Meningen/ervaringen gezocht over gebruik bench hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 15 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    De bench is al in huis, alleen de pup komt nog, over precies 1 week. ( hij zal dan circa 15/16 weken oud zijn)
    Gebruik van bench voor zindelijkheidstraining, leren alleen te zijn.
    Maar nu lees ik het volgende artikel en pats, twijfel slaat toe! Lijkt wel alsof er weer een baby komt, toen was ik ook ontzettend onzeker.:p
    Al die tegenstrijdige adviezen, waar doe je goed aan...
    Gaat om het volgende artikel:
    https://www.doggo.nl/artikelen/opvoeding-van-een-hond/uit-de-bench-komen/
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  2. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Wat een artikel :roflmao:. Ik snap een aantal van hun punten wel, maar iets meer nuance mag wel. Het gebruik ervan bepaal jij zelf, en als ik jou op ZP heb 'leren kennen', ben je een grote dierenliefhebber. Jouw Benchgebruik zal dat dus ook reflecteren.

    Ik heb een Bench voor ons inmiddels geriatrische hondje. In het begin, als pup, hebben we de bench gebruikt omdat we in haar puppytijd gingen verhuizen; hond mee, maar niet van nieuwbouw-openliggende-ballustrades donderen, net geverfde muren even met rust laten (maar ze kan wel overal mee!). En zo veel meer waardoor ze er veilig bij kon zijn.

    Toen kregen we een tweeling (met nu bekend ASS/verstandelijke handicap en ADHD/TOS). Ik heb als ik er niet bij was, een hek tussen de net-lopende kids gezet en onze hond. Vooral om de hond te beschermen. Daar waar we even net ff een moment misten, had onze hond ook de bench om met open hek zich terug te trekken. De bench is off limits voor de kids.

    Verder gebruiken we de bench nu nog kort als de AH levert of bij binnenkomend bezoek; niet enthousiast buiten op de weg onder een auto rennen, niet tegen mensen opspringen etc.
    En als onze autist een driftbui heeft, kan onze hond zich daar ook even met open hek terugtrekken, en bij stofzuigen.

    Verder zit ze altijd op de bank of vloer. Alles met open hek.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  3. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Waarom kijk je niet of je een puppyren kunt aanschaffen (lenen?) ipv een bench? Dan heeft pup wel een plek waar het rustig kan liggen of waar je hem/haar in zet als je even iets moet doen.
    Ik had dus wel een bench voor mijn pup maar het is nooit echt een succes geworden. Ik heb allerlei tactieken toegepast om hem het daar fijn te laten vinden maar is nooit gelukt. Wij hebben een woonkeuken wat zijn plek was maar stel dat jij niet die mogelijkheid hebt, dan kan een traphekje uitkomst bieden om pup niet overal te laten lopen.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  4. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Zindelijkheidstraining heb ik er nooit mee gedaan. Was ook niet nodig, en het klinkt niet fijn als ik eerlijk ben. Maar goed, geen ervaring met bench-zindelijkheidstraining.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  5. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik ben wel voor de bench, maar wel gematigd.
    Even als rustplek en in de nacht zodat de pup niet al je meubels kapot knaagt.
    Heel vroeger, zo'n 35 jaar geleden hadden wij onze hond in de babybox. Dus een bench of een box, maakt niet veel uit. Alleen is de box wat groter.
    En of de hond het fijn gaat vinden kom je vanzelf achter.
    Hier van de 5 twee honden gehad die echt de bench niet ingingen (herplaatsers, dus al wat ouder)
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  6. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.732
    1.620
    113
    Vrouw
    Hier ook een bench en die wordt ook regelmatig opgezocht als hij het bezoek te druk vind of gewoon wil rusten.
    De regel hier is ook dat als de hond in zijn bench ligt hij met rust moet worden gelaten en dat werkt prima. Het is ook echt zijn plek.

    Naast de bench hebben we ook een mand waar hij in kan liggen. Al ligt hij het liefste op de bank tegen mij aan.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  7. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Wij hebben 2 grote honden en altijd bench gebruikt .
    Vind het zeer handig met zindelijkheids training en nu zijn het echt hun plekjes.
    Onze Labrador is gewoon niet los vertrouwd als wij niet thuis zijn.
    Die vreet van alles uit.
    En ze kunnen er heerlijk veilig in slapen.
    Echt eigen plekjes.
    En voor kinderen heel duidelijk; hond in de bench = met rust laten.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  8. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.872
    13.038
    113
    Vrouw
    Bij ons is de bench echt het eigen plekje van de hond. Als ze rust wil gaat ze er in liggen. En ook hier is de bench verboden terrein voor de kinderen.

    De deur van de bench staat altijd open, maar toen de hond nog een pup was, deed ik hem ook wel eens dicht als er bijvoorbeeld kindjes kwamen spelen die bang zijn voor honden.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben wel een bench gebruikt maar niet om de hond zindelijk te maken.
    Als pup deed ik hem weleens inj de bench als er drukke kinderen kwamen spelen die hem continue aan het uitdagen waren, in de bench kreeg die rust en tijdens de nachten en bij afwezigheid van ons ging die in de bench. Tot ongeveer 1,5 jaar gebruikt en toen kwamen we erachter dat die,prima in de woonkamer kon blijven zonder iets te slopen. Afgelopen vakantie hebben we de bench wel meegenomen omdat we in een tent sliepen en als we dan weg gingen ging die daarin, hij heeft er nooit problemen mee gehad, lag alleen maar te slapen ;)
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  10. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wij hebben in de puppy fase ook een bench gebruikt.
    Puur voor de sloop en ongelukjes fase.
    Hij zat er alleen ‘s nachts in of als wij weg waren. Overdag zat hij er nooit langer dan 3 uurtjes in.
    Toen de sloopfase voorbij was heeft de bench nog wel een tijd gestaan maar eigenlijk altijd met het deurtje open. Hij koos er zelf voor om erin te gaan liggen. ‘s nachts ging hij wel dicht maar dat wilde hij zelf :roflmao: hij bleef blaffen tot het deurtje dicht ging.

    Nu hebben we al een hele tijd niet meer. Gaat prima :)
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  11. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.215
    751
    113
    home sweet home
    2 honden en 2 benches. Wanneer we thuis zijn altijd open anders dicht. Toen kids klein waren duidelijk, bench is voor de hond en kinderen mogen niet bij de hond komen. Nu vooral rust voor ons oudje (12 jr) aangezien onze jonge hond denkt spelen zodra het kan (volgens hem). Onze honden gaan uit zichzelf in bench om te slapen/ voor rust
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  12. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Wij gebruiken ook nog de bench, hij is het gewend en vind het geen probleem om er in te liggen. We hebben wel een heel grote maat gekozen.

    Ik zie de bench ook niet als een gevangenis oid, maar meer als een plek waar de hond rust heeft en waar de kinderen uit wegblijven.

    Ook als wij van huis zijn gaat hij er in en dat is hij zo gewend, hij kan liggen, zitten en staan.

    Mensen kunnen er zo dramatisch over zijn.....
     
    Athina, Zara75 en NdNk vinden dit leuk.
  13. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Onze oudste hond zonder banch opgevoed en doet het super. Sloopt niks heeft nooit ongelukjes.

