Meningen en gedachtes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Muisjepluisje, 17 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Hey! Ik heb besloten te stoppen met de pil maar uiteraard voorlopig een condoom te gebruiken omdat wij in juli gaan verhuizen etc dus dat is niet ideaal stel je raakt snel zwanger.

    maar dan, ik ben bang voor meningen en denk er te veel over na. Stel ik wil toch dit jaar wel er voor gaan? Sommige vinden mij veel te jong (ik word 24 in juni) en ben 5 jaar samen met mijn vriend. En op mijn werk gaat er iemand per april uit, dat betekent als ik uit zal vallen dat mijn collega alleen zit wat bij ons eigenlijk onmogelijk is in werkzaamheden (kantoorbaan/Hypotheken). Wie is er ook zo’n denker? Steeds meer mensen om mij heen raken zwanger of hebben net een kleintje en ik heb vanaf klein al de wens om moeder te worden. Maar wanneer weet je nou wanneer die tijd echt rijp is, dat is zo moeilijk! En je kan natuurlijk heeel snel zwanger raken dat vind ik best “eng”
     
  2. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.514
    670
    113
    Vrouw
    Ik snap je gedachten!
    Er is echter 1 antwoord op jouw laatste opmerking over wanneer de tijd rijp is: die is er nooit ;)

    heel flauw misschien, maar er zullen altijd dingen voorkomen in je leven waardoor het net even niet lekker uitkomt. Maar een kindje kan je niet plannen. Misschien heb je het geluk dat je heel snel zwanger raakt, misschien duurt het zo maar 2 jaar.
    En overal is iets van te vinden: sommigen vinden 24 jaar jong. Sowieso gaat het er niet om wat een ander vindt, want het is jouw leven, maar stel dat je om deze reden een paar jaar wacht en het lukt daarna niet? Dan blijf je altijd met de vraag zitten of het wel gelukt was als je eerder was begonnen. En ook zullen er dan weer mensen zijn die je dan weer oud vinden. Mensen hebben altijd een mening.

    Hetzelfde geldt voor jouw baan: het is niet jouw verantwoordelijkheid om voor vervanging te zoeken. Het is jouw leven en jouw keuzes die je maakt voor het stichten van een gezin.

    wat ik hiermee wil zeggen: er zullen altijd dingen voorkomen in het leven waardoor het net niet ideaal is, er zullen altijd mensen zijn die een mening hebben, maar het belangrijkste is hoe jullie er in staan, niet wat een ander ervan vindt. Heb je een goede financiële basis? Een goede woonomgeving? Een goede relatie? En is de wens er? Ga er dan voor :)
     
    Eikeboompje, DangerBlonde, nizzie86 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Lieve91

    Lieve91 Actief lid

    15 feb 2021
    384
    353
    63
    Vrouw
    Herkenbaar! Ik ben precies zo.

    Ik werd op mijn 23ste per ongeluk zwanger. Mijn man en ik zijn een prima stel, toen ook. Maar toch voelde ik ergens een soort druk. Idd wat zal iedereen vinden?!
    Zelf vind ik 24 niet jong. Echter zou ik je wel het advies geven om te kijken wat je nog zou willen doen, tenslotte kan je met een kindje minder flexibel zijn. Ik had bijv gelukkig net twee mooie reizen naar Azie gemaakt. Maar we hebben ook met onze 1e daar gereisd. Dus zegt niks. Dat had ik niet willen missen. Maar daar moet je interesse in hebben hea ;)

    Michelle van de blog bijzonderkleinwonder.nl was zelf jaar op 21 ofzo. Zij heeft er veel over geschreven, misschien heb je daar wat aan?!

    Over je werk... ik heb daar heel veel over geleerd de laatste jaren. Op je werk ben je vervangbaar... thuis niet. Dat zou ik in je achterhoofd houden.

    En ja wanneer ben je er ready voor?! Dat weet niemand. Ik studeerde nog, mijn man en ik waren kort samen. Maar is allemaal goed gekomen. En heb nu een onwijs mooi leven. Het is “eng” maar soms moet je de sprong gewoon nemen :D
     
  4. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    ik had het niet beter kunnen verwoorden dan dit!!! Mensen hebben altijd wat te zeuren. Daar komt ook de uitdrukking vandaan.....het is nooit goed of het deugd niet;) Alleen jij en je partner kunnen deze beslissing maken en ook alleen jullie meningen hierin zijn relevant.

    Ik was 26 toen ik zwanger was van mijn eerste kindje 27 toen ik bevallen was. Maar in mijn ideaal beeld had ik bedacht dat ik 23 of 24 was geweest bij de eerste. En de tweede op de leeftijd dat ik de eerste kreeg haha. Nu ben ik 34 en gaan we voor een derde, maar ook weer veeel te laat voor mijn gevoel want ben al oud. Wat natuurlijk ook onzin is:rolleyes:
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Mijn man was 24 en ik was 23 jaar toen we voor onze eerste gingen. We waren toen ook 5 jaar samen, net een jaar woonden we in ons eerste huis. Niemand had het bij ons al verwacht, maar heb geen rare reacties gehad gelukkig. Alleen werd bij de eerste afspraak van de verloskundige gevraagd of het een geplande zwangerschap was. Maar misschien is dat een standaard vraag. Ik voelde heel sterk dat we graag een kindje wilden, maar of je er ooit echt klaar voor bent dat weet je niet van te voren. Ik denk zelf dat je er in moet groeien. Dat begint al in de zwangerschap en binnen het ouderschap groei je ook weer verder. Klinkt allemaal beetje vaag zo, maar zo is het bij mij gegaan.
     
