Mei 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommysince13, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Heeyy allemaal!

    Gisteren positief getest als het allemaal goed mag gaan ongeveer 9 mei 2017 uitgerekend

    Wie wil er gezellig meekletsen?
     
  2. kelien87

    kelien87 Actief lid

    13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha we hadden toevallig op het zelfde tijdstip een bericht aangemaakt ik zal even kijken of ik die van mij verwijderd krijg.
    Van harte gefeliciteerd!!!
    Ik weet van gister dat ik zwanger ben van de 2de. De eerste een zoontje van inmiddels 3 jaar hebben we bijna 2 jaar over gedaan in de mmm.
    Begin dit jaar ben ik gestopt met de pil op advies van de gyn omdat ik zoveel ellende ermee had. Zij stelde voor er 3 maanden mee te stoppen om mijn cyclus te laten herstellen en dan weer verder gaan maar ik had besloten die troep niet meer in mijn lijf te willen. Aangezien we toch nog wel een wens hadden voor een 2de hebben we het zo gelaten om te kijken waar het schip zou stranden. Wel hadden we besloten niet meer in de mmm terecht te willen komen. Ik stond er van te kijken maar was er dit keer totaal niet mee bezig ik hield alleen netjes mijn cyclus bij. In ronde 8 is het dan spontaan gelukt. Ik ben nog niet echt geland heeft nog even tijd nodig voordat ik het echt kan beseffen dat dit echt is. Hopelijk voegen zich hier snel nog meer mei mama's zich aan zodat we lekker kunnen kletsen en ervaringen kunnen uitwisselen.
     
  3. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Jij ook gefeliciteerd!!

    ik verwacht ook de 2e, december 2015 gestopt met de pil, en er gelijk voor gegaan. ronde 9 was raak :)

    Hier inderdaad ook nog een beetje van mn padje, het voelt zo onwerkelijk
    ik voel me ook onzekerder als toen in van mn dochter zwanger was. Zou dat komen omdat we het allemaal al kennen en weten wat ons te wachten staat? haha
    Ik ben zo dankbaar dat ik weer zwanger mag zijn!
    Ik testte gister onder het mom van dat hij negatief zou zijn, maar dat ik dan wat relaxter mijn menstruatie af kon wachten, de schrik zat er goed in toen er een streep verscheen :)

    Vanmorgen de huisarts gebeld om het door te geven, vrijdag ga ik de verloskundige bellen dat kan maar tot half 12 en ik moet morgen en donderdag werken
     
  4. kelien87

    kelien87 Actief lid

    13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel.
    Hoe voel jij je tot nu toe?
    Ik was al ruim een halve week stront chagrijnig ik vroeg me al af of dit tekenen waren of dat ik gewoon veel last had van de hitte. Toen ik gister opstond en me heel moe en lusteloos voelde ben ik meteen naar de kruidvat gereden om een test te halen en er kwamen gewoon 2 streepjes te staan zo onwerkelijk. erna nog even terug gereden voor een clear blue digitale test maar toen was het meer dan duidelijk. verder heb ik eigenlijk nog nergens last van. bij de eerste zwangerschap heb ik maar 2x gespuugd en voelde ik me op wat vermoeidheid na wel super goed. ik ben benieuwd of ik dat geluk weer mag hebben.
     
  5. Cyll

    Cyll Actief lid

    3 apr 2012
    166
    0
    16
    Hoi meiden,

    Als eerste natuurlijk gefeliciteerd!!

    Ik zou graag gezellig mee kletsen. Ik heb vorige week positief getest. Als het goed mag blijven gaan zullen wij rond 3 mei ons 3e kindje verwachten.

    Kelien87 wat super fijn voor jullie dat je zo snel op de natuurlijke manier zwanger bent geraakt! Ik heb bij goede vrienden van dichtbij de mmm meegemaakt, en kan me voorstellen dat je jezelf daarvoor wil beschermen. Dat vraagt zo veel van je zowel lichamelijk als emotioneel. Ik kan me voorstellen dat het allemaal een beetje onwerkelijk voor je is.

