Meivakantie naar Canarische Eilanden? Tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lilou, 17 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou

    Lilou Actief lid

    31 jan 2011
    206
    29
    28
    Afgelopen meivakantie zijn wij naar Mallorca geweest via TUI. Heel goed bevallen en wellicht willen we dit jaar een andere kant van het eiland verkennen. Maar vanwege het weer dat toch een beetje tegenviel zo vroeg in het seizoen op de Balearen twijfelen we ook over een vakantie naar de Canarische Eilanden.

    Nou ben ik dus op zoek naar tips en ervaringen. Welk eiland vond jij een aanrader of juist helemaal niets? Wat is een fijn hotel met jonge kinderen van 3 en 4 jaar? Tips waar te boeken; pakketreis, los boeken, we staan voor alles open. Vanuit Duitsland reizen kan wat ons betreft ook, we wonen in noord nederland dus Amsterdam is bijna net zo ver als sommige Duitse luchthavens. Het enige waar ik wat huiverig voor ben is vliegen met Ryanair met kinderen. Met al hun stakingen, rare capriolen en de wijze waarop zij met hun personeel omgaan heb ik daar bar weinig vertrouwen in.
     
  2. Piindaa

    Piindaa Actief lid

    10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Gran canaria!

    Hotels: villa dunas en barbacan kijk dan naar bungalow. Ideaal met kinderen. 2 badkamers en 2 slaapkamers. Alles gelijkvloers en een leuk tuintje waar ze kunnen spelen. Beide accomodaties zijn gericht op kinderen en hebben elke dag animatie.

    Barbacan spreken ze veel nederlands zelfs sommige achter de receptie.

    Barbacan is meer in het centrum. villa dunas meer buitenaf en ben je wel afhankelijk van auto/taxi. Villa dunas is qua ontbijt beter, meer keuze en uitgebreider. Is maar net wat je wil. Barbacan heeft alc weer prima eten en niet duur.

    We komen er al jaren, hebben er vrienden wonen en vliegen 1 a 2 keer per jaar op en neer. Mocht je meer info willen mag je altijd pb sturen.
     
  3. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Wij gaan ook in de meivakantie naar Gran Canaria! We vliegen 'gewoon' met Ryanair aangezien die tickets niet zo duur zijn. We hebben goede ervaringen met Ryanair dus we gaan er vanuit dat het goedkomt. We hebben alles dus los geboekt omdat dat veel goedkoper is. Wij hebben vooral gelet op: appartement, geen hotelkamer (dan kun je iets meer uit de voeten met een kind dat overdag nog regelmatig slaapt), verwarmd zwembad (het weer kan in de meivakantie nog tegenvallen), halfpension of all inclusive (dan hoeven we er ''s avonds niet per se op uit)
     
  4. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Mijn favoriet eiland is Lanzarote, met favoriet park Hyde Park Lane. Puerto del Carmen heeft een hele leuke boulevard. Wat hierboven al is gezegd: let op dat het zwembad verwarmd is, zeker voor kleine kindjes is dit echt nodig. Het weer in mei is al echt heerlijk.
    Playa Bianca is ook erg leuk, rustiger dan puerto del carmen en een kleinere boulevard, maar nog steeds top ook. Het eiland vind ik echt zo mooi, auto huren is goedkoop en je kunt het hele eiland verkennen. Het is vulkanisch en zo anders dan wat je gewend bent.

    Tweede komt bij mij Tenerife, villa Tagoroo, appartementen maar met hotelformule en all inclusieve als je wilt.

    Fuerta Ventura is ook supermooi eiland, maar wel erg rustig, als j3 van wandelen houdt en rustige natuur, dan is dat de plek.

    Gaan Canaria is het grootste eiland en voor mij de minste, maar ook daar kun je heerlijk vakantie vieren.

    (Ik heb zelf op Lanzarote gewoond vroeger ...)
     
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Gran Canaria is erg fijn met jonge kinderen.
    Wel playa des Ingles links laten liggen.
    Lekker een auto huren en naar mooie stranden gaan,
    Amadores en Anfi.
    Een ijsje of vis eten in Puerto de Mogan of Puerto de las Nieves.
    Of rij eens de bergen in.

    Ik was aangenaam verrast!
     
    Piindaa vindt dit leuk.
  6. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wij zijn vorig jaar meivakantie met onze dochter van toen 20 maanden naar Gran Canaria gegaan. Beviel super goed! Echt leuk om te zijn met jonge kinderen. In de ochtend gingen wij vaak een stuk wandelen en in de middag was het 22-25 graden en konden we lekker zwemmen, vonden wij heerlijk. Niet te warm, verwarmd zwembad, leuke dingen voor kinderen. Wij gaan zeker vaker!
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ook nog een andere locatie om over na te denken: Kreta. Dat ligt op dezelfde hoogte... Wij hadden 2 of 3 jaar geleden pech op lanzarote. 20/22 graden. Veel bewolking in die 10 dagen.

    Afgelopen jaar op Kreta geweest- chersonisos - en dat was heerlijk. Ik had gezien dat de temperaturen daar vergelijkbaar waren met de canarische eilanden en het is een erg goede keuze geweest. Wij waren hier trouwens met de hele familie (opa oma + 6 volwassenen + 4 kinderen) .
     
  8. Lilou

    Lilou Actief lid

    31 jan 2011
    206
    29
    28
    Bedankt Athina voor de tip. Helaas is Kreta voor ons geen goede optie. Vanwege mijn gezondheid (zeldzame ziekte die levensbedreigend kan zijn) is de kwaliteit van medische zorg op vakantielocatie ook een extra aandachtspunt mocht ik (of jongste dochter) die toch nodig zijn. Van wat ik daarover gelezen heb valt Griekenland daar voor nu op af.

    LaQueen en Zoe, hebben jullie tips qua accommodatie en/of waar jullie geboekt hadden?
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ah dat maakt het lastig inderdaad... mijn vader heeft geen hypofyse en om die reden hadden wij van de zuidelijke eilanden júíst voor Kreta gekozen (Ook vanwege het academisch ziekenhuis wat vrij dichtbij is, dat voelde veilig) Maar als het op de canarische eilanden beter is- snap ik dat je geen risico neemt! Je veilig voelen is wel een vereiste voor een prettige vakantie!
     
  10. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Wij gaan nu in de meivakantie naar Ibiza, toch wel spannend inderdaad vanwege het weer.
    Maar we gaan het zien, het kan ook 25 graden worden en kunnen we heerlijk zwemmen.

    2 jaar geleden naar Gran Canaria geweest, wij zaten toen in Puerto de Mogan. Heel leuk plaatsje, niet heel groot, maar was prima te doen. Je moet wel een auto huren, anders kom je niet echt ver. Temperatuur is daar bijna altijd goed, alleen hoe dichter je bij de hoofdstad Las Palmas komt, hoe wisselvalliger het weer is.
     

Deel Deze Pagina