  6. Droompje123

    Droompje123 Bekend lid

    28 okt 2020
    670
    725
    93
    Vrouw
    Ik denk inderdaad ook dat het nooit uitkomt. Ik kon ook wel 10 dingen bedenken waarom ik het nu nog niet zou doen. Maar waarschijnlijk had ik over 3 jaar weer 10 andere dingen. Ik studeer nu ook naast mijn werk, omdat ik hiervoor gekozen heb en het leuk vind om mij verder te ontwikkelen. Ik heb een hele drukke baan met veel carrière mogelijkheden. Maar de wens om moeder te worden werd stééds groter. En nu ben ik zwanger en ook mede dankzij Corona heb ik mijn echte prioriteiten in het leven ingezien. En voor mij zijn eigenlijk alle andere dingen toch veel minder belangrijk. Ik wil moeder worden, en voor deze kleine ga ik aan de kant zetten wat nodig is. Ik kreeg dus gewoon op een gegeven moment dat gevoel, ik zou er alles voor opgeven als het nodig is, en toen wist ik dat ik er klaar voor was.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.483
    26.003
    113
    Vrouw
    Zwanger en verhuizen is idd niet handig, verstandig om even te wachten. Ik vond t al vreselijk om een hele verdieping te verbouwen zwanger. De rommel trek je met hormonen nog slechter haha

    En qua werk: je bent niet verantwoordelijk, je werkgever mag zorg dragen voor continuïteit. Als jij morgen je armen breekt zal hij/zij ook wat moeten bedenken. Je bent vervangbaar :)

    Perfecte moment bestaat inderdaad niet.
     
  8. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie lieve reacties!
     
  9. Eline0607

    Eline0607 Lid

    22 feb 2021
    5
    5
    3
    Vrouw
    Hi!

    Ik ben precies zo'n denker als jij bent. Ik ben al wel wat ouder, bijna 28, maar ik denk ook veel na over wat anderen er dan van vinden. Ik heb dat heel erg met werk. Ik heb een relatie van bijna 7 jaar en hij heeft een goede, stabiele baan. Maar ik niet, heb wel werk, maar tot nu toe nooit ergens onder een vast contract gewerkt of iets dergelijks! Alleen tijdelijk of onregelmatig. Dat knaagt ontzettend aan me, want wat vindt iedereen daarvan?? Maar ik volg mijn gevoel en geloof erin dat alles goed komt, het leven heeft geen vaste volgorde! Ik kan ook eerst een kindje krijgen en erna nog een opleiding doen bij wijze van. Alleen soms moet ik wat meer op me zelf vertrouwen! Denk dat dit ook wel beetje voor jou geldt! Lekker je eigen leven leven, meningen zullen er toch altijd wel zijn.

    Liefs!
     
    Muisjepluisje vindt dit leuk.
  10. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Helemaal eens met voorgaande reacties ;) het perfecte moment is er nooit, en zelfs als je uiteindelijk zwanger bent van de eerste denk je nog 1000 keer: o God kan ik het wel??

    je moet vooral doen wat goed voelt. En als je basis goed is zoals je beschrijft, en je voelt je er klaar voor, dan ga je ervoor!
    Mijn baas zei in deze Corona tijd tegen ons: ‘let goed op jullie zelf. Jij en je gezondheid komt eerst. Daarna je je gezin, familie, vrienden. Daarna de rest van de wereld. En dan ergens achteraan, komt pas werk.’ Het klinkt cliché dat je vervangbaar bent, maar het is echt zo. Toen ik 24 was voelde ik het precies zoals jij, super verantwoordelijk etc. Onzeker over wat iedereen van me vond en dacht. Ik voel me nu nog steeds verantwoordelijk, maar als ik het werk niet af krijg dan moet iemand anders het maar overnemen. Ik werk 28 uur en geen overuren meer. Baas is eindverantwoordelijk. Als wij overlopen met teveel werk moet hij daar wat aan doen.

    Qua verbouwing kan ik je ook aanraden om die eerst even af te maken. Wat Groenebomen zegt, hormonen en verbouwen is een slechte combinatie :roflmao: ik spreek ook uit ervaring haha!

    Zo tante Taart heeft gesproken, succes met je keuze! :D
     
    Muisjepluisje vindt dit leuk.
  11. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Hier ook zo’n denker, ik zie altijd beren op de weg... Willen we wel voor een tweede gaan, de nachten gaan na 9 maanden eindelijk weer goed met onze dochter. Ik heb nog geen duidelijkheid qua vaste werkplek? We gaan over een jaar in ons nieuwe huis, al moeten wij deze eerst compleet strippen...

    Maar de wens schreeuwde harder. En daar naar geluisterd. En zo dankbaar nu! Werk is ook op zijn pootje terecht gekomen, sneller dan verwacht.

    Uiteindelijk is er denk ik altijd een reden te bedenken om niet voor een kindje te gaan. Maar is die reden het waard?
     

Deel Deze Pagina