Meisjes meer gewenst dan jongens?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MevrouwH, 6 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ik ben nu ruim 20 weken zwanger van mijn tweede. Ik krijg weer een klein jongetje en ben daar ontzettend blij mee! Ondanks dat ik veel positieve reacties krijg (wat leuk 2 broertjes!) krijg ik toch ook een paar vreemde.

    “het is te hopen dat dit nu een meid is”(toen ik het nog niet wist)
    “Wat vind je ervan dat het een jongen is? Een meisje is zo leuk!”
    “Nou we doen het er maar mee” o_O
    “Nou ja als het maar gezond is”

    Ik merk dat ik er verdrietig van wordt soms. Ik ben echt heel blij mee dat het een jongen is en vooral ben ik blij dat het ons gegund is na 4 miskramen. Denk dat het daarom ook heel raar is is mijn ogen om dit soort dingen te zeggen. Als ik zeg dat ik eigenlijk liever een jochie dan een meisje heb kijken ze me aan alsof ik niet goed bij mijn hoofd ben.

    Meer jongensmoeders die dit herkennen?
     
    Vame en Mus vinden dit leuk.
  2. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Op dit gebied vinden mensen altijd wat! Niets van aantrekken (makkelijk gezegd, ik weet het) een jongen of een meisje het maakt allemaal niets uit, het is jullie kind waar jullie altijd van zullen houden.

    wij hebben dan wel van beide geslachten wat maar ook vinden mensen wat van hoor, laat staan als dit kindje een meisje blijkt hoe zielig dat dan voor onze zoon moet zijn... eeh tsja...tis niet alsof ik er invloed op heb ofzo, dus als die allemaal zussen heeft straks is dat wat het is en ik geloof niet dat hij er ook maar iets meer of minder door wordt...
     
    MevrouwH vindt dit leuk.
  3. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Ja dat is natuurlijk zo. Het maakt ons niets uit maar dat is het belangrijkste. Ik denk wel dat als je een paar meiden heb de mensen daar ook wat van willen zeggen. Het is alleen dat als mensen mogen kiezen een meisje leuker is.

    toen ik bevallen was van mijn zoon zei een nichtje” ik ben blij dat mijn eerste een meisje was, want dan had ik die alvast binnen want een dochter is toch wel erg belangrijk voor een vrouw”

    zit je dan met je pasgeboren zoon. Ik ben normaal best wel mondig maar door alle hormonen en kraamtranen heb ik er niets van gezegd maar vond dat echt te ver gaan. Ze heeft nu 2 zoons en een dochter. En ik denk steeds “waarschijnlijk vind je je dochter leuker dan je zoons”
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  4. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.542
    1.895
    113
    Ik wilde ook heel graag een jongetje. Ik kon mijn pret ook niet op toen ik bij de echo hoorde dat het een jongetje zou worden. Totdat bij de pretecho bleek dat het toch een meisje zou worden, waar ik uiteraard ook ontzettend blij met was en ben!

    Wat een onbeschofte mensen heb je er bij zeg!
     
    MevrouwH vindt dit leuk.
  5. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    gelukkig niet iedereen hoor. Bij mijn twintig weken echo had ik slecht beeld. Voor 90 % was ze zeker. Ze had wel op de echo geschreven “ik denk een jongetje “

    als het alsnog een meisje blijkt te zijn is dat ook prima. Kan het pas weer checken met de placenta echo rond de 30 weken.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.996
    25.441
    113
    Hier moeder van 2 jongens . En oei, de opmerkingen toen bekend werd dat we een tweede jongen verwachtte waren niet mild.
    Van medelijden “Ahww” tot “nou da’s kut”. En ook de bekende; ‘gaan jullie nu wel voor een derde?’ Of ‘door totdat je een meisje hebt hè?’

    en ja ik ben er erg verdrietig om geweest. Niet omdat we nog een zoon kregen maar omdat mijn zoon blijkbaar een teleurstelling was voor vele of zou moeten zijn voor mij als moeder.