    Mommysince13 Ook hier nog een beetje van het padje hoor haha. Het is inderdaad nog zo onwerkelijk. Dit had ik in het begin bij beide zwangerschappen wel. Ik kan het pas echt geloven als ik de echo heb gehad hihi.

    Over 3 weken (20 sept) mogen we al voor de eerste echo. Ook hebben we dan meteen een intake gesprek bij de verloskundige. Ik kan echt niet wachten!
     
  6. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @kelien: ik ben wat vermoeider, slaap slechter sinds vrijdag sinds een ruime week elke dag last van m'n onderrug en heb veel hoofdlijn sinds gister ook last van m'n borsten, bij de eerste kwamen m'n kwalen echt pas met 6 weken

    M'n eerste zwangerschap was echt niet leuk van 6 tot 14 weken alleen maar gespuugd toen 5kg afgevallen (en ik woog al niks) en vanaf 21 weken al voorweeën waardoor ik in de ziektewet ben gekomen, dat draagt wel een last en een spanning met zich mee een kleine angst dat ik weer zo ziek word, maar aangezien ik me nu al anders voel als toen zal t wel loslopen..

    @cyll: welkom! En ook gefeliciteerd!!

    Kunnen jullie ook niet wachten het je kind(eren) te vertellen? E is nu net 3 geworden maar echt een Kletskous dus bewust zeggen we het pas tegen haar vlak voor we het aan de rest van de familie vertellen
     
  7. happymom3

    happymom3 Lid

    7 jun 2016
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    hello lady's! hier ook een mei mama!

    als alles goed mag blijven gaan en mijn berekening klopt zal ik 6mei uitgerekend zijn!
    bij ons gaat het echter om ons 4e kindje! onze oudste is een meid van 8 jaar dan volgt een jongen van 6 jaar en dan weer een meisje van 4 jaar!
    wij zijn 3 maanden bezig geweest met zwanger worden en ik had eigenlijk vrijdag/zaterdag mijn menstruatie moeten krijgen maar die heb ik dus niet gehad! gister getest en er was een heel licht streepje te zien! vanmorgen toch maar even de huisarts gebeld en zij zei een streepje is een streepje maar je mag altijd je plasje even langs brengen dan doe ik ook nog even een testje voor je! kort daarop belde ze me om te feliciteren....

    gelijk de vk maar gebeld en de eerste afspraak staat op 29 sept en voor de echo op 7 okt.

    leuk om zo met elkaar te kunnen kletsen over onze beebjes! hebben jullie last van kwaaltjes?

    mvg een mega happymom!!!
     
  8. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Welkom Happymom en gefeliciteerd!!

    Leuk volgens mij zijn we ongeveer allemaal rond de zelfde tijd uitgerekend!

    Ik heb best last van kwaaltjes al, zwaar gevoel in mn buik, lage rugpijn, last van mijn borsten, hoofdpijn, duizelig en vermoeid. Ben heel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen want bij mijn vorige zwangerschap had ik tot de 6e week nergens last van

    Jij kwaaltjes?
     
  9. Cyll

    Cyll Actief lid

    3 apr 2012
    166
    0
    16
    #9 Cyll, 31 aug 2016
    Laatst bewerkt: 31 aug 2016
    Welkom happymom! Van harte gefeliciteerd!

    @mommysince13, wat vervelend dat je vorige zwangerschap zo zwaar was. Ik hoop dat het deze keer met wat minder kwaaltjes mag gaan. Of in ieder geval in mindere mate! Ik moet zeggen elke zwangerschap is anders. Bij mijn eerste was ik met 16 weken al volledig thuis ivm bekkeninstabilieteit terwijl ik bij de 2e tot en met 34 weken heb doorgewerkt. Met die zwangerschap helemaal geen last gehad van mijn bekken.

