pijn rond eierstokstreek

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Schilderijtje, Sep 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

Hallo,

ik heb gisteren een hele middag behoorlijk fikse pijn gehad rond mijn rechtereierstok. het gevoel dat er een pin in stond met daarbij wat steken.
    savonds was dit gelukkig over. nu vertelde iemand mij hier dat ik hiervoor de verloskundige moet bellen omdat dit bij bbz hoort.
    maar is dat echt zo? dan had de pijn denk ik nu nog moeten zijn?

verder heb ik al een aardig gezwollen onderkant.. wat ik eigenlijk van mijn vorige zwangerschap herken maar toen was ik al behoorlijk wat verder in de zwangerschap. ook heb ik wat steekjes binnen de vagina. maar dat zal ook vast niet zoveel kwaad kunnen denk ik?

ik ben overigens nog maar 5 weken en 3 dagen. mischien is het allemaal wat pijn van het gereedmaken?

alvast bedankt

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

je verwacht inderdaad bij een bbz dat de pijn blijft. Mogelijk kan het inderdaad zijn van het groeien van de baarmoeder (ook de steekjes in de vagina) en mogelijk heb je een cyste in de eierstok. Dat kan namelijk ook deze pijn veroorzaken en die is vaak komend en gaan. Hier kijken ze vaak bij de eerste echo naar. Merk je dat de pijn erger wordt en aanhoudt, zou ik je aanraden de verloskundige te bellen. Je onderkant kan inderdaad al gezwollen in het begin en vaak eerder omdat het niet je eerste zwangerschap is. De doorbloeding neemt al snel toe in de zwangerschap, waardoor het meer gezwollen raakt. Goede zwangerschap toegewenst! Succes!

Groetjes Monique

3. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

bedankt voor je reactie.
    ik kan me nog herinneren dat ik mijn vorige zwangerschap ook een cyste had maar dat die geen gevaar vormde omdat hij ver weg van de vrucht zat..
    overigens heb ik ook pco dus mischien dat ik daardoor ook wat gevoeliger ben rond de eierstokkenstreek. op het moment is de pijn niet hinderlijk en is het aan beide kanten soms wat trekkerige stekende pijn en lage rugpijn.
    ik hou het maar op groeipijn.. ik heb 18sept echo dus is niet zo heel gek lang meer. tot die tijd ga ik er maar vanuit dat het goed zit.

bedankt:)

Share This Page