Meiden die thuiszitten tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suusje1985, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusje1985

    23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hoi Meiden,

    Ik zit nu al een poos thuis, omdat mijn contract wegens mijn zwangerschap niet is verlengd. Aangezien een andere baan vinden in deze tijd ook niet echt lukt, begin ik me inmiddels flink te vervelen thuis.

    Nu had ik zoiets van, ik ga gewoon een berichtje achterlaten op het forum, want misschien zijn er wel meer meiden, die zich inmiddels beginnen te vervelen!

    Dus ben je zwanger en zit je op dit moment thuis, wegens geen werk of ziek zijn en vind je het leuk om met andere meiden contact te hebben en ervaringen uit te wisselen of gezellig te kletsen via het forum, email of MSN? Klets dan gezellig mee.

    Iedereen is welkom, ook als je niet thuis zit tijdens je zwangerschap en gewoon gezellig wilt kletsen met andere zwangeren :D

    Groetjes van Suzanne
     
  2. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    hey hey

    ik zit nu ook thuis ivm bekken en banden klachten en continu harde buiken
    moet t zolang ik dat heb rustig aan doen
    moet nog 4 weken tot aan mn verlof maar of ik die nog vol ga maken :(
    als ik een boodschapje doe doet t al pijn
    dus ben bang dat ik die 4 weken niet meer ga redden
    ik verveel me nu na een week thuis zitten al behoorlijk dus kan je ook best begrijpen
    dus ik babbel wel gezellig met je mee :D
    liefs kim
     
  3. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden,

    wat een leuk onderwerp. Ik zit ook thuis. Ik heb vermoedelijk een pre partum depressie en daarvoor ben ik onder behandeling bij de gyn. die me doorstuurde naar een psychiater maar het duurt allemaal een eeuwigheid voor je behandeld wordt... Ik zit nu 5 weken thuis en nog geen psychiater gesproken. Ik zou nu gebeld worden voor een afspraak.
    De laatste paar weken gaat het qua gevoelens heel goed, maar ik verveel me inderdaad te pletter. Mijn man werkt in de horeca dus is vaak ook s avonds weg en veel vrienden ed werken overdag. Mijn beste vriendin werkt niet maar die zit midden in een scheiding dus die wil ik ook niet te veel belasten... dus kom maar op met gezellige prietpraat meiden!

    Oja, ik ben morgen 25 weken zwanger van ons eerste kindje. Het is een meisje. Ik ben 27 jaar en woon met mijn man en hondje in Zaandam...
     
  4. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    wat vervelend zeg dat ze je zo lang laten wachten
    je zou bijna denken dat ze je vergeten zijn te bellen,

    ook handig om idd wat over mezelf te vertellen
    mijn naam is kim ben 27 en zwanger van ons 2e kindje, maar ons 1e kindje is met drie maanden zwangerschap helaas gestopt met leven
    nu ben ik alweer bijna 30 weken zwanger van een klein mannetje en hij doet het gelukkig super goed
    en woon samen met mijn vriend mn kat jimmy en cavia huggie die ook 3 kleintjes heeft :D
    als ik wat vergeet gewoon vragen hoor ik ben tenslotte zwanger dus vergeet nog al eens wat :)
     
  5. Suusje1985

    23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Hoi Meiden,

    Leuk dat jullie gezellig mee kletsen.
    Ik zal ook even wat van me zelf vertellen. Ik ben Suzanne, 23 jaar en woon in Rotterdamm. Ik ben nu 26 weken zwanger van onze eerste en sinds de 20weken echo weten we dat het een zoon word. Gelukkig gaat alles helemaal goed, maar kan niet wachten tot ik hem eindelijk in mijn armen heb.

    Inderdaad dat lijkt mij ook erg vervelend, ik bedoel je wil geholpen worden en dan duurt het zo vreselijk lang. Lijkt mij erg frustrerend.

    @Kim ik heb ook vast last van harde buiken en banden die erg trekken, maar gelukkig is het bij nog niet zo erg dat ik weinig kan doen. Hopen dat je straks met meer rust beter voelt.

    Gaan jullie nog leuke dingen doen tijdens de paasdagen? Ik ga 1ste paasdag bij mijn ouders eten, het is dan ook hun trouwdatum dus er is een klein feestje en 2de paasdag ga ik lekker samen met mijn man lux ontbijten en daarna zie ik het wel.

    Nou meiden ik ga ervandoor, mocht ik jullie niet meer spreken de komende dagen. Fijne paasdagen

    Liefs Suzanne
     
  6. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden!

    Nou ze zijn me niet vergeten hoor, maar ik werd eerst in het ziekenhuis hier in de buurt geholpen maar kreeg steeds co-assistenten. De vk vond dat niet zo een goed idee en toen moest een naar een ziekenhuis 10 minuten verderop maar moest alles weer van voor af aan beginnen. Maar ja... Ik wil wel heel graag gesprekken met die psychiater maar liever geen medicijnen want dan moet ons kind na de geboorte 24 uur in het ziekenhuis blijven en mag ik geen borstvoeding geven.

    kimmejtuh, wat naar voor je dat je je eerste kindje verloren bent... gelukkig is me dat bespaard gebleven, ben er wel heel bang voor geweest.

    Met de pasen doen wij niet zo veel, mijn man moet gewoon werken, want werkt in de horeca. Maandag gaat hij de tuin bestraten en ga ik met een vriendin en kinderen naar het Amsterdamse Bos naar de geitenboerderij.

    x

    Deb
     
  7. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    oh oke zo debbie
    is idd te hopen dat je geen medicijnen hoeft
    kan je lekker gewoon naar huis of wil je thuis bevallen?

    ik wil in het ziekenhuis bevallen, gewoon prettiger idee
    in het begin liep ik bij de verloskundige en die vond het ook verstandig, hij zei dat geloof 80% van de eerste bevallingen eerste kindje zeg maar toch in het ziekenhuis bevalt omdat het medisch wordt heb geen idee hoor maar mij lijkt het iig prettiger als er wat is ben je er al

    wij hebben morgen een paasbrunch met de familie van mn vriend, wel erg gezellig maar we moeten best een poos rijden en zie daar best tegen op, maar neem gewoon een kussen mee voor in de auto

    stom he vind normaal dingen doen en weg gaan zo leuk en nu baal ik ervan als we een feestje hebben
    mijn vriend en ik zijn alle 2 in mei jarig vlak achter elkaar en hij wil het graag vieren maar zie er als een berg tegenop
    vind het ook lullig om overal nee op te zeggen, maar we hebben nu afgesproken dat als het niet lekker gaat dat hij de hele avond loopt hihi
    hij zei oh maar dat doe ik ook wel als het wel gaat hoor dan mag je gewoon lekker blijven zitten haha
    de schat
    ach misschien gaat het tegen die tijd wel beter

    ja het eerste kindje wat we verloren zijn is best even heftig geweest, maar gelukkig gaat het nu helemaal goed
    wel gek idee dat we anders een hummeltje rond hadden lopen van 1 jaar al
    was een dag voor mn verjaardag uitgerekend

    zo ik ben lekker op dreef zie ik haha
    nou als ik jullie niet meer spreek fijne paasdagen meiden
    liefs kim
     
  8. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Yep, ik zit sinds 01-01-09 thuis, contract werd niet verlengd :( . En ik ben nu zwanger van de 2e, dusssseeehhh mag ik meekletsen? Niet dat ik me verveel hoor, met een kleintje van 4 maanden ;) , maar wel leuk, meer meiden in hetzelfde schuitje en om welke reden dan ook thuis(toekomstige)mama's!

    Fijne paasdagen alvast allemaal!!
     
  9. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik wil ook graag in het ziekenhuis bevallen. Volgens mij mag het wel thuis maar ze willen me toch een beetje extra in de gaten houden. Ik ben echt vreselijk bang voor de bevalling dat is een van de gevolgen van de depressie. Ik heb nu met de gyn afgesproken dat als mijn baarmoedermond rijp is dat ik met 38 weken wordt ingeleid en dan een ruggeprik kan krijgen wanneer ik wil. Dat is voor mij al een hele opluchting want ik ben echt bang dat ik de controle verlies tijdens de zwangerschap en dat van alles voor mij beslist wordt wat ik niet wil.

    Wij vieren volgende week zondag onze verjaardag. Gelukkig ben ik nog redelijk fit maar zie ook wel op tegen zo veel visite in huis. Mijn man wordt 30 dus dat wordt helemaal wat...

    Leuk hoor een paasbrunch... wij hebben net boodschappen gedaan en ik heb toch wel wat lekkere broodjes gehaald voor 2e paasdag. Dan kunnen we toch nog lekker ontbijten voor hij gaat straten haha.

    Het lijkt mij ook echt vreselijk als er wat met mijn kindje zou gebeuren kimmetjuh... een jaar is best groot alweer, je kan het je bijna niet voorstellen nu.
    Wij hebben wat dat betreft echt wel geluk gehad. Ik was na de huwelijksreis gestopt met de pil en direct de eerste maand zwanger en alles is in 1 keer goed gegaan. Ik mag ook eigelijk niet zeuren...

    Hier is het niet echt mooi weer. Temperaturen wel lekker maar wel bewolkt en af en toe regen... jammer ze hadden zo een mooi weer voorspelt.
     
  10. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    het was hier vanmorgen wel lekker maar de rest van de dag aardig bewolkt
    het zwanger worden ging bij onze 1e zwangerschap ook de eerste ronde en nu was het ronde 2 al raak dus wat dat betreft hebben we ook erg geluk
    soms hoor je verhalen dat mensen wel een jaar bezig zijn phoe dat lijkt me zo frustrerend
    liefs kim
     
  11. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    en makkie gezellig dat je ook mee komt kletsen hoe meer hoe gezelliger :D
    liefs kim
     
  12. Suusje1985

    23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Een hele goede paasmorgen :D

    Ik wil ook graag in het ziekenhuis bevallen en eigenlijk om precies dezelfde redenen als jullie net zeiden. Als er wat gebeurt kun je er maar beter zijn i.p.v. dat je er nog heen moet en daarbij ik woon op de 9de etage in een flat waarvan de lift zo klein is dat er niet eens een brancard in moet. Ik zou niet weten hoe je dan naar beneden moet. Verder zie ik wel heel erg tegen de bevalling op, misschien omdat je je juist nu heel erg focust op verhalen van bevallingen, dus ook de negatieve. Gelukkig kan mijn vriend me goed gerust stellen want af en toe ben ik echt bang. Hebben jullie dat ook?

    Bij ons was het ook gelijk de eerste ronde raak, had het niet verwacht omdat het bij iedereen in de familie best lang duurde en gelukkig gaat ook alles goed. We hebben wel een keer gedacht dat het helemaal mis was, had namelijk een bloeding, net voor de 12 weken. Had toen heel veel stress op het werk, was nadat ik had gehoord dat mijn contract niet verlengd zou worden. De verloskundige zei dat die bloeding waarschijnlijk van alle stress kwam. Ik was toen echt bang ons kindje kwijt te zijn, maar gelukkig was dit niet het geval. Het lijkt mij echt verschrikkelijk, dat te moeten mee maken kim.

    @Debby: Hopen maar dat je snel bij de psycholoog terecht kan en dat hij/zij je geen medicijen voor zal schrijven. En wat slim om alles van te voren vast te leggen bij je verloskundige , ik bedoel nu zal de bevalling verlopen zoals jij het zelf wilt en niet hoe de doktoren vinden wat er moet gebeuren.

    Ik denk dat ik mijn verjaardag dit jaar of oversla of vervroeg naar mijn man zijn verjaardag. Ik ben zelf 26 juni jarig en ik zie er tegenop om dan nog mijn verjaardag te moeten vieren. Mijn vriend is 23 april jarig en dan voel ik me nog wel fit genoeg om visite enz aan te kunnen denk ik. Wel zal ik aan het eind van de avond erg moe zijn, maarja dat heb ik op een normale dag ook. Hebben jullie ook veel last van moeheid? Ik heb soms dagen dat ik het liefst heel de dag wil slapen, zo moe voel ik me dan.

    @ Kim weet niet of je het nog leest voor je weg gaat, maar een kussentje in de auto helpt bij mij in iedergeval hele goed. Ik ben vorige week bij mijn schoonouders geweest, zij wonen 160 km bij ons vandaan en heb ook een kussentje voor in mijn rug en nek mee genomen. Tussendoor zijn we even gestopt en zo was het eigenlijk best goed vol te houden. :D Hoop dat de reis bij jou ook goed zal verlopen.

    Nou meiden ik ben weer een beetje uit gekletst eigenlijk, weet niet zoveel meer te zeggen.
    Ik wil alleen nog even zeggen hele fijne eerste paasdag en 2de natuurlijk :D

    Liefs Suzanne
     
  13. Ilona19

    Ilona19 Actief lid

    14 nov 2008
    167
    0
    0
    Hoi meiden!
    Ik zit ook thuis, niet wegens geen werk of iets dergelijks. Ik studeer nog en heb niet zoveel collegeuren. Verveel me thuis wel een beetje. Lijkt me leuk om ook hier mee te kletsen.

