Mening gevraagd! (mijn man, verkoudheid, corona, hygiëne)

Discussie in 'Corona forum' gestart door Pocahontas13, 1 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pocahontas13

    10 dec 2019
    6
    8
    3
    Vrouw
    Hoi dames,

    Graag hoor ik jullie mening over het volgende:

    Mijn man is sinds 3 dagen aan het snotteren. Geen koorts, geen keelklachten of hoesten, geen hoofdpijn, geen spierpijn.. echt alleen snotteren. Nu is ons jongste kind net van een verkoudheid af en de oudste is ook al een week aan het snotteren dus ik vermoed dat hij gewoon door de kinderen is aangestoken. Echter zou ik het zelf prettig hebben gevonden om het zekere voor het onzekere te nemen en toch een coronatest te laten doen, ook al is het alleen maar om het uit te sluiten. Ik heb zelf astma (en val dus in de risicogroep) en ben daarom heel terughoudend in mijn doen en laten als het gaat om risico's op een coronabesmetting. In eerste instantie zag mijn man het niet zo zitten om zich te laten testen maar na mijn beweegredenen uitvoerig kenbaar te hebben gemaakt had ik hem dan uiteindelijk toch zo ver dat hij het dan wel wilde gaan doen. Afijn ik wilde dus een afspraak voor hem regelen maar toen kreeg ik te horen dat er geen testlocaties beschikbaar zijn op dit moment. Flink balen dus, want ik begreep dat ze juist net hadden opgeschaald met de testcapaciteit. Nou ja, er zit dus niets anders op dan de risico's thuis gewoon zoveel mogelijk te beperken. Hij gaat de deur niet uit en ik ontwijk hem toch zoveel mogelijk. Nu heb ik hem aangegeven dat ik van hem ook een stukje verantwoordelijkheid verwacht in het beperken van de eventuele besmettingsrisico's. Het is mij bijvoorbeeld opgevallen dat hij best vaak zijn neus snuit, maar daarna zijn handen niet wast. Zijn reden is dat hij anders net zo goed in de badkamer zijn kantoor kan maken, hele droge handen krijgt, en dat hij het snot niet aanraakt maar alleen het zakdoekje. Ik vind dit dus erg onhygiënisch en ben de hele dagen alles aan het poetsen daardoor. Hij vindt dat ik erg overdreven reageer en zegt zeker te weten dat het geen corona is. Hij vindt het hele corona gebeuren en de maatregelen in het algemeen allemaal een beetje overtrokken. Ik daarentegen sta er volledig het omgekeerde in en wil er juist zoveel mogelijk aan bijdragen om het virus zo snel en zoveel mogelijk binnen de perken te houden en daarbij ook mijn eigen gezondheidsrisico's te minimaliseren. Ik kom gewoon niet bij hem binnen. Hij denkt nog steeds dat corona hetzelfde is als een klein griepje en dat het helemaal niet gevaarlijk voor mij is.

    Wat vinden jullie nou van het gedrag van mijn man??? :confused:
     
  2. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik snap beide kanten. Jij hebt astma dus ben je war voorzichtiger. Maar ik snap je man ook wel. Er is meer dan alleen corona.
    Voor mezelf: zolang ik niet half dood op bed lig ga ik me ook niet laten testen. Ik wil niet in angst en panische gedoe leven.
    De hele dag je handen wassen is toch ook geen doen? Ik heb zelf met dit weer snel last van droge handen en krijg dan kloven. Als je dan heel vaak handen wast is dat geen pretje.
    Niemand wil corona oplopen, maar we moeten opk reeel blijven, met dit weer hoort gesnotter erbij, net als altijd.
     
    Zoe123, GossipGirlxoxo, Snoopy1983 en 26 anderen vinden dit leuk.
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Als je man corona heeft dan heb jij het ook.. je kan 100x op een dag je handen wassen maar dat heeft geen zin als je in hetzelfde huis woont.

    Veeeel grotere kans is dat je man gewoon verkouden is.
     
    Paris91, anica, dreumesje en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik denk dat als je man Corona heeft (gehad), dat jij het nu ook allang had gehad of gekregen. Ik snap je best hoor maar ik zou toch meer gaan denken aan een gewone verkoudheid bij je man. En de periode dat er verkoudheid ‘heerst’ duurt nog hééél laaaangg. En dus zou je dan de komende paar maanden of langer voortdurend in angst zitten. En dat is ook niet de bedoeling denk ik en is denk ik nog zwaarder voor je dan je er nu bij neerleggen. En misschien zeg ik nu iets dat niet klopt, maar angst kan ook een trigger zijn mbt astma. Dat je juist door je angst nog meer benauwd wordt.
     
    Paardenbloem en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Eens.
     
  6. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ben ik het niet mee eens! Ik ken meerdere gezinnen, waarbij slechts 1 van de 2 volwassenen Corona hadden en de rest van het gezin niet. Ook niet op een later moment alsnog kregen.
    Ik snap je zorg heel goed. Is handgel ipv wassen voor hem wellicht wel een optie?
     
    Zoe123, GossipGirlxoxo, trulyhappy en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw

    Idd. Het hoeft echt niet zo te zijn namelijk.
     
  8. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Wat ik me afvraag, slapen jullie dan nu ook apart?
     
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    De andere familieleden testte negatief?
    Ik ken alleen gezinnen waarbij de kinderen niet ziek werden, maar alle volwassen gezinsleden wel. Of de kinderen wel/niet geïnfecteerd waren wisten ze niet.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  10. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Dubbel
     
  11. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik ken sowieso 1 gezin waarbij moeder en 2 van de 3 kinderen ziek werden. Haar man en derde kind covidvrij bleven.
     
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    Ik zou me ook niet zomaar laten testen voor een verkoudheid als ik geen koorts heb en het niet voor werk moet.
    En ook niet na elke keer snuiten handen wassen.
     
  14. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Alle anderen, incl de huisdieren, bleven negatief.
     
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Kan je huisdieren testen voor covid? huh? haha
     
    GossipGirlxoxo en Paardenbloem vinden dit leuk.
  16. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Hoewel ik zelf het wel fijn zou vinden, snap ik je man ook wel. En ik denk inderdaad dat jij toch ook wel besmet wordt ook al wast hij zijn handen.

    Trouwens, je bent geen risicogroep als je astma hebt. Of is je astma niet onder controle? Dan zou ik daar eerst iets aan proberen te doen.
     
    Leni88 vindt dit leuk.
  17. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    negatief getest ook?
     
  18. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vriendin van mijn heeft een zoon van 14. Snotterde 2 dagen, ivm ziekte vriendin coronatest. Was mooi positief, met enkel 2 dagen snotteren en verder niets.

    Mijn zusje heeft corona gehad. Niet ernstig genoeg om naar het zkh te gaan. Ze kon niet van de bank naar het toilet zonder adempauze,zó benauwd was ze.

    Dus ja.. het kan ongemerkt verlopen en het kan heftig zijn. Aan jullie wat je ermee doet.. hier wordt wel degelijk getest. Maar duurde bij mijn man ook even voor hij er zo in stond ;)

    En als testen niet lukt lijkt het me toch verstandig de basis regels in acht te nemen,zoals handen desinfecteren na neus snuiten.
     
  19. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Sorry maar even heel bout op de opmerkingen ik ga niet voor elke snotneus testen. Juist daardoor loopt het onder andere nu zo’n vaart. Omdat je dan ervan uit gaat o het is niks maar daardoor wel gewoon buiten de deur gaat etc en zo heerlijk andere mensen besmet.
    Eerlijk ik baal daarvan dat ik die voor de zieke mensen moet zorgen en mijn collega’s met mij en wij die dus met elke klacht testen en helaas ook onder ons personeel al heel wat positieve testen hebben ondanks nauwelijks klachten.

    En ts ook al zijn de teststraten vol zou gewoon jog proberen een afspraak te maken. En Idd als hij het heeft ben je waarschijnlijk nu ook al besmet.
     
    Parasol, YellowEyes, maartje84 en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    #20 GroeneBomen, 1 okt 2020
    Laatst bewerkt: 1 okt 2020
    Uiteraard

    (En met kennen bedoel ik overigens niet dat ik van de buurvrouw heb gehoord dat de dochter van de zus van haar oude overbuurman maar ik heb er zelf contact mee)
     
    KleineLai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina