Melk uit tepel, komt het vaker voor?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vlinderCN, 6 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Vanochtend zoiets geks. Ik ben nu 7 dpo en ineens voelde ik beetje nat/koud, dacht ik aan mijn tepel. Dus ik knijp lichtjes op de andere en komt er ineens een druppel witte melk uit. Ik heb wel eens gehad dat als ik heel hard knijp (was gewoon nieuwsgierig ;)) er een beetje vocht uitkomt maar nooit wit. Ik geef al een jaar geen borstvoeding meer en We zijn sinds maart voor de 2e bezig (1e ronde ma met 11 wkn). Ben ik mezelf nu gek aan het maken dat het wellicht iets betekent of hebben veel vrouwen dit in hun luteale fase en heb ik het nu toevallig ook een keer?
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh jee via Google zie ik een gezondheidssite waarop er allemaal hele vervelende dingen bij tepelafscheiding staan :(
     
  3. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Dat is heel normaal zeker nadat je nog niet zo super lang van de borstvoeding af bent.
    Maar het kan zelfs zo zijn dat je je hele leven een druppel nog eruit krijgt, omdat je melkklieren ontwikkeld zijn en nooit meer helemaal verdwijnen.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank voor je snelle reactie! Oké dat stelt me gerust. Voor mijn gevoel is die borstvoeding al een eeuwigheid geleden en omdat ik het nog niet eerder had gezien.. nou ja hoef daar dus ook geen hoop voor zwangerschap noch angst voor iets engs door te hebben.
     
  5. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik had dat ook weleens.
    Kan ook duiden dat het prolactine hormoon wat verhoogd is.
    Als dit incidenteel is zou ik me geen zorgen maken.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik geef al ruim 2 jaar geen bv meer, en had laatst een toeschietreflex toen ik een babytje hoorde huilen...
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao: oké good to know dat t gewoon kan uit het niets.
     
  8. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik heb het ook maar eigenlijk alleen links, rechts komt alleen wat uit als ik net gedoucht heb. Niet spontaan maar alleen als ik er in knijp haha. Mijn jongste is 6. Ze hebben wel geprikt op prolactine van de week dus ben benieuwd. Al denk ik dat wat Bezige bij zegt ook wel klopt.
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    En niet pas net met bv gestopt ;)? Wat houdt dat in prolactine?
     
  10. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Nee hij heeft niet eens borstvoeding gehad maar duurt lang bij mij voordat mijn borsten dat ook snappen.;)

    https://www.dehormoonfactor.nl/prolactine-hormoon
    Dit is wel een handige link qua info
     
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Oei rosa5, daar word ik dan weer niet zo blij van om te lezen...Maar ik ga er maar vanuit dat het met zo weinig en eenmalig niet ernstig is. Hoe vaak heb jij dit en ook echt wit (niet dat doorzichtige, glazige)? En wie kwam met het voorstel om prolactine te testen?
     
  12. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Het is bij mij wel wat glazig, niet echt heel wit.
    Hoe vaak geen idee, vorige ronde kwam ik er bij toeval achter maar kan me herinneren dat dat al eerder heb gehad zonder zwanger te zijn of net bevallen. Voorstel kwam van de gyn maar ze hebben op alle belangrijke hormonen getest niet specifiek op deze. Maar hoort ook bij mijn traject natuurlijk.
     
  13. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Heb hier ook al jaren ‘last’ van.
    Sinds de geboorte van de eerste denk ik.
    Bij mij zal het vast stress zijn :rolleyes:
    (Paar jaar geleden burn-out, dus blijft mijn zwakke plek)
    Qua vruchtbaarheid heb ik er in ieder geval nooit last van gehad.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  14. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Spannend, wanneer krijg je uitslagen?
     
  15. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    ik heb dat ook eens gehad ineens, was wel toevallig net toen ik dacht een miskraam te hebben gehad (nooit zeker van geweest want t bleef maar bij tuurtesten zeg maar). Avond erna ineens een druppeltje melk uit die tepel terwijl ik toch echt 5 jaar daarvoor al met bv gestopt was en t nooit eerder gehad had.
    Ik heb toen de gyn gebeld (ook omdat mijn lijf dus uberhaupt raar deed, had ineens 2 menstruaties dus overgeslagen en die rare tuurtesten maar steeds en dan nu dat...), ik kon bloed komen prikken op hcg en prolactine.

    hcg kwam uit niet zwanger en prolactine was ook niet raar verhoogd. maar het kan gewoon zomaar gebeuren zei ze. wel iets om even in de gaten te houden, maar dat is volgens mij vooral wanneer er bloed meekomt enzo (google).
    toen ik maand later zwanger bleek kwam er overigens niks meer uit ;) pas na de 16 weken dat dat weer wat kwam (nu beide kanten).
     
    vlinderCN en Rosa5 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina