat drupjes Cinababy van VSM. Werkt als een tierelier! Veel rustiger meisje nu.
     
  9. MissFlower

    MissFlower Fanatiek lid

    17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Leuk een mei topic

    Ik ben op 10 mei bevallen van een dochter. Ze lacht wat af maar dan wel in haar slaap nog haha.. ze is mijn derde kindje en bevalling ging ook snelst en snelste hersteld.. ongeveer 5 urtjes en 7 min persen.. wel medisch geworden omdat ontsluiting terug liep dus dat was wel een domper

    Maar het was het absoluut weer waard!!
     
  10. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Leuk topic hier :)

    Ik 21 mei bevallen van een meisje Faelynn.
    Na 5 uurtjes , eindelijk eens een goede bevalling haha (eerste duurde 26 uur). Heb in bad mogen bevallen wat fantastisch. Helaas omdat het persen zo snel is gegaan heeft ze een nekwervel vast zitten en zit haar bekken vast, daarvoor lopen we nu bij de osteopaat. Maar ze is zo vreselijk onrustig wordt er zenuwachtig van , hele dag de speen, hele dag al elke 2 uur willen drinken (bv) hazeslaapjes pfff.
    Zo komt het cb op huisbezoek ben benieuwd wat ze te melden hebben..
     
  11. Ivystoeter

    Ivystoeter Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Heeft ze misschien een regel dag tweekids?

    Ik ben 16 mei bevallen van ons eerste kindje Nora.
    Wilde graag thuis bevallen met gebruik van de geboorte tens.
    Uiteindelijk toch naar het ziekenhuis gegaan omdat ik veel pijn had.
    Remifentanil pomp gehad.
    En uiteindelijk hebben ze het aller allerlaatste stukje geholpen met de vacuümpomp.
    Dus een nachtje in het ziekenhuis gebleven.
    Ik geef borst voeding, de eerste 18 dagen live gegeven.
    Sinds gisteren (tijdelijk) fulltime gaan kolven om zelf meer rust te krijgen en m'n pijnlijke tepels (door langdurig drinken)even rust te geven.


    Zijn er hier nog mama's die nog luiers maat 1 nodig hebben?
    Ik heb nog +/- 53 luiers van kruidvat maat 1 liggen en 6 pampers maat 1.
    Beide met plas alarm.
    Af te halen of te verzenden.
    Verzendkosten voor eigen rekening.
    En voor de luiers zat ik te denken aan € 7,50 ofzo?
    Voor de spaarpot van Nora.
     
  12. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    @ Ivy, denk alles bij elkaar reactie op osteopaat en regeldag . Zoontje is bij oma en vriend aan het klussen bij zijn moeder had me verheugd op een hele dag lekker luieren en in bed liggen maar dat gaat niet werken haha.
     
  13. Ivystoeter

    Ivystoeter Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Andere keer weer.
    Toch even rusten als je dochter slaapt.

    Hopla! Ik heb weer een voeding in de koelkast staan.
     
  14. Luna28

    Luna28 Niet meer actief

    @Elise, bv geven is wel een investering inderdaad. Bij m'n zoontje werd ik vreselijk onzeker en was ik continu bezig met voeden (voor m'n gevoel) nu gaat t veel beter. L.iz is ook een heel ander kindje, veel rustiger. En meld zich ongeveer elke 2 a 3uur. Heel netjes :)

    @tweekids, ik zat ook al aan regeldagen te denken. Al kan ik van m'n zoontje herinneren dat hij de dag na de osteopaat ook altijd heel onrustig was.
     
  15. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mag ik toch nog meekletsen in het mei-mama topic? Ik was 22mei uitgerekend maar ons mannetje bleef tot 2 juni zitten :p
    Vandaag eerste dag flesvoeding en hij maakt een enorme inhaalslag, een uur na de voeding wil hij de volgende fles alweer. Door de vacuumpomp was hij de tweede dag al geel (bloeduitstorting op zijn hoofd), dus het is goed dat hij nu flink drinkt. Vlk had verwacht dat hij iets meer dan 10% zou zijn afgevallen omdat hij door veel slapen de eerste twee dagen heel weinig heeft gedronken. Maar dat bleek mee te vallen, van de 4325gr weegt hij nu 4000 rond :)

    Ivy, hoe lang heeft Nora de zichtbare plek van de vacuumpomp op haar hoofdje gehad? Ik vind het zo'n sneu gezicht op dat kleine hoofdje :) hoewel het al wel begint bij te trekken.
     
  16. Elise75

    Elise75 Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    @Mamachantal, jammer dat de bv niet lukte.
    En hoezo was de vroeggeboorte verwacht? (als je het wil vertellen natuurlijk)

    @Mr Blossom, welkom hier! Jammer dat de bv ook niet bij jou lukte. Maar dat je nog wel wat kan kolven is al erg fijn volgens mij.
    Ik geef voor de krampjes infacol, ik ken dat van vsm niet.... en ook overgestapt op de dr brown fles.

    @Miss Flower, ook leuk! Wat een super snelle bevalling zeg.... pfieuw.

    @Tweekids, leuk je hier te zien, ik was al erg benieuwd hoe het met jullie was!! Wat vervelend van die wervel en bekken, hopelijk geeft de osteopaat verlichting.

    @Ivy, ook welkom hier!
    Fijn dat je wel bv kan geven, kolven is dan mss wel even het beste nu. Hopelijk gaat de pijn snel weg en kan je het mss gaan combineren om live te geven en het kolven.
    Ik heb nog 1,5 pak 1 en dat ga ik redden, dus hopelijk raak je ze nog kwijt.

    Hier net even naar de action en lidl gelopen, ik was echt net voor de stortbui weer binnen, had alleen wat miezer op de terugweg.... msstoch maar even een regenhoes aanschaffen voor de kinderwagen, was wel jammer geweest als alles doorweekt was geweest, hihihi
     
  17. Ivystoeter

    Ivystoeter Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Lumiere, bij Nora kon je het eigenlijk alleen vlak na de geboorte zien dat er een stukje geholpen is met de vacuümpomp.
    Het was ook echt maar een heel klein stukje.
    Ze is om 11.54uur geboren en toen de visite om 17.30uur kwam vroegen ze waar haar 'punthoofd' was.
    Toen was het dus zo goed als weg getrokken.
     
  18. Ivystoeter

    Ivystoeter Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Elise, ik heb voor zowel de maxi cosi als de reiswieg een regenhoes.
    Is echt makkelijk.

    Ik heb een andere kolf gekocht.
    Waarschijnlijk komt hij morgen binnen.
    Dan alles uitkoken en boekje lezen, dan eens kijken of hij beter werkt dan degene die ik nu heb.
    Die ik nu heb werkt ook wel, maar is toch wat minder handig.
     
  19. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    @ Ivy welke heb je nu? Informeer bij je verzekering of je m vergoed krijgt ik kreeg m vergoed :)

    @ Elise ja kijk nog wel mee int andere topic maar heb de puf niet om op alles te reageren haha.

    @ Lumiere van mij mag t hoor :) Sneu he die vacuümpomp :(
     
  20. Ivystoeter

    Ivystoeter Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Vergoed bij je verzekering?
    Ik heb hem tweedehands gekocht.
    Heb een ardo calypso gekocht.
    En ik heb nu nog een Philips avent.

    Alleen even kijken of ik misschien van die zakjes kan kopen om moedermelk in te vriezen.
     

Deel Deze Pagina