    Hier ook al best wel wat kwaaltjes. Al moet ik zeggen dat er wel erg verschild per dag. Gisteren bijvoorbeeld bijna helemaal niet misselijk. Hier wordt ik dan een beetje onzeker van, maar vanmorgen weer heel erg misselijk. Nu gelukkig wel weer wat gezakt. Het komt nu eigenlijk een beetje met vlagen. Pijnlijke borsten heb ik ook, alleen einde van de dag wordt het erger. Als ik mijn bh uitdoe 's avonds dan voelen ze ook onwijs zwaar alsof ze al 3 maten gegroeid zijn 😂 ( dit is overigens niet zo haha ). Verder ben ik vooral heel erg moe! Dit valt me soms wel zwaar met 2 kleine kindjes en me werk in de kinderopvang. Maar ik ben vooral heel blij en vrolijk. Zo happy met dit kleine wondertje. Ondanks dat het de derde is blijft het zo bijzonder 😍
     
  10. kelien87

    kelien87 Actief lid

    13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Cyll Welkom en van harte gefeliciteerd !!!
    De vorige keer kwam er zoveel druk op de relatie dat we ons dat dit keer wilde besparen omdat we onze zoon dit wilde besparen. Als het na 1 tot 1,5 jaar niet natuurlijk gelukt was wilde ik me laten steriliseren om niet eeuwig hoop te blijven houden.
    Wel fijn om te lezen dat een tweede zwangerschap toch anders kan zijn wat betreft de bekken. Ik heb nog steeds lichte bekkeninstabiliteit door mijn eerste zwangerschap en mijn fysio raadde een 2de zwangerschap een beetje af. Dus dit keer maar iets beter luisteren naar mijn lichaam.
    @mommysince13 Ik snap dat jij je dan heel erg onzeker voelt als je vorige zwangerschap niet heel fijn verliep. Ik begin het nu wat spannender te vinden juist omdat de vorige zo goed verliep. Ons zoontje sliep na 1 week de nachten al door van 12 tot 6. Ik begin me nu dus druk te maken van stel deze zwangerschap word moeilijker en stel we krijgen straks een huilbaby. Ik moet nog even leren dit naast me neer te leggen en het op zijn beloop te laten.
    Wij hebben het ons zoontje al verteld maar hij heeft een flinke taalachterstand dus dachten we dat we het wel konden vertellen. Ouders en schoonouders zijn bij ons al op de hoogte we konden zelf onze mond niet houden haha.
    @happymom3 welkom en van harte gefeliciteerd!!! Wat leuk een 4de kindje.

    Mijn eerste bevalling was geen pretje Na 26 uur gebroken vliezen en 13 uur weeën wat resulteerde in maar 5 cm ontsluiting besloten ze een spoedkeizersnede te doen. De ruggenprik werkte toen niet snel genoeg en ik moest onder algehele narcose. Mijn vriend en ik waren dus niet bij de geboorte en toen ik 1,5 uur later naar de afdeling werd gebracht zat mijn vriend daar met onze zoon gewogen, gemeten, aangekleed en alles.
    Dit keer zou ik dan ook voor een geplande keizersnede willen gaan zodat ik zekerder ben dat alles goed gaat en we bij de geboorte kunnen zijn. Mijn vriend hoopt echter dat ik het nog een keer natuurlijk wil proberen met laagdrempelig ingrijpen. Dit zullen we de aankomende tijd allemaal nog even laten bezinken en bespreken met de gyn. Eerst die spannende eerste 12 weken doorkomen. 27 september mogen we bij de verloskundige terecht voor de intake en eerste echo.
     
  11. Adria27

    Adria27 Bekend lid

    21 feb 2013
    808
    5
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    #11 Adria27, 31 aug 2016
    Laatst bewerkt: 31 aug 2016
    Goedenavond dames, Iedereen gefeliciteerd!

    Mag ik mee kletsen:). Om half zeven een positieve test in handen en nog steeds is het nog niet bezonken.
    Het was vrij snel raak nadat ik mijn spiraal heb verwijderd op 29 juli. Op 1 augustus ongesteld geworden en mijn volgende menstruatie zou 30 augustus zijn. Mijn uitgerekende datum is 10 mei 2017.
     
