Meidenspeelgoed +-10 jaar..

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Tinkerbell81, 25 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik vroeg mij af wat meisjes van een jaar of 10 tegensoordig leuk vinden aan speelgoed...? Het zijn geen barbiemeisjes (ik speelde destijds nog met barbies) maar ze zijn ook nog niet echt aan het puberen...( niet echt met uiterlijk bezig)...
    Wie heeft wat tips...
     
  2. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Volgens mij spelen ze niet echt meer en is het meer kleuren tekenen nagellakjes enzo...
     
  3. anitake

    anitake Lid

    16 feb 2014
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
    Idd, hier zie je meiden van die leeftijd niet met speelgoed. Ze lopen met een MP4 speler om,haha.
     
  4. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Volgens mij spelen die niet meer veel. Tijdschriften en spullen van hun idool zijn leuk denk ik.
     
  5. veense

    veense Niet meer actief

    En of 10-jarigen nog spelen, gelukkig wel!
    Mijn dochter is 9, maar door het overslaan van groep 6 zit ze nu in groep 7/8, en al die meiden zijn 10 of 11 en spelen nog volop mee hier!
    Favoriet bij mijn niet-tutmeisje en niet-barbiemeisje:
    tekenen met een stapvoorstapvoorbeeldboek
    Nerf Rebelle
    walkie talkies
    step
    Lego Friends
    Playmobil (bij vlagen)
    Majokit sinds kort
    en oneindig veel spelen met haar babybroertje natuurlijk;).

    Idolen of tijdschriften over mode etc vindt ze echt niet boeiend...
    En ze is ook total niet gevoelig voor wat anderen wel bezighoudt, zoals The Voice kijken.
    Muziek draait ze soms op haar kamer, lekker meebleren met de nieuwe K3-liedjes...Rondlopen op straat met een MP3speler zie ik hier echt niemand doen van haar leeftijd hoor, die kinderen spelen gewoon lekker.
     
  6. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Ik heb een dochter van 9 en van 11.
    allebei spelen ze niet meer hoor. Ze zijn gek op lip glossjes...make up, oorbellen.
    ze kleuren wel in die mandala boeken of kleurboek voor volwassenen. Dingen voor in hun haar vinden ze leuk. Leuk meidentijdschrift. Leuk boek...douchespul...
     
  7. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mijn buurmeisjes zijn 10 en 12, de jongste speelt nog volop hoor, vooral buiten. Elastieken met haar vriendinnen, hoelahoppen, skateboarden, skeeleren, trampoline springen, met zo'n tamagochi rondlopen enz
    Ik heb haar nog nooit met een MP3 en gelakt3 nagels gezien, haar oudere zus inmiddels wel.

    Maar wij wonen wel in een wijk waar kinderen nog hetzelfde spelen als 30jaar geleden.
     
  8. Thea23

    Thea23 Fanatiek lid

    7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier een echt meisje meisje van 12
    Make up/ haar producten/ nagellak
    Monster high poppen spaart ze en haar nieuwe spaar sensatie ever afther high pop Apple white ( verschillende uitvoeringen van die pop )
     
  9. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.179
    261
    83
    Mij n dochter van 10 speelt best vaak met haar playmobil manege. Daar kan ze samen met een vriendinnetje uren mee spelen. Verder leest ze heel veel, meidenboeken en tijdschriften en Donald Ducks. Ze doet ook graag spelletjes/ filmpjes kijken op de tablet...maar dat mag niet de hele middag en avond. Nagellak en make up vind ik haar nog te jong voor, krijgt ze dus nog niet. Oja, met haar broertjes met de lego vind ze ook leuk.
     
  10. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Nichtje van bijna 10 is gek op
    Nagellakjes, make-up en haar spulletjes
    Meidenboeken -en tijdchriften
    Nerf rebelle
    Zelf sierraden maken
    Oorbellen

    En misschien een bios bon? Of kledingwinkel bon?
     
  11. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    Ik ken een paar meisjes van die leeftijd en het zijn allemaal verschillende types. Ik weet zeker dat je ze blij maakt met:

    - Nerf pistool of handboog
    - Topmodel kleurpotloden huids- en haarkleur
    - Kleurboek Topmodel of Fantasymodel
    - Parfum van Ariana Grande
    - Leesboek van Geronimo Stilton
    - Het tijdschrift Tina
    - Monster High pop of spulletjes
    - Nagellakjes met sierstickers/-steentjes en een droogapparaat
    - Selfiestick
    - Een dagboek
    - Een knutselpakket met washitape om een schrift of boekje te pimpen.
    - een bon van Claires om zelf sieraden o.i.d. uit te zoeken
     
  12. veense

    veense Niet meer actief

    Behalve een Nerfpistool of boog, en de kleurpotloden zou je mijn dochter echt niet blij maken met alles wat er op dit lijstje staat.
    Sterker nog, om de meeste dingen zou ze me vierkant uitlachen als ik daarmee aan kwam zetten...;)
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.507
    8.358
    113
    Mijn nichtjes van rond die leeftijd zouden wel blij zijn met een selfiestick en nagellakjes en een bon van Claires. Een ander meisje dat ik ken, dat iets jonger is, zou van de meeste dingen van het lijstje wel blij worden.

    Maar het verschilt natuurlijk erg per kind (net als op welke andere leeftijd dan ook).
     
  14. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83

    Maar goed dat elk kind anders is.
    Mijn dochter van 9 speelt nog heerlijk met playmobil.
     
  15. veense

    veense Niet meer actief

    Die van mij kan ook uren met Playmobil, Lego, Duplo, Majokit of Zoobles spelen gelukkig!
     
  16. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.671
    113
    Hier een meisje van 7 die hier al heel blij mee zou zijn. Spelen heeft ze uberhaupt nooit heel erg gedaan maar nu zeker niet meer. O ja, puzzelboeken is ze ook verzot op
     
  17. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Mijn nichtje van 10 is echt een knutselmeisje, is echt gek op armbandjes maken; weven of knopen of met kraaltjes. Andere sieraaddingen maken, haken doet ze ook al, bloemen en tasjes.
    En ze is een enorme onesie-fan :D
     

Deel Deze Pagina