Mensen teleurstellen uitnodiging feest

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Wij willen een feest geven.
    En omdat we 1 keer in ons leven iets geks willen doen zal dit behoorlijk duur gaan uitvallen.

    Nu hebben we het erover gehad wie we dan wel en niet gaan uitnodigen. Mijn man wilde alleen vrienden, ik wil mijn ouders er ook bij. Hij vind dat hij dan niet kan maken om zijn ouders niet uit te nodigen en dat betekent dat ook zijn zus (met gezin) erbij zou zijn. Dit betekent wel weer direct paar honderden euro's extra, maar prima.

    Nu hadden we een lijstje met alleen beste vrienden. Dit ook met onze dochter besproken en het staat eigenlijk vast.
    Dit betekent wel dat we ook wat minder goede vrienden gaan teleurstellen. Hele goede kennissen.. althans. Het waren goede vrienden en naarmate ons leven veranderde door komst van de kinderen en verhuizen is dit een beetje aan het verwateren.

    Hoe zou jij hiermee omgaan als "organisator" zijnde (wij dus) en als gast zijnde (zij dus)?
     
  2. genaio22

    genaio22 Actief lid

    15 dec 2013
    320
    189
    43
    Nou ik neem aan dat je de ' uitgenodigde' mensen geen kaart stuurt waarop staat : helaas je mag er niet bij zijn.

    En verder bepaal je toch lekker zelf wie je wel en niet uitnodigd? Mocht iemand er naar vragen kan je gewoon eerlijk zijn en zeggen dat jullie alleen de mensen die het dichts bij jullie staan willen uitnodigen. Ik zou het eerder raar vinden als iemand verhaal wil halen omdat hij/zij niet uitgenodigd is.
     
    Annedore, mama079, Mop81 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.120
    113
    Ik snap heel goed dat je een keus wil en moet maken. Hoe vaak zie/spreek je die mensen nog? Ik zou het persoonlijk niet erg vinden om niet uitgenodigd te worden door kennissen.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Weet je zeker dat ze teleurgesteld zouden zijn of denk je dat? Zeker in het geval van kennissen zou ik het helemaal niet erg vinden niet uitgenodigd te worden.

    Verder tja, dan zouden ze teleurgrsteld zijn, dat mag, maar dat hoeft je niet ervan te weerhouden ze niet uit te nodigen. Wel rekening houden met eventuele consequenties (bijvoorbeeld beledigd zijn etc)
     
  5. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Als je niet continue aan de mensen die je niet uitnodigt laat weten dat ze niet welkom zijn of dat jullie geweldig feest gaan geven voor vrienden enz, lijkt me het geen probleem. Ze zullen er via via van horen en dan laten gaan.

    Ik zou het niet erg vinden dat ik niet op een feest van kennissen mag komen. Van vrienden zou ik wel teleurgesteld zijn, niet zo zeer om het feest, maar omdat we blijkbaar een andere interpretatie van onze vriendschap hebben. (zij zien ons als kennissen en wij hun als vrienden).
     
  6. Waterlelies

    Waterlelies Niet meer actief

    Als mensen zuur kijken of beledigd zijn en verhaal halen omdat ze niet waren uitgenodigd, weet je meteen dat je eerder de juiste keuze hebt gemaakt door ze niet uit te nodigen. Een beetje fatsoenlijke kennis zou jou begrijpen. Zeker als het erg veel geld kost.
     
  7. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Uitnodigen wie je wil uitnodigen. Jullie feestje.
    En als je jouw ouders uitnodigt zijn ouders ook. Of je laat de ouders helemaal weg en gaat later nog eens apart iets anders leuks doen.
     
  8. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Zou je teleurgesteld zijn als het andersom was geweest? En zou je het erg vinden als het voor hun misschien inhoud dat ze dan helemaal geen contact meer willen?

    Zo nee, vriendschappen en relaties (kunnen nou eenmaal) veranderen.
    Als het voor jullie goed voelt om het te doen zoals nu gepland is, vooral doen! Je kunt nooit iedereen tevreden stellen, dus als jullie het zelf dan maar zijn!
     
  9. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.487
    113
    Als ik een groot feest zou geven zou ik mensen die dichtbij staan uit willen nodigen, dus ook wederzijdse ouders en broers/zussen met hun gezin. Zou voor mij raar voelen wel goede vrienden uit te nodigen maar hen niet. Liever het feest aanpassen en minder duur maken dan de familie uitsluiten.
    En als jij je ouders uitnodigt zou ik al helemaal ook zijn ouders en broers/zussen uitnodigen, anders krijg je (wat mij betreft terechte) scheve gezichten.

    Kennissen zou ik mij minder druk om maken. Naaste vrienden en klaar.
     
    Queen, Oona, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ja , man wilde alleen vrienden. Ik wilde ook mijn ouders. Dus besloten dat het beste vrienden en onze ouderlijke gezinnen (dat noem je vast niet zo...) En dan dus ook hun gezinnen. In ons geval 7 mensen familie.

    Wie weet hoe de situatie over een jaar of 2/3 is, maar van het lijstje wat we nu hebben uitgaande hebben we dan nog totaal 23 mensen met de kinderen erbij. Eigenlijk is 25 wel echt de max en we gaan er vanuit dat er misschien nog kindjes geboren worden.
     
  11. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Maak je niet druk om wat anderen ervan vinden: jullie geld, jullie feest, jullie keuze.
     
  12. QueenMuffin

    QueenMuffin Niet meer actief

    Ik zit ook met zo'n situatie.
    Ik trouw dit jaar en heb besloten een "vriendin" niet uit te nodigen.
    Ze laat nauwelijks wat van zich horen,laatste keer dat ik