    Eerst wat over mezelf:
    Ik ben Ilona, 19 jaar en studeer HBO-Rechten in Rotterdam. Woon ook al bijna 2 jaar in Rotterdam, sinds 2 maandjes samen met mijn vriend in ons eigen flatje!

    Zitten meerdere julimama's hier of niet? Grappig zeg.:)

    Ik wil eigenlijk het liefst thuis bevallen. Maar of dat mag is nog maar de vraag. We lopen momenteel bij de vk en bij de gyn. Omdat er maar twee ipv drie vaten in de navelstreng zitten worden we extra in de gaten gehouden. We krijgen nu iedere twee weken een echo om te kijken of ons meisje nog wel groeit. De omtrek van haar buikje en hoofdje lopen namelijk twee weken achter. De 20ste moeten we weer naar de gyn. Hoop dat ze ons dan kan vertellen of ik nou onder controle in het ziekenhuis moet blijven en daar dus moet bevallen of niet.

    Mijn vriend en ik hebben gister vervroegd Pasen gevierd met een lekker ontbijtje samen. Hij is nu bij zijn moeder thuis met de fam Pasen aan het vieren. Ik zou eigenlijk voor de laatste keer naar Feyenoord (heb seizoenskaart) maar had toch niet zon zin.

    Volgend weekend wat meiden druk met verjaardagen lees ik. Wij hebben volgend weekend housewarming, haha allemaal druk dus! Zie er wel een beetje tegen op want de vrienden van mijn vriend hebben bij housewarming blijkbaar het idee van een feestje s'avonds. Er blijven er dus en paar slapen er en ze willen stappen. Komen ook wat vriendinnen van mij die ik al lang niet gezien heb dus daar heb ik dan wel weer zin in.:D

    Fijn weekend nog allemaal!
     
  14. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @suus ik had ook een bloeding met ongeveer 10 weken. Mijn man was toen helemaal in paniek en de verloskundige wilde ons pas de volgende dag helpen. We zijn toen naar de ehbo gegaan en hebben daar een echo gekregen. Gelukkig was alles toen wel goed. Maar ik vond het inderdaad ook heel eng!

    @ilona leuk dat je komt mee kletsen. Ik ben inderdaad ook een juli mama. We schelen maar 2 weekjes zo te zien... Dus jij bent Feyenoord fan... mijn man is helemaal gek van Ajax en heeft ook seizoenskaart aangevraagd hihi. Zelf geef ik helemaal niks om voetbal.

    Hoe gaan jullie er mee om dat jullie zo lang thuis zitten? Vervelen jullie je niet dood... Ik heb echt een mega dip deze dagen. Iedereen lijkt het zo druk te hebben om me heen met werk en alles en heb een beetje het gevoel dat ik alleen ben... Mijn man moet ook gewoon werken dus ik weet echt niet meer wat ik met mezelf aan moet.
     
  15. Ilona19

    Ilona19 Actief lid

    14 nov 2008
    167
    0
    0
    Ik heb juist net m'n seizoenskaart op gezegd.
    Vriend werkt doordeweeks dus ik wil straks de weekenden lekker voor ons drietjes hebben. Familie woont allemaal ver (mijn familie op Texel en schoonfam in Zeist) dus die zullen ook regelmatig in het weekend hun kleindochter/nichtje op komen zoeken. Dagje met z'n drieen verkies is dan toch boven de hele middag in het stadion.

    @Suusje, zat je foto's te bekijken, ik heb ook echo's gehad bij Bovenmaas aan de Bergweg! Welke deelgemeente woon je en naar welke verloskundigenpraktijk ga je?
     
  16. kimmetjuh1981

    kimmetjuh1981 Bekend lid

    19 jul 2007
    956
    0
    0
    heey meiden

    allereerst fijne pasen

    pffff wat een vermoeiende dag
    merk echt dat het nu zwaarder wordt,maar heb het er allemaal voor over hoor :D
    heb net even geslapen en werd pas om half 10 wakker (whoeps)
    maar goed had t even nodig hihi