    Daar tegen over een herplaatster die zonder banch de weg kwijt is.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
    Heb hem niet gebruikt voor zindelijkheidstraining.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  15. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    872
    113
    Onze hond ook de bench altijd gehad. Eerst om het slopen tegen te gaan (Ze beet zonder bench alles kaal), later was het haar plekje. Haar eten en drink bak stonden er ook bij (2 gaten in bench waardoor ze bij de bakken kon) was tip van dierenarts toen. Zo associëren ze de bench met iets positiefs.
    Toen ze paar weken geleden stierf zocht ze ook haar bench op, was echt haar plekje.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  16. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Onze hond vond de bench helemaal niks als pup. Bij de fokker al begonnen met benchtraining, en zij gaven al aan dat dat moeilijk ging worden.
    Voor de nacht is het op een gegeven moment gelukt. Hij heeft er een kleine 3 maanden in gelegen. Voor overdag niet. Als wij weggingen, ging hij in de hal liggen. Dat was ook zijn terugtrekplekje bij drukte.
    Hij heeft trouwens nooit iets kapot gebeten.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  17. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Onze hond ligt als wij weg zijn en snachts in de bench. Overdag staat het deurtje gewoon open en gaat hij er soms uit zichzelf in liggen.

    We hebben een aantal maanden de bench weg gelaten omdat het goed ging als hij uit de bench bleef. Maar aantal weken geleden begon hij ineens dingen te slopen of op de bank als wij er niet waren , dus helaas nu weer terug in de bench. Ik probeer overdag wel de tijd in de bench zo kort mogelijk te houden
     
  18. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze hond heeft heel lang een bench gehad. Ze vond het ook heel fijn en ze had hem nodig omdat ze baknijd heeft naar de andere beesten. Toen we onze oude hond nog hadden kreeg zij in de bench te eten zodat ze niet lelijk deed tegen hem.
    Ook deden we haar in het begin bij bezoek erin, zodat ze rustig kan kijken naar mensen. Een keer wilde ze eruit om naar die persoon te gaan, wij stonden buiten en opeens heel erg veel gejank. Toen zat ze vast met haar onderkaak o_O:eek:

    Ik ben er half in gekropen om haar proberen tegen te houden, ze liet alles lopen en helemaal in paniek :cry: ik ook trouwens!
    Mijn vader en man gingen snel op zoek om een tang te pakken zodat we hem konden open knippen maar toen trok ze zich al los. Ze mist nu een stukje snijtand aan de onderkant.

    Ze is er ook nooit meer ingegaan voor bezoek, met eten had ze er geen last van want dan stond de deur gewoon open maar voor haar voelde het veilig.

    Nu is hij weg en mocht ze toch weggesloten worden dan in onze slaapkamer die aan de woonkamer grenst met een babyhekje :D

    Maar een bench is echt niet verkeerd hoor bij juist gebruik. Let alleen goed op je hond hoe hij of zij reageert in de bench. Ik had kunnen weten dat ze naar mijn vader wilde gaan maar we hadden daarvoor net bezoek gehad van iemand die ze niet leuk vond. Samenloop van omstandigheden die bij ons veel indruk maakte.
     
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Tja, ze maken vergelijkingen in dat artikel waar ik weinig mee kan. Nee, een wolf heeft geen hol, een wolf heeft ook geen mand.
    Een wolf loopt ook niet aangelijnd en zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Met een bench vind ik niets mis, ik vind het zelfs prettig mits je hem goed gebruikt en dat zie ik nog al eens mis gaan. Een goede puppytraining waarbij je net zoveel of zelfs nog meer theorie dan puppytraining krijgt, kan je precies leren hoe je dat aanpakt en opbouwt.
    Natuurlijk is een bench niet om te in te zetten als zindelijkheidstraining, natuur doe je je pup niet meteen een halve dag in de bench, in de bench voor straf enz.
    Als je het vanaf het begin goed aanpakt, rustig opbouwt en de bench met een positieve, veilige plek verbindt, is er naar mijn mening niets mis mee.
     
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij hebben de bench nooit gebruikt voor zindelijkheidstraining.
    Hij word nog wel gebruikt voor als we weggaan of in de nacht.
    Hij kan gewoon niet los (sloopt alles) maar de bench vind ie tegenwoordig ook vreselijk.
     

Deel Deze Pagina