Mei / Juni mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Boommm, 26 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Meer die gezellig willen kletsen?
     
  2. Boommm

    Boommm Niet meer actief

  3. Tammie81

    Tammie81 Bekend lid

    8 okt 2014
    551
    106
    43
    Ja, lijkt me leuk! Ik ben 18 mei bevallen van ons 1ste kindje, S.ophia. Voor jou het 4de kindje? Een goede zwangerschap en bevalling gehad?
     
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ik wil ook maar weer s een poging wagen mee te schrijven als dat mag? :)

    Ik ben 16 Mei bevallen van onze derde dochter J. middels een geplande keizersnede, herstel verloopt super vlot, was na 24 uur al thuis en ben inmiddels zo goed als pijnvrij. Rijd zelfs alweer auto :) met de baby is alleen best ff wennen, ze wil niet alleen zijn dus zit de hele dag als een stickertje tegen papa of mama aangeplakt, (heerlijk met die hitte ;)) en anders zet ze het op een krijsen. Best ff wennen want onze andere dochters hadden dit niet. De eerste week had ze dag en nacht omgedraaid, gelukkig is dat nu beter. Ben best een beetje onzeker, had dat niet gedacht bij de derde!

    Jullie beide nog (of nogmaals) gefeliciteerd! Hoe gaat het bij jullie?
     
  5. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    @Tammie81 Nog gefeliciteerd met je dochter, mooie naam heeft ze! Hier best een pittige zwangerschap gehad op het einde met verplichte bedrust. Bevalling was een eitje! Best snel en ben er zonder heftige kleerscheuren vanaf gekomen :D Alleen heel erg moe nu en veel last van naweeën. En jij?

    @shart86 Gezellig! Wat super dat je herstel zo vlot gaat!! Lekker hoor. Ik voel mij lichamelijk ook echt helemaal prima, alleen zoooo moe haha.
    Hoe vind K haar zusje?
    Ik had net ook even een onzeker momentje, de andere drie zijn winterkindjes, dus geen ervaring met baby's in de zomer, maar ik wilde zo graag even lekker in de tuin zitten met I. Weet dat t normaal pas mag als ze op geboorte gewicht zijn, maar t is zulk lekker weer.. dus nu ligt ze lekker naast mij met lange kleertjes & een mutsje in de kinderwagenbak in de tuin.
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    G e b o r e n !

    - Shart86
    Derde kindje Geboren: J. op 16 mei.
    - Tammie81 Eerste kindje Geboren: S. op 18 mei.
    - Boommm Vierde kindje Geboren: I. op 26 mei.
     
  7. Tammie81

    Tammie81 Bekend lid

    8 okt 2014
    551
    106
    43
    Wauw shart, dat is pas een snel herstel van een keizersnee! Bij mij in het ziekenhuis zeiden ze dat je pas na 6 weken weer auto mocht rijden bij een keizersnee ook voor je verzekering. Hebben ze daar bij jou niets van gezegd? Grappig trouwens dat je zelfs bij een 3de nog zo onzeker kan zijn.

    Boom, ik heb een heftige bevalling van 30'uur achter de rug die eindigde in een spoedkeizersnee omdat de hartslag van ons dochtertje weg viel. Gelukkig bleek alles helemaal goed met haar! Het herstel gaat eigenlijk redelijk soepel. Kan zo goed als alles zelf weer alleen af en toe wat hulp nodig met tillen. Qua zitten in de tuin, als ze de juiste kleertjes aan heeft een niet in de zon ligt zal het niet zo'n probleem zijn toch? Lijkt me juist alleen maar lekker een beetje frisse lucht, ook voor jezelf!
     
  8. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Jeetje klinkt zeker als een heftige bevalling tammie! Ik had dat bij de tweede, de gehele bevalling en bij 9cm stagneerde de hele boel en toen een spoed ks, herstel viel me toen echt zwaar tegen. Bij jou gaat het gelukkig heel goed, dat is fijn!

