Mening van anderen over naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Florie, 8 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florie

    Florie Nieuw lid

    8 okt 2021
    2
    0
    1
    Hoi allemaal,

    Ik ben 36 weken zwanger van ons eerste kindje en ineens is de twijfel over de naam toegeslagen. We hebben deze naam al jaren in ons hoofd en zijn er altijd van overtuigd geweest dat deze naam dé naam is. Reden van twijfel is de mening van anderen over de naam. Vooral ik maak me daar nu druk om. Terwijl ik weet dat ik daar eigenlijk maling aan moet hebben. De naam die we willen geven is namelijk niet heel gewoon. Ook niet mega bijzonder en het is ook geen hele gekke naam waar je je voor zou moeten schamen, denk ik, maar toch is het wel een naam waar mensen opmerkingen over zouden kunnen maken, gek kunnen vinden of grapjes over zouden kunnen maken. Nu weet ik het dus niet meer! Nemen de hormonen mij over? Iemand die ook een niet-alledaagse naam heeft gegeven ondanks de mening van anderen? Help…
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.545
    13.125
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zijn er best wat hier die een niet alledaagse naam hebben gegeven.
    Ik denk even zo vlug aan @Nina Sanders en @Ongeduldig90.

    Hier hebben de kindjes namen die je niet zo snel in (het grootste gedeelte van) Nederland hoort.

    Aan wat voor soort grapjes denk je zoal?
    Pestgevoelig, zoals dat bijv. Joep op poep rijmt?
    Of waar moet ik aan denken?
     
    Ongeduldig90, Florie en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.768
    5.452
    113
    Lastig is dat he? Je moet je er ook niks van aantrekken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Als wij een zoon krijgen zullen wij hem een naam geven die veel mensen waarschijnlijk helemaal niks, raar of kinderachtig vinden. Daardoor heb ik ook wel getwijfeld of we deze naam echt gaan geven. Maar het is voor ons de naam en we kunnen ons geen andere naam meer voorstellen. Dus wij gaan de naam gewoon geven. Ik kan nog niet zeggen wat reacties van anderen op de naam mij zullen doen, maar ik ga ze proberen naast me neer te leggen met de gedachte dat je een naam niet geeft om anderen tevreden te stellen.
     
    Paardenbloem, Florie, Zuul en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.111
    2.536
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze dochter heeft een Amerikaanse naam die je ook echt niet vaak hoort. Is in 2019 minder dan 25x gegeven in Nederland want hij staat niet in de namenchecker van rtl. En bij de site van WIJ is hij maximaal 7x gegeven in 1 jaar. De rest van de jaren maar 4 tot 6x. Dus zeker geen veel voorkomende naam.

    Tot nu toe echt alleen maar goede reacties van mensen dat ze het zo'n mooie naam vinden, zelfs een briefje van een van de buren die we niet kende die van het naambord buiten een kaartje deed met hoe mooi ze de naam vond ☺
    Maar ook al vind iedereen hem hartstikke stom, wij zijn er enorm blij mee! En dat is echt het enige dat telt
     
    Florie vindt dit leuk.
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.867
    3.637
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn schoonmoeder vroeg bij de jongste hoe we die naam nou hadden kunnen kiezen :rolleyes:.

    We hebben een in Zuid Europa zeer gangbare naam gekozen, alleen hier wordt deze naam nauwelijks gegeven.

    Het enige wat ik kon denken was: "Moet je horen wie het zegt." Gelukkig wist ik de opmerking voor me te houden :p.
     
    Florie vindt dit leuk.
  6. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Heel herkenbaar die twijfel door anderen! Zo had er iemand op mijn babyshower een x wat negatiefs gezegd over de naam die wij hadden gekozen(wist zij natuurlijk niet). Zoiets van: bah dat vind ik echt geen mooie naam! Of die zou ik nooit kiezen! Toen ook heel erg getwijfeld terwijl het nergens op slaat, je gaat namelijk nooit een naam vinden die iedereen mooi vind! Smaken verschillen nou eenmaal gewoon.
     
    Florie vindt dit leuk.
  7. yakuzi

    yakuzi Fanatiek lid

    23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Ik ben nu wel heel benieuwd naar de naam van jullie dochter:rolleyes:
     
    Florie, hummeltje5, Summerbelle en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Hemeltjelief

    Hemeltjelief VIP lid

    23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Jullie hebben deze naam al jaren in gedachten.
    Dus geen dag of uur.
    Dan weet je eigenlijk wel dat dit de hormonen zijn.
    Ik denk dat jullie eerder spijt krijgen. Door hem niet te geven. Dan wel, gebaseerd op de mening van andere.
     
    Robijn89, Florie, hummeltje5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.127
    113
    Hier kiezen we voor spaans/portugeese notatie van de naam. Enige irritante is dat op bijna alle werkjes van mn dochter dr naam verkeerd staat...Maar dat lost zich vanzelf op als ze kan lezen en schrijven.

    Hier de aardsengelen reeks, staat men ook ff vreemd te kijken maar boeiend.

    Tweede naam voor deze gup hebben we ook maar die kan last minute nog wijzigen hebben we besloten. Dochter dr tweede naam werd ook pas definitief toen ze in onze handen lag.

    Nog geen seconde spijt gehad en dochter heeft een aardig spaans temperament en voorlopig schopt en draait deze ook net zo veel als zn zus, dus past voorlopig perfect.

    Gewoon je plan volgen, wat anderen zeggen of vinden is niet boeiend.

    Maar het kan zomaar zijn dat als je je kind in handen hebt je bij jezelf denkt "Bas" past niet echt bij dit kind...Dit is meer een "Sander" en ook dat is goed. Je kiest de naam met liefde en weloverwogen, passend bij t kind en jullie gevoel en smaak. Niet op wat de omgeving vindt.
     
    Paardenbloem en Florie vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Gewoon doen hoor. De naam van onze middelste vonden de meesten raar en erg ongewoon. Maar nu vindt iedereen ‘m leuk en bij hem passen. Zo blij dat we bij de naam zijn gebleven! Ben nu wel benieuwd om welke naam het gaat!
     
    citroenrasp, heidiane, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.838
    3.616
    113
    Doen! Het zijn je hormonen!

    Hier ook geen alle daagse namen en de derde krijgt die ook niet. En ja, er zijn wel eens mensen die echt 5x vragen hoe ze heette en dan zo een blik geven. Over het algemeen super leuke reacties en voor veel mensen is de naam ook snel gewoon.
     
    Mapje en Florie vinden dit leuk.
  12. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Denk je dat je kindje er later blij mee is? Dat zou voor mij wel mee wegen.
     
  13. Florie

    Florie Nieuw lid

    8 okt 2021
    2
    0
    1
    Dankjuliewel! Het gaat om de naam elO (andersom), dus de opmerkingen over Ola-ijsjes en Olee Olee liggen voor de hand. Of hij er blij mee zal zijn vind ik een lastige. Het is geen standaard naam, maar ook geen naam die heel gek of erg bijzonder is vind ik. Geen naam waarmee je voor gek loopt. Fijn die hormonen!:p
     
  14. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Hele leuke naam! Ik zou zeggen gewoon doen, zeker gezien hoe lang jullie er al mee lopen. Hier ook twee niet voorkomende namen en nog geen seconde spijt :) ben normaal vrij gevoelig voor de meningen van anderen maar hierbij gelukkig niet haha.
     
  15. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik vind het een leuke naam! En er zullen altijd mensen zijn die het niet leuk vinden, maar zou lekker voor deze naam gaat en de hormonen de baas blijven.
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.481
    8.330
    113
    Prima naam!

    Hier ook twee kinderen met een minder vaak voorkomende naam. Bij de eerste was het nog ‘HOE heet ze?!’, bij de tweede keek niemand meer gek op. (En de naam van de eerste is in de jaren daarna zo in opmars gekomen, dat inmiddels niemand meer vraagt ‘hoe?!’ :roflmao:)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  17. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Gewoon doen hoor. Het is niet per se mijn smaak maar ook niet gek nee.

    Ik denk dat veel mensen onze kindernamen saai en veelvoorkomend vinden en als we straks nog een dochter zouden krijgen de combinatie van 2 meisjesnamen eindigend op de A ook te ‘Jut en Jul’ vinden. Maar ik heb besloten dat ik me daar helemaal niks van aan ga trekken.
    De naam die wij bij het kindje vinden passen en op zichzelf mooi vinden, wordt het gewoon.
    Wel zou ik bij een hele aparte naam proberen bijvoorbeeld een tweede naam te kiezen die altijd nog gebruikt kan worden, mocht diegene zelf het later als volwassene vervelend vinden.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.545
    13.125
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vind dat altijd zo'n leuke naam!

    Ik weet dat er hier nog een lid is die één van haar kinderen zo heeft genoemd, maar ik kan niet meer op (noch achter) haar nickname komen, dus kan haar niet taggen.
    Wie weet leest ze je topic en kan ze vertellen wat zij voor reacties heeft gekregen op de naam, door de jaren heen.
     
  19. AuroraLeigh

    AuroraLeigh Actief lid

    22 okt 2019
    164
    306
    63
    Ik denk dat je @Liselou bedoelt.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Leuke naam :) die naam zal bij iedereen snel wennen :)

    T is geen J'Nairoh of iets anders ingewikkelds :p
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina