Meisje drinkt slecht en huilt veel:(

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door vlinder13, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder13

    vlinder13 Bekend lid

    24 jan 2011
    881
    0
    16
    Hallo,

    Ik zit met t volgende!
    Min dochter is van 25 juli dus is nu 12dagen (met 41wkn geboren)
    En heeft sinds 2 à 3 dagen last dat ze niet goed drinkt... iig die indruk heb ik!
    Ze drinkt 5min heel gulzig en daarna vallen dr ogen langzaam dicht en na 10min ist gewoon klaar en slaapt ze!
    Om
    Vervolgens weer wakker te worden als je dr in bed wil leggen en heeeeel veel huilt dan! Als ik r dan wil aanleggen weer wil ze dat niet.
    Soms pakt ze wel maar na een paar teugjes laat ze steeds los en ze is dan ook heel onrustig!
    Ook kan ze dan ineens ieder uur komen...
    Ze slaapt ook heeeel slecht ineens!
    We hadden een supergoed ritme opgebouwd met haar en nu is er totaal niks meer van over en zit ik met een meisje die hele dag niet wil
    Slapen alleen maar bij je wilt hangen en slecht drinkt en veel huilt...
    Mama weet het even niet meer zo goed, help!
     
  2. Saskia

    Saskia Lactatiekundige

    17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

    Vervelend dat je je kindje onrustig is.

    Het lijkt erop dat je wel voldoende drinkt, omdat je aangeeft dat ze later niet opnieuw wilt drinken. Plast, groeit en poept ze goed? Dan heeft krijgt ze voldoende melk van je.
    Ik denk dat er iets anders is.

    Heeft ze misschien iets onder de leden? Een neusverkoudheid, darmkrampjes of buikvirus? Hiervan zitten kinderen ook niet lekker in hun vel.

    Darmkrampjes komen rond de 6 weken opzetten en 's avonds het heftigst. Je kan haar dan een warmte kussentje tegen de buik geven, op haar buik op jou arm dragen of zachtjes op haar buikje wrijven.

    Als de onrust lang blijft, zou ik met het consultatiebureau overleggen. Misschien is inbakeren een idee? Als je dit gaat doen, zou ik wel een lactatiekundige bij jou in de buurt in consult vragen, om je te helpen met de vroege hongersignalen zien wanneer een kindje ingebakerd is.

    Mocht het CB je niet kunnen helpen zou ik bij je huisarts langsgaan.

    Succes.

    Groetjes Saskia
     

Deel Deze Pagina