    Dat van die 6 weken is echt een broodje aap verhaal. De meeste mensen kunnen na 2-3 weken wel weer rijden, tenzij jouw gynaecoloog duidelijk stelt dat je niet in staat bent om te rijden, kun jij wanneer je zelf voelt dat het weer kan (geen pijn etc) gewoon weer in de auto stappen. Ik moet zeggen dat ik nooit heel ver hoef, blijf hier in de buurt en hoef geen snelwegen te pakken, daar wacht ik ook nog even mee.

    Boommm: ach wat heerlijk lekker met de kleine meid in de tuin! Wij gaan vanavond bbqen bij vrienden, ben benieuwd hoe dat gaat :) voor nu slaapt mevrouw echt supergoed, ik geef BV en afgelopen nacht/ochtend kwam ze om 22/03/06/09:30 ze drinkt dan 1 borst en is binnen 15-20 min klaar en slaapt zo weer in. Ideaal! Had eigenlijk voorgenomen om langzaam te gaan afbouwen, maar ik vind die nachten nu zo goed gaan dat ik me niet kan voorstellen dat ze het op de fles ook zo goed gaat doen! Dus ik kolf af en toe een flesje zodat ik ook eens een drankje kan doen binnenkort! Geven jullie BV of FV?
     
  9. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    @Tammie81 Jeetje wat een heftige bevalling!! Zal ook wel flink stressvol geweest zijn toen haar hartslag wegviel. Gelukkig is alles goed gegaan, fijn dat je herstel ook zo vlot verloopt. Heb nog nooit een keizersnede gehad, maar lijkt mij best heftig.
    Hoe doet S het? Drinkt ze goed? Veel last van krampjes al?

    @shart86 Wat leuk dat jullie gaan bbq'en! Hier regent het momenteel en is het best fris. We gaan dus lekker pizza's bestellen zo. Veel plezier!
    Wat fijn dat de bv zo goed loopt!! En lekkere nachten maakt ze hoor. Ik geef ook bv, gaat tot nu toe heel goed. Gister wilde ze bijna de hele dag door drinken, dat vond ik wel heftig. Zeker met de warmte, maar vandaag zit er al wat meer ritme in en slaapt ze ook veel. Ben niet gewend dat ze echt zelf wakker wordt voor een voeding, de andere drie moest ik echt met heel veel moeite wakker maken altijd.
    Ik geef tot 3 maanden bv en dan ga ik over op fv. Ga wel kolven want wil idd ook kunnen drinken. Heb gister wel al stiekem een half glas wijn op, zo van genoten!
     
  10. annelie566

    annelie566 Niet meer actief

    Ja! Nog gefeliciteerd allemaal.


    Ik ben 10 mei bevallen van T. Bevalling was vlot, de beste tot nu toe. Duurde iets langer dan bij F maar was door de geboorte tens echt prima te doen.

    4 uur braken mijn vliezen spontaan. Lichte kramp en ivm snelle bevalling de vorige keer is de verloskundige gekomen. 6 uur waren we in het ziekenhuis en had ik 3 cm ontsluiting. Heb toen gedouched en daarna de tens aangesloten met het idee nog wel wat uurtjes te zitten. Tijdens de weeen voelde ik de baby wel heel erg zakken maar ja het deed geen zeer en we konden ook nog wel grapjes maken. 07:25 maar even gevraagd aan schoonouders of ze de school wilden afbellen en laten weten dat we hier nog wel even zouden zitten.

    07:29 lag hij op Mn borst:) dacht zelf op 4 cm te zitten toen de verloskundige zei dat ik wel mocht mee persen. Heb toen nog gezegd dat dat misschien geen goed idee was. Kijk er dus heel positief naar terug. Zo wil ik er nog wel eentje.


    Wel helaas weer een kindje daf moeilijk drinkt, reflux achtige klachten vertoond en veel huilt. Kon ook eigenlijk niet anders na twee huilbabys. Baal er wel stevig van. Na de kraamweek heeft T nog 4 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat hij ziek was geworden en nog steeds gaat het drinken moeizaam. Geen enkele fles pakt hij echt goed. Vandaag komt er weer iemand wegen en woensdag moeten we weer naar het ziekenhuis.