    Mensen hebben nog steeds het ouderwetse idee dat jongens druk en stout zijn en het huis vroeg verlaten om nooit meer terugkomen of zo. Meisjes zijn lief en zacht en blijven altijd bij mammie.
    Ik denk maar zo; het is maar een geslachtsdeel, het zegt niets over het karakter van je kind.
     
  7. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Ik snap niet zo goed waarom mensen iets moeten vinden.. wij hebben er 3 jaar over gedaan om zwanger te raken en ik kreeg steeds de vraag: waar hoop je op? Zo vermoeiend.. ik was al lang blij dat ik zwanger ben. Ik bleef ook maar zeggen dat het mij niet uit maakte als het maar gezond was. Mensen geloven dat niet dus bleven doorzeuren. Tot ik iedere keer als ik die vraag kreeg zei dat ik hoopte op een panda maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken.. mensen keken mij raar aan maar waren wel klaar met vragen haha.

    In mijn kennissenkring zie ik ook een vrouw die na twee jongens een meid heeft gekregen en steeds met haar dochter loopt te pronken op social media.. iedere beweging die ze maakt moet op de foto.. de jongens staan er nooit op.. zo sneu dan krijgen die jongens toch ook alleen maar het idee dat ze minder gewenst zijn omdat ze jongens zijn.

    Ik ben heel blij dat we een meisje krijgen maar als het een jongentje was geweest was ik net zo blij geweest! ❤️

    mensen willen altijd hun mening laten blijken maar ik ben van mening dat ze daar eens moeten stoppen.. Geniet van je kleine mannetje ❤️
     
    Thirza78 en MevrouwH vinden dit leuk.
  8. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    precies zoals jij het zegt ervaar ik het ook. Alsof mijn jongen te min is en een meisje vele malen leuker.

    een meid is ook hartstikke welkom maar ik denk dat het allebei leuk is en het ene niet leuker dan het andere.
     
  9. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    dank je en dat ga ik ook zeker doen. Jij gefeliciteerd met je dochter! Begin augustus uitgerekend?

    ik vind het ook maar vreemd dat mensen maar van alles moeten zeggen. Of liever gezegd, dat ze denken alles maar te kunnen zeggen. Maar dat is waarschijnlijk de aard van het beestje.

    wat walgelijk trouwens van die moeder. Vind dat echt schandalig. Doe normaal denk ik dan.
     
  10. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    mijn zoon is een verschrikkelijk moederskindje en vrij rustig. Hij geeft me kusjes dat hij me zo lief vind en wil graag met me knuffelen. Als ik tegen mijn vriend zeg dat ik hoofdpijn heb komt hij al aan “mama, ga maar lekker liggen. Hier heb je een dekentje en een kussentje” hij is 3,5 en fantastisch lief ook al heeft hij wel een flinke gebruiksaanwijzing maar toch zou ik er wel 100 van hem willen bij wijze van.

    het geslacht zegt niks. Mijn vriendin heeft een heel knuffelig meisje en een wat afstandelijker jongetje. Mijn andere vriendin precies weer andersom.
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.996
    25.441
    113
    Ik zou een meisje ook heel leuk vinden, een tweede jongen leek mij ook heel leuk.
    Als we voor een derde gaan (geen idee nog of ik dat wil hoor haha) dan is een 3e zoon net zo welkom als een dochter. Het gaat mij namelijk om nog een kind, niet om een geslacht.

    en mijn oudste is ook een mamma’s boy hoor :p hij mag van mij dan ook nooit op kamers :o:
     
    MevrouwH en Chanbee vinden dit leuk.
  12. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie 2e zoon opkomst.

    Tjah mensen gaan er vaak vanuit dat moeders dochters willen en vaders zonen. En een gezin pas compleet met beide geslachten. Slaat nergens op.
    Hier ook zat opmerkingen toen de tweede ook een meisje (b)leek.
    De reacties daarna toen het een zoon bleek heeft echt pijn gedaan. Net of hij als meisje niet leuk genoeg was geweest!

    Het is maar het 'geslacht'. Een klein onderdeel van iets dat zoveel groter is. Een mens, persoonlijkheid en wens.
     