  12. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Gefeliciteerd! en welkom :D

    Hier net de verloskundige gebeld,
    4 oktober echo en 10 oktober intakegesprek
     
  13. kelien87

    kelien87 Actief lid

    13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Adria27 Van harte gefeliciteerd!!! Gezellig dat je mee komt kletsen.
    @Mommysince13 Spannend he dat wachten op die eerste echo

    Ik heb me zojuist aangemeld voor moeders voor moeders. Hopelijk kan ik dit keer wat afspreken dat ik de kannen zelf wegbreng want oh wat hebben wij een oplettende kletsbuurt waar ik in woon. Mijn buurvrouw is echt de krant van het dorp.
     
  14. Adria27

    Adria27 Bekend lid

    21 feb 2013
    808
    5
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    :DLekker zo een buurvrouw. Ik overweeg om me ook aan te melden. Ik heb het nooit gedaan.
    @mommysince: altijd spannend om te wachten op een echo. Ik ben vandaag bij de huisarts geweest i.v.m. mijn hoge bloeddruk medicatie. Ik heb zo wie zo een medische indicatie dus ik moet binnen 2 weken een afspraak plannen. En aangezien ik niet zo piepjong meer ben.....;)
     
  15. kelien87

    kelien87 Actief lid

    13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Adria27 De vorige zwangerschap heb ik ook meegedaan maar weet eigenlijk niet meer of de buurt het toen in de gaten had. Ik denk dat ik de mensen in mijn straat niks vertel tot ze niet meer om mijn buik heen kunnen ;)
    De vorige keer ben ik zwanger geworden in de mmm en had ik al een echo met 6,5 week. echt super veel echo's gehad toen, dat vond ik het enige leuke eraan. Nu iets meer geduld hebben en een hoop minder echo's denk ik. Wanneer mag jij voor de eerste echo?

    Hoe voelen jullie je verder? Ik was even vergeten hoeveel van je energie zo'n rijstkorreltje al kon snoepen. ik ben niet vooruit te branden. Ik kan wel langer wakker blijven savonds dat kon ik de vorige keer niet. toen lag ik om 19:00uur meestal al in coma.
     
  16. Adria27

    Adria27 Bekend lid

    21 feb 2013
    808
    5
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Ik voel me eigenlijk helemaal niet zwanger. Ik heb geen 1 van de gebruikelijke symptomen ( misselijk, gevoelige borsten, moe enz). Alleen een wollig/onwerkelijk gevoel in mijn hoofd. Als ik buiten ben lijkt alles zo helder bijna HD:). En nu al super vergeetachtig. Maak me wel zorgen over het ontbreken van symptomen maar ik zal de echo moeten afwachten. Ik heb vandaag contact opgenomen met het ziekenhuis en kan een schriftelijke uitnodiging voor een afspraak verwachten.
     
  17. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @adria: toen ik zwanger was van m'n dochter kwamen de klachten ook pas met 6 à 7 weken dus hoeft niks te betekenen hoor :)
     
  18. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik wil mij hier ook graag melden! Totaal onverwachts vandaag positief getest! We hebben al een zoontje, hij is bijna 1.
    Nog erg onwerkelijk op het moment!
     
  19. Mommysince13

    Mommysince13 VIP lid

    7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Welkom en gefeliciteerd Daisy!
     
  20. kelien87

    kelien87 Actief lid

    13 mrt 2011
    305
    0
    16
    NULL
    NULL
    @daisy120van harte gefeliciteerd!!!
    Ik heb even een lijstje gemaakt met de info die ik in jullie berichten kon vinden, hopelijk klopt ie zo. Zo niet verander gerust.

    Mei mama’s

    1.

    2.

    3.
    Cyll- 3de kindje

    4.

    5.

    6.
    happymom3-4de kindje

    7.
    Daisy120-2de kindje

    8.
    Kelien87-29jaar-2de kindje

    9.
    Mommysince13-2de kindje

    10.
    Adria27-

    11.

    12.

    13.

    14.

    15.

    16.

    17.

    18.

    19.

    20.

    21.

    22.

    23.

    24.

    25.

    26.

    27.

    28.

    29.

    30.

    31.
     

Deel Deze Pagina