    Ik ben nu onzekerder dan met de tweede want dit is de eerste keer dat we een baby hebben die afvalt en slecht drinkt. Andere twee waren bodemloze putten. Verder is het een hele lieve knuffelige baby die het
    Liefste de hele dag op je plakt. De jongens zijn ook heel trots. B komt regelmatig even vertellen dat T heel heel lief is.
     
  11. Tammie81

    Tammie81 Bekend lid

    8 okt 2014
    551
    106
    43
    Shart, jeetje tot 9cm moeten en denken dat je er bijna bent om alsnog te eindigen met een spoedkeizersnee lijkt me ook geen pretje!

    Hier geef ik trouwens bv. Stond er heel neutraal in van dat ik het wilde proberen en als het niet lukt fv. Maar het gaat zo goed en ik vind het zo genieten dat ik me nu niet kan voorstellen dat ik snel zal overstappen op fv.

    Boom, kan me voorstellen dat na maanden geen alcohol een wijntje wel weer erg lekker is! Daar kijk ik zelf ook erg naar uit. Volgende week wil ik voor het eerst gaan kolven om te oefenen met drinken uit een flesje en denk dat ik dan ook eens ga genieten van een glas :D

    Annelie, jeetje wat een snelle bevalling! Jammer dat je kleintje dan daarna zo'n last heeft van reflux/ huilen en dan ook nog een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven. Heb je nog wel een beetje kunnen genieten van je kraamweek? Het lijkt me wel erg genieten als je ziet dat grote broer zo trots en blij is met baby broer :)

    Hier vandaag eerste bezoek van cb wat aan huis gebeurt. Geen idee wat ik daar ban kan verwachten. Hoor wisselende verhalen over cb. Hoe zijn jullie ervaringen daar mee?
     
  12. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    @annelie566 Gezellig! En wat een snelle bevalling!! Die van F was dramatisch toch? Super dat het deze keer zo goed ging.
    Hier omgekeerd dit keer, I drinkt juist heel goed terwijl dat bij de andere meiden drama was. Waarom drinkt T niet goed? Misschien heb ik nog wel wat tips.. Wel lastig inderdaad en je wordt er zo onzeker van! Heb toen ook een babyweegschaal gekocht zodat ik zelf voor en na de voeding kon wegen. Krijgt hij medicijnen voor de reflux?
    Wat ontzettend lief van B!! Hier ook zulke trotse grote zussen, zo lief om te zien!
    Hoe gaat het met B z'n spraak nu trouwens?

    @Tammie81 Wat lekker dat de bv zo goed loopt. Je moet er ook neutraal instaan denk ik. Hier had ik er bij de eerste twee echt een hekel aan, dus die kregen gelijk fv. Bij de derde heb ik het toch maar geprobeerd en dat beviel wel.
    Ja de wijn was heerlijk! Heb het nu gewoon tussen de voedingen door gedaan, maar wil vanaf volgende week gaan kolven idd. Vorige keer ging dat heel goed en had ik een mega voorraad in de vriezer, ideaal. Welke kolf heb jij?

    Ik ben heel positief over het cb! Luister altijd naar hun adviezen, maar als dat haaks staat met m'n eigen ideeen dan negeer ik het haha. Mijn kinderen slapen vanaf de geboorte op hun buik, dat mag uiteraard niet. Dus als ze er om vragen zeg ik altijd dat ze op hun rug slapen :D Maar vaak hebben ze ook wel goede tips en adviezen.
    Heb één keer een stomme vrouw gehad. Die vond het raar dat m'n oudste zo klein was en langzaam groeide. Dat N te vroeg was geboren en doodziek was geweest daarna nam ze even niet mee in de groeicurve haha. Maar verder ben ik heel positief! Laat je weten hoe het gegaan is?

    Ik lig elke dag nog eigenlijk heerlijk in bed met haar, de hele dag. Echt genieten!
    Maar gistermiddag werd M ziek. Bleef spugen, elk slokje water kwam eruit. Op een gegeven moment alleen nog maar slijm en gal, t was zo zielig.. Ze werd er zo slap van.. heb nog getwijfeld naar de huisarts te gaan, maar rond 20.00 voel ze in slaap dus heb het maar zo gelaten. Hopelijk voelt ze zich vandaag beter.
     
  13. annelie566

    annelie566 Niet meer actief

    @Boommm kan het misschien door de warmte komen? F had ook gespuugd van de warmte. Hoe gaat het nu? Klinkt als een goede kraamtijd met I.'wat fijn dat je zo geniet van I en dat ze zo goed drinkt.


    Hij drinkt slordig en hikkend zeg maar(zon gierend gulzig klakkend geluid) maar niet heel snel. Het eerste deel gaat goed en op de helft begint hij echt te knoeien en zn ineteresse te verliezen. Dan vaak daarna de hik of spugen.
    Hij drinkt niet goed met difrax, avent(natural) dr brown en mam flessen dus ik weet het eerlijk gezegd ook niet meer.. geen medicijnen nog maar morgen moeten we weer naar de kinderarts.

    Met B zijn spraak gaat goed goed. Logopediste is heel tevreden alleen de psz niet echt. Hij klapt daar dicht. Ze blijven ook maar terug komen op dat hij verlegen is maar hij is alleen daar zo, in andere situaties helemaal niet. Beetje gemengde gevoelens dus.. als hij het niet leuk vond had ik hem allang ervan af gehaald maar het spelen vind hij wel leuk. Ben alleen het gezeik wel een beetje zat.

    @Tammie81 ik heb dezelfde ervaring als booommm. Het wisselt ook heel erg per consultatie bureau en wie je voor je hebt. Wij gaan meestal alleen naar de vaccinaties. Vind al die controles aan het begin zo vaak en veel..

    Ik heb een hele leuke kraamweek gehad maar T kwam pas met dag 10 in het ziekenhuis.
     
  14. Tammie81

    Tammie81 Bekend lid

    8 okt 2014
    551
    106
    43
    Boom, ik heb een dubbele freestyle kolf van medela. De keer dat ik hem probeerde met de kraamzorg werkte hij wel fijn. Welke heb jij? Grappig dat je bij de eerste 2 het niets vond en bij de 3de wel aan de bv bent gegaan. Merk je verschil hoe de eerste 2 kindjes reageerden op voeding en je 3de en 4de kindje? Is M weer wat beter vandaag?

    Annelie, als de eerste helft goed gaat is het dan een optie om de voeding in 2 delen te knippen? Bijvoorbeeld half flesje dan verschonen en dan de andere helft?

    Verpleegkundige van cb was erg vriendelijk. Ze gaf nog wat tips over waar ik informatie online kon vinden over bv. Over 3 weken een afspraak voor controle door kinderarts. Had niet het gevoel dat ze controlerend/betweterig over kwam (reacties die ik tot nu toe hoorde) dus op zich wel positief zover.

    Hier een beetje last van hormonen de laatste paar dagen. Merk dat ik het zwanger zijn, de dikke buik en de schopjes en gefriemel echt heel erg mis. Zwanger zijn vond ik ook echt zo genieten. Hebben jullie daar ook "last" van? Of dit bij een vorige zwangerschap gehad?
     
  15. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hallo

    K zou het leuk vinden mee te komen schrijven. Ik weet nu in ider geval zeker dat ons kindje een juni kindje gaat worden want ben vandaag al weer een week over tijd.. Maar morgen word ik gestript en hopelojk met snel resultaat..
    Jullie allemaal gefeliciteerd met jullie kindjes!
     
  16. Tammie81

    Tammie81 Bekend lid

    8 okt 2014
    551
    106
    43
    Verliefd, welkom! Spannend hoor dat je morgen gestript gaat worden. Hebben ze al aangegeven wat het plan gaat zijn als het strippen geen effect heeft? En wil je in het ziekenhuis bevallen of thuis?