    @suusje
    ik ben niet echt bang voor de bevalling
    ik heb zoiets van ik laat t over me heen komen
    maar dat komt misschien ook wel omdat dit de eerste keer wordt natuurlijk
    mijn vriendin die ook weer zwanger is ziet wel enorm tegen de bevalling op, maar die had ook een hele zware bevalling
    ik denk maar zo als het echt ondragelijk was beginnen mensen er geen 2-3 of meerdere keren aan
    en je krijgt er iets heeel moois voor terug
    maar ik vind het niet raar dat je er wel bang voor bent hoor
    misschien komt die angst nog bij mij
    maar meid je kan het best en als ze je al een ruggenprik hebben beloofd komt t helemaal goed
    je kan t meid

    ik had met mijn miskraam tot de 3 maanden dat het mis ging bloedverlies
    elke keer oud bloed soms was het een dag weg en dan kwam het weer
    ik had ook elke week soms wel 2x een echo om te kijken of het wel goed ging dus we zagen ons ukkie echt groeien want t groeide elke keer wel goed, maar ging wel elke keer met het idee in mn achterhoofd dat het mis was als we weer een echo gingen laten maken,puur om mezelf te verdedigen
    toen we bij de 3 maanden aan kwamen zei de gyn tegen ons nou meid die kleine doet t harstikke goed dus je hoeft je niet meer druk te maken je hebt nog maar 2% kans op een miskraam
    dus de week erop ging ik met een heel blij gevoel naar de gyn denk zien we ons ukkie weer
    had ook van alles mee gekregen informatie enzo dus begon allemaal beetje echt te lijken om het zo maar even te zeggen
    maar toen kregen we dus te horen dat het hartje van onze uk niet meer klopte en de dag erop om 9 uur lag ik al op de operatie tafel
    achteraf had ik dat beter niet mee in kunnen stemmen want ik hebt die 2 dagen echt in een roes geleefd
    zo ben je er elke dag en week mee bezig en zo is je ukkie weg
    je voelt je echt super leeg

    o ja suusje bedankt voor de tip van het kussen in de auto
    ik was het ook van plan om mee te nemen
    had m al klaar liggen vergeet ik m :rolleyes:
    maar t ging in de auto op zich wel prima had de stoel een beetje naar achteren gezet
    alleen de brunch zelf duurde beetje lang
    en je zat op zon harde rieten stoel dus op een gegeven moment was ik het echt zat en wilde heel graag naar huis
    maar we waren met mn schoonouders en die vonden het volgens mij erg gezellig
    was het ook hoor maar dacht op een gegeven moment echt van ik had gewoon niet mee moeten gaan
    hebben jullie dat soms ook?
    dat je nergens meer lekker zit en het liefst thuis op de bank zit?
    geen zin meer hebt om op visite te gaan
    ik voel me soms best lullig als ik zo denk
    van de week belde mn vriendin op zin om x-factor samen te kijken?
    ik heb gewoon gezegd ik me niet zo lekker voelde en liever op tijd naar bed ging, als ik dan ophang voel ik me super lullig
    ze snappen het best hoor maar toch
    voel me soms echt een saaie muts
    hihi
     
  17. Suusje1985

    23 mrt 2008
    97
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Goedemorgen dames,

    @ Ilona: Welkom alle eerst en leuk dat je met ons mee kletst. Hoe meer zielen hoe meer vreugd denk ik maar. Ik ben zelf ook uitgerekend in Juli, spannend hoor.
    Ik woon zelf in Rotterdam Overschie en heb In de Bolle Buik als verloskundige. Waar woon jij precies en welke verloskundige heb jij?

    @ Debby: Mijn man was na die bloeding ook erg in Paniek. Hij is daarna ook zo voorzichtig geworden echt lief, als ik me even niet goed voel en op bed ga liggen, komt die drinken enz. brengen en vraagt hij regelmatig of =ik nog wat nodig heb.

    Met het thuis zitten weet ik precies wat je bedoelt, iedereen om je heen werkt en heb soms echt het idee dat ik de enige ben die thuis zit. Dat is natuurlijk niet zo, maar zo voel ik me soms wel. Nu ben ik erg druk bezig met het huishouden, oude spullen verkopen op marktplaats, boodschappen, natuurlijk het kinder kamertje, enz. Verder ga ik nu op maandag avond naar zwangerschapsgym en moet zeggen dat helpt ook wel goed. Even iets alleen voor jezelf.
    En het forum helpt ook wel je hebt toch contact met andere, het is wel digitaal maar toch,
    moet zeggen vind het wel gezellig.

    @ Kim: Dankje voor je steun. Ik moet ook proberen wat positiever aan de bevalling te denken, anders word ik volgens mij helemaal gek.

    Wat een heftig verhaal wat je vertelde, lijkt me echt erg. Eindelijk mag je van jezelf blij zijn en je aan je geluk toegeven en dan overlijd je kindje. En wat hebben ze het snel weg gehaald, je krijgt zo helemaal niet de kans om eerst de klap te verwerken.

    Ik kan zelf ook niet meer tegen lang op een stoel zitten enz. Ik moet af en toe echt even lopen, merk trouwens ook dat het voor onze zoon het niet echt prettig vind, hij gaat heel heftig bewegen, als ik lang kaarsrecht op een stoel zit, dus dat geeft mij weer reden om te gaan lopen. Als ik ergens ben (vooral savonds), vind ik het vaak wel gezellig, maar omdat ik vrij snel moe ben merk ik wel dat ik eerder weg wil als anders, maar opzich heeft niemand daar problemen mee. Verder ga ik wel overal naar toe, vind het juist wel prettig om uit dit huis te zijn. Maar kan het me wel heel goed voorstellen.

    Nou meiden ik ga er weer vandoor

    Liefs en nog een fijne 2de paasdag

    Suzan
     
  18. MijnKleine

    MijnKleine Fanatiek lid

    13 jan 2009
    1.521
    0
    0
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Hallo lotgenoten :D !

    Ook ik zit thuis, al een paar weken inmiddels.
    Vanaf de 11e week heb ik last van bekkeninstabiliteit en enorme bandenpijn. Werk als zelfstandige in de paardensport maar dat is nu echt te intensief. In het begin ging het nog wel (hard op m'n kiezen bijten en doorgaan), maar inmiddels kan ik al niet langer dan 20 minuutjes in dezelfde houding zitten/staan want dan krijg ik enorme pijn. Na heel wat traantjes van frustratie heb ik me er inmiddels aardig bij neer gelegd en zit dus thuis. Ga wel nog elke dag wat lesgeven (kan dan zitten en lopen afwisselen), maar de meeste tijd voer ik echt letterlijk niks uit.

    Aangezien van mijn kant de inkomsten nu een stuk lager zijn, werkt mijn vriend een stuk meer, waardoor de dagen nóg langer duren. Maar alles voor het goede doel ;)

    Ga zometeen even goed bijlezen over al jullie situaties :)

    edit: Zal mezelf even voorstellen. Ik heet Solvej, woon in Landgraaf met mijn vriend en onze Franse Bulldog Joepie. We verwachten onze eerste en hebben vandaag over 2 weken de '20-weken' echo en geslachtsbepaling. Spannend!
     
  19. MijnKleine

    MijnKleine Fanatiek lid

    13 jan 2009
    1.521
    0
    0
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Suusje, belachelijk eigenlijk dat je contract niet verlengd is, hebben ze echt jou zwangerschap als reden gebruikt of vonden ze een maas in de wet?

    Kimmetjuh, ook al zo'n last van de bekken en banden. Volg jij iets van therapie, zo ja, werkt het? Heb donderdag namelijk de eerste sessie bij de ostheopaat ingepland en ben echt benieuwd of het gaat helpen.
    Gelukkig gaat je zwangerschap nu goed!
    Oh vertel mij wat over dat lange zitten, zelfs heel comfortabele stoelen zitten ellendig als je BI hebt. Na een tijdje heb je het ook echt gehad en moet het geen minuut langer meer duren! Ken dat gevoel.

    Debby, wat houdt dat precies in als ik vragen mag, een pre partum depressie? Klinkt heel vervelend! Vooral ook omdat je nu niet geholpen wordt!
    Ook ik voel me heel eenzaam met momenten, vooral omdat vriendlief nu nog langere en meer dagen werkt dan voorheen duurt het allemaal véél te lang. Heb het er héél moeilijk mee gehad, langzaam aan kan ik het een plekje geven, misschien mede door het weer :)
     
  20. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi Mijn kleine, leuk dat je mee komt kletsen...
    Een pre partum depressie is eigelijk bijna hetzelfde als een postnatale depressie alleen tijdens de zwangerschap. Door de hormonen kan ik alles ineens heel zwart wit gaan zien en ben ik opeens doodsbang om alleen thuis te zijn. Ik ben ook vreselijk bang voor de bevalling en alles dat gaat veranderen wanneer de baby er is en ik kan hele negatieve gedachtes en huilbuien hebben.
    Gelukkig heb ik ook veel goede dagen hoor, maar werken zit er voorlopig nog niet in.

    @suusje wat een goed idee om oude spullen te verkopen op marktplaats... ik ga ook maar eens even kijken hier, er ligt troep genoeg volgens mij haha.
    kimmutjuh wat vreselijk zeg van je miskraam, vooral omdat je al zo ver was dat je het al niet meer verwachtte. Ik kan me voorstellen dat jullie een hoop verdriet hebben gehad daarom!
     

Deel Deze Pagina