    Vogelmeisje en MevrouwH vinden dit leuk.
  13. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Wat ik vooral herken is dat iedereen ongevraagd zn mening deelt.
    Wij hebben van beide geslachten een kind, dus bij nummer 3 totaal onbegrip over de noodzaak: want jullie hebben alles al.
    Nou dat zie je dan toch verkeerd. We hebben niet ALLES, we zijn wel onwijs gezegend met onze kinderen, dat dan weer wel
     
    Thirza78 en MevrouwH vinden dit leuk.
  14. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ik wilde bij de eerste juist heel graag een jongen! De tweede was tot haar geboorte een verassing en bleek een meisje, toen kreeg ik ook veel reacties in de trant van: daar zul je wel heel blij mee zijn. Schoonmoeder ging bijv ook veel meer kleertjes kopen want “voor een meisje is dat zo leuk”
    Daarna kregen we nog een meisje. Waar we natuurlijk heel blij mee waren. Maar man o man wat zijn onze meiden pittig! En het gegil zou ik ook kunnen missen o_O toen de vierde een jongen bleek heb ik echt een dansje gedaan!
     
    MevrouwH vindt dit leuk.
  15. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Dank je wel! Ja 2 augustus ☺️

    Als zwangere/jonge moeder ben je publiekelijk bezit ofzo.. dan mogen mensen alles over je zeggen/denken of aan je zitten..

    Waarschijnlijk heeft die moeder het zelf niet door maar ik kan het niet aanzien.. ik heb haar ook van social media af gegooid. En van mij mag je echt voorkeur hebben hoor dat moet ieder voor zich weten.. maar je hoeft het er dan niet zo dik bovenop te leggen.
     
    Thirza78 en MevrouwH vinden dit leuk.
  16. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Je kan het ook anders bekijken. Aangezien we al een dochter hebben ging iedereen ervan uit dat we nu een zoon wilden. Maar nog een dochter was evengoed superleuk. Maakt geen zak uit wat de mensen denken. Een kind daar beslis je samen over, wat het geslacht ook mag zijn :D
     
    MevrouwH vindt dit leuk.
  17. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Oooo ik herken dit ook zo om mij heen. Een meisje wordt zo verheerlijkt.
    Ik kan er zo intens slecht tegen eerlijk gezegd. Een baby krijgen ging bij ons niet vanzelf (misschien dat het daaraan ligt), maar vreselijk dat een meisje krijgen blijkbaar het hoogst haalbare is voor een vrouw.

    Mensen zijn er serieus verdrietig om als het een jongen blijkt te zijn :(
    Wees blij dat het je gegund is en dat het gezond is!
     
    Chanbee en MevrouwH vinden dit leuk.
  18. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Natuurlijk maakt het ook geen zak uit uiteindelijk ik vind het alleen een vervelend iets waar ik me aan stoor.

    Ik lees ook genoeg vrouwen die helemaal in zak en as zitten omdat het kind voor hun niet het gewenste geslacht heeft. Gelukkig is dat bij ons echt helemaal niet aan de orde. En ook dat is vaak omdat ze een zoon krijgen ipv een dochter.
     
  19. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Voel helemaal met je mee, ik heb 3 jongens en op een gegeven moment wou ik het geslacht gewoon bijna niet vertellen omdat mensen zo negatief reageerden. Dat heeft een vriendin met 2 jongens ook ervaren.

    En nog één waar ik niks mee kon, moeders die mij vertellen "oh meisjes zijn zo leuk, een dochter hebben is zo leuk, etc". Wat kan ik daar nou mee dacht ik dan:roflmao:, ik vind mijn jongens heel heel leuk :thumup:

    En echt, jongetjes zijn zo schattig, en ze zijn zoooo lief voor mama. Ik verwacht nu na 3 jongens wel een dochter, maar ik vraag me soms af of ik haar net zo schattig en vertederend zal vinden als mijn mannetjes, vast en zeker wel, maar kan me er nog niet zoveel bij voorstellen.

    Geniet van je zwangerschap en het mannetje in je buik die je heel gelukkig zal maken :). En bedenk een lik op stuk voor de domme opmerkingen, het is niet leuk.
     
  20. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Zo herkenbaar, en je hebt helemaal gelijk @KleineLai
     

Deel Deze Pagina