    Hier vandaag newborn shoot gehad met ons meisje. Was echt super leuk om te doen en ben reuze benieuwd naar het resultaat! Gaan we zeker foto's van afdrukken en ophangen in onze woonkamer :D

    Hoe is het verder met iedereen?
     
  17. Verliefd91

    Verliefd91 Bekend lid

    29 mei 2014
    863
    13
    18
    Tammie, ze strippen om de dag als t nodig is, en gaan pas inleiden bij exact 42 weken. Voroge keer ben ik twee keer gestript. Maar nu zit je ook nog met t pinkster weekend er tussen dus ben benieuwd..

    Super leuk een newborn shoot. Gaan wij ook weer doen, bij de 1e ook gedaan en nu weer zo leuk!
     
  18. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    @annelie566 Dat dacht ik ook eerst, maar ze bleef spugen.. Lijkt mij dan niet door de warmte komen toch? Ze heeft mij ook aangestoken, werd dinsdagnacht ook ziek, dus denk een buikgriep.

    Vervelend dat hij zo slecht drinkt.. Hier vielen ze in slaap en waren ze niet wakker te krijgen, dus geen tips voor je.. hoe was het bij de kinderarts?

    Super dat B z'n praten zo goed gaat! Wel jammer dat hij zo dicht klapt op het kdv, maar zo lang hij het naar z'n zin heeft is t prima! M mag ook bijna beginnen op de preschool en heeft er zoveel zin in!!
    Hoe is t nu met T?

    @Tammie81 Heb dezelfde kolf als jij hebt! Heel tevreden over! Wil morgen gaan beginnen met kolven, lekker voorraadje opbouwen haha.
    Nee merk eigenlijk geen verschil met het reageren op de voeding.
    Fijn dat het goed ging met de mevrouw van het cb.

    Ik mis het zwanger zijn niet zo. Ben niet echt gemaakt om zwanger te zijn geloof ik. Mis soms m'n buik wel en de schopjes, maar ben vooral erg blij dat ik niet meer zwanger ben haha.

    Super gaaf, je newborn shoot! Wil je foto's delen?

    @Verliefd91 Welkom!

    Hier gaat het goed. Morgen is ze alweer een week, gaat echt zo bizar snel..
    Ben dinsdagnacht wel ontzettend ziek geworden, kotste de longen uit m'n lijf en liep van onder ook helemaal leeg. Zat ik dan met een emmer op de wc en ondertussen I maar huilen omdat ze honger had.. Was best een heftig dagje. Maar woensdag eind van de dag voelde ik mij al een stuk beter gelukkig, was kort maar krachtig zullen we maar zeggen :D
    Vandaag zijn we voor het eerst echt naar buiten geweest om te wandelen, lekker naar het park! Trokken een hoop bekijks en veel mensen kwamen even een praatje maken.
    Morgen komt de VK weer voor controle, denk dat ze dan wel op geboorte gewicht is eigenlijk.
     
  19. Boommm

    Boommm Niet meer actief

  20. Tammie81

    Tammie81 Bekend lid

    8 okt 2014
    551
    106
    43
    Verliefd, op zich wel fijn dat ze niet te snel inleiden natuurlijk maar 42 weken is wel lang zeg! Hopelijk komt de kleine eerder! Weet je eigenlijk al wat het gaat worden?

    Boom, jeetje dat is niet zo fijn in je kraamweek zeg! Voel je je nu wel weer helemaal goed? En heeft de kleine er geen last van gehad? Mooi dat de kolf je zo goed bevalt! Als je een voorraad op gaat bouwen, hoe doe je dat dan het beste? Als in wanneer kolven? En hoe groot zijn de porties die je bewaard? Vries je ze gelijk in?

    Hier vandaag even langs bij het inloopspreekuur van het cb. S haar navelstompje zit er nog steeds aan en er lijkt wat viezigheid onder vandaan te komen. Ze is nu ook al 15 dagen oud dus volgens mij had het er al af moeten vallen.
     

Deel Deze Pagina