Menopur met lage AMH-waarde slaat niet aan

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nassira, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nassira

    Nassira Actief lid

    6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af of meerdere dames dit hebben gehad? Ben 33 en heb een zeer lage amh-waarde (lager dan 0,01).

    Begonnen aan IVF maar bij de eerste echo na 7 dagen dosering van 300 eenheden menopur zien we dat er alleen 2 eitjes zijn (eentje van 15 en de andere van 17). Heb overmorgen weer een afspraak voor een echo en als alles goed is doorgegroeid zou ik vrijdag de punctie hebben.

    2 eitjes (1 eitje van 28 en eentje van 15) had ik ook al bij clomid dus er is eigenlijk niets veranderd.

    Nu vroeg ik me af of meerdere dames dit hebben ondervonden en of ze andere medicijnen hebben geprobeerd om meerdere eitjes te krijgen.

    Ik zit nu ook in het dilemma om mijn eerste ivf poging af te blazen maar de dokters zeiden dat elk eitje bij mij mooi meegenomen is vanwege het lage eicelvoorraad.

    Wat zouden jullie doen?
     
  2. Never lose hope

    Never lose hope Fanatiek lid

    4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Amsterdam
    Ik heb niet het zelfde mee gemaakt maar ik heb wel eens gehoord dat wisselen van medicijn kan helpen. Misschien GONAL f eens proberen?

    Ik zou het advies van de dokter wel opvolgen, vooral omdat hij dit zegt vanwege het lage eicelvoorraad.

    Succes !
     
  3. midori

    midori Lid

    14 mrt 2014
    77
    0
    0
    Nassira, ik zou wel een punctie doen in jouw geval. Met zo'n lage amh-waarde is 2 eicellen al heel wat. En ook met een punctie met slechts 1 of 2 eicellen zijn er vrouwen zwanger geworden. Zelf heb ik ook zo'n lage amh-waarde (<0.16). Zowel Menopur als Gonal leverde altijd maar 1 eicel op (bij max. 225 eh). Ik heb een punctie gehad met 1 eicel, helaas mislukt. Ik zit nu in Dusseldorf, daar zitten veel vrouwen met een lage amh-waarde en stemmen ze meer af op jouw situatie en ga ze hoger in de dosering (tot 400 eh). Ik gebruik nu ook vitamine D3 en DHEA op hun advies. Dat kan soms een handje helpen bij als je jong bent en een lage amh-waarde hebt. Dit moet je je trouwens niet op eigen initiatief gebruiken, eerst de waarden laten bepalen dmv bloedafname en kijken of daar tekorten zijn.

    Veel sterkte, ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk en verdrietig de situatie is.

    PS. Kijk ook bij het topic Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve) op dit forum, daar zitten allemaal vrouwen in een soortgelijke situatie.
     
  4. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Helaas is je amh waarde wel zo ontzettend laag dat niets waarschijnlijk meer aanslaat. Onder de 0,2 is vaak weinig mogelijk en als er al 1 of 2 follikels groeien is bevruchten en innestelen een hele opgave. De eicellen zijn bij dit amh echt van een te slechte kwaliteit.
     
  5. Nassira

    Nassira Actief lid

    6 nov 2014
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel Midori. Ik zal een kijkje nemen in de topic. Ik denk dat ik waarschijnlijk wel deze ivf poging zal door laten gaan.

    En tja, ik heb al eerder elders op dit forum mogen lezen dat de amh waarde fluctueert en nogal kan verschillen tot periode tot periode en dat het misschien met vitamine d te maken heeft. Maar ja, nieuwe eicellen maak je er niet door maar vraag me af of de eicellen hierdoor wel "sterker" worden...

    @Klaasje82
    Hoe is dat bij jou gegaan dan? Ik zie dat je ondanks je lage amh toch zwanger bent geworden van ivf? (hartelijk gefeliciteerd btw) Is dat door een unieke behandelingsmethode gebeurd met bepaalde medicijnen en dosis?

    Wil me namelijk ook richten op het buitenland mocht deze poging niet lukken en dacht aan Gent.
     
  6. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Ik zou het ook door laten gaan, het is je eerste poging en met zo'n lage amh waarde moet je denk ik idd blij zijn met elke follikel die je hebt.
    Ik heb zelf een amh waarde van 0,7 en ga komende cyclus voor icsi en mijn gyn wil gonalf combineren met menopur om zo hopelijk meer en betere kwaliteit eicellen te oogsten.
     
  7. danimaxim78

    danimaxim78 Actief lid

    11 feb 2014
    107
    0
    0
    35 jaar, 1e ICSI op 16-12-2013 gehad
    #7 danimaxim78, 1 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2015
    Hi Nassira,

    Ik heb onlangs een intake in Dusseldorf gehad. Donderdag wordt mijn AMH waarde doorgebeld. De arts gaf tijdens het gesprek al aan dat als deze waarde heel laag blijkt ik misschien maar 5% kans heb om zwanger te worden en Eiceldonatie dan waarschijnlijk de beste optie is voor ons. Ook ik heb de hoogste dosis medicatie en we hebben max 4 bevruchtingen gehad.

    Een eicel is natuurlijk mooi meegenomen, maar als je eicelvoorraad laag is kan dit ook de kwaliteit van de eitjes beïnvloeden.

    In DD en Gent zijn ze wat dat betreft wel meer van de feiten en weet je ook sneller waar je aan toe bent dan eindeloos door proberen en elke keer tegenslagen verwerken.
     
  8. broos

    broos Actief lid

    17 apr 2014
    118
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hoi Nassira,

    Wat een verdrietig bericht dat jouw AMH-waarde zo laag is en dat de kansen op een zwangerschap daarmee zeer klein zijn. Ook ik heb een laag AMH. In Nederland heb ik gestimuleerd met 225 eh Gonal en kwam toen toen tot 1 eicel. Ik ben toen overgestapt naar Dusseldorf. Daar ging ik werken met een kort protocol en 450 eh Menopur. Ik ben toen twee keer tot drie eicellen gekomen. Dit heeft helaas niet geleid tot een zwangerschap, maar heeft mijn kansen wel vergroot. Ik kan je dus in elk geval aanraden om het een volgende keer met een ander protocol/ andere medicatie te proberen. Succes en sterkte!
     

Deel Deze Pagina