Meivakantie Zuid Europa

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Pinkflower, 10 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.054
    62
    48
    Wij zijn opzoek naar een vliegvakantie in Europa voor de meivakantie met 6 jarigen. Iemand ervaring met Griekse eilanden, Zuid Spanje, Algarve (Portugal), Sicilie? Canarische eilanden hebben meer garantie op goed weer, maar ik ben benieuwd naar bovengenoemde gebieden.
    We zijn in het verleden weleens in april / mei in Kos, Rhodos, Turkije, Madeira, Azoren geweest; het weer en temperatuur waren prima (20-25 graden). Maar nu opzoek naar een andere bestemming met kinderen.

    Tips voor een fijne accomodatie (bungalow of hotel) met zwembad zijn welkom. Rond de €3000 vinden wij wel de max als bedrag.
     
  2. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.054
    62
    48
    Niemand ervaring en/of tips?
     
  3. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Wij zijn twee keer naar Corfu geweest, via kinderzonvakanties.nl voor een fietsvakantie. Erg mooi eiland, heerlijk eten, vriendelijke mensen, mooie dorpjes.

    Dit jaar naar Noord-Portugal in een ecolodge bij Cabeceires de Basto. Mooie omgeving, kleine natuur camping, zwembad is wel onverwarmd en alleen een vierkante bak. In de regio kan je geweldig wandelen, maar zoek je meer vermaak, dan is dat wel verder rijden.
     
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.229
    113
    zuid-holland zuid
    We zijn een keer in de meivakantie naar zuid-spanje (Andalusie) geweest. Eerst een kleinschalige accomodatie bij Nederlanders en daarna een week in een groter aparthotel in Nerja. We hebben een paar dagen gehad met regen en dan was het ook gelijk koud. Toen we een hoger gelegen stad bezochten (Ronda) moesten we echt een jas aan. Maar op de zon-dagen was het wel meteen 25c en hebben we heerlijk gezwommen, buiten paella gegeten op de boulevard savonds. Dus je kan geluk hebben:)

    We zijn ook een keer op tenerife geweest eind april en eigenlijk vond ik dat minder leuk dan andalusie in die tijd van het jaar, omdat het echt een strand-bestemming is en als het dan geen strandweer is dan is er meteen ook weinig anders te doen. In Andalusie vond ik de natuur ook erg veelzijdig, leuke dorpjes.
     
  5. Pinkflower

    Pinkflower Fanatiek lid

    11 apr 2014
    1.054
    62
    48
    Bedankt voor jullie tips.
    Andalusie en Noord Portugal lijken mij ook mooi.
    Wandelen zal wel niet veel worden met de kinderen. Met licht heuvelachtig gebied zijn ze na 4km er helemaal klaar mee haha.

    Tenerife zijn we ook een keer in mei geweest. En het is inderdaad wel een bestemming voor droog weer anders is er weinig te doen.

    Ik zal eens kijken naar Corfu. 20 jaar geleden geweest in de zomer. Voorjaar zal het weer denk ik wel wat twijfelachtig zijn?

    Ik zag trouwens dat rond €3000 het nog best lastig kan worden voor een dag of 10 à 11. Wat zijn de prijzen gestegen afgelopen tijd.
     

Deel Deze Pagina