Welke vinden jullie het mooist? Eindelijk een lijstje voor onze derde dochter, maar erg moeilijk kiezen weer!
Alledrie mooie namen. Zonder kennis van de andere namen zeg ik nu. S op 1, E op 2 EN N op 3. Dus afhankelijk van de andere namen zou ik kiezen bij: langere namen voor S en bij korte namen voor N of E.
Als het enkel tussen deze 3 gaat stem ik op Sophia: klassiek tijdloos. Emma: teveel hondjes die Fikkie heten, te koninklijk. Nora: die komt al jaaaaaaren m’n neusgaten uit.
Sophia: mooi, hoor je weinig en heeft net als de namen van je andere dochters 3 lettergrepen. Eindigt wel net als je eerste dochter op ia. Als je dat zelf niet erg vindt, is het natuurlijk geen probleem. En anders misschien een naam eindigend op ien of ie: Amelie, Elodie, Josephien bijvoorbeeld.
J.ulia C.harlotte & Sophie! Allemaal klassieke mooie namen. Geen J.ulia & S.ophia teveel ia. Nora & Emma zijn het met niet maar is mijn mening keus is aan jullie zelf.
Dan zou ik al helemáál voor Sophia (of iets liever; Sophie) gaan. Sophia en J is vanwege -ia misschien net iets teveel van het goede (al scheelt het dat C haar naam er nog tussen zit; dat breekt het enigszins). Emma kan ook, maar valt voor mij iig. af om eerder genoemde redenen. Nora vind ik er helemaal niet bij passen omdat het echt zo'n naam is die je de laatste 10 jaar heel veel hoort (itt. J en C die net zo klassiek zijn als S).
Nora in ieder geval niet als je het mij vraagt. Emma en Sophia kunnen er allebei mooi bij, maar J.ulia en Sophia hebben wel dezelfde uitgang. Als je dat geen probleem vindt, zou ik die doen.
Ik vind alle namen wel leuk, maar Sophia het mooist. Daarnaast vind ik Sophia ook het mooist passen bij de andere meiden
Emma of Sophie (al zie ik het liever geschreven als Sofie). Nora kan ook. Sophia vind ik niet zo mooi en ook niet zo goed passen ivm -ia.
Dankjulliewel allemaal, ook voor de suggesties! Sophie/ Sofie valt voor ons af. Sophia twijfelen we inderdaad over door de “ia” , maar blijf ik ook een prachtige naam vinden .
Wij hebben een E.nora, man stelde toentertijd ook nog Leonoor voor, maar dat wordt -waarschijnlijk- afgekort naar Leo, dus dat wilde ik niet (Leanoor/Leanora/Lea-Nora) zou wel kunnen, maar had ik tijdens haar zwangerschap niet bedacht). Nora komt nu best veel voor, onze dochter zit met een Noor, Nora, Norah en Eliora in de klas. (Krijg je als juf toch bijna een spraakgebrek van). De namen van je andere dochters hebben ook op onze lijstjes gestaan (en inderdaad; het wordt per kind moeilijker omdat je -gevoelsmatig- de mooiste namen al gegeven hebt). Verder stonden toen op onze lijstjes: Elodie, Noémie, Isabel(le), Josefien/Josephine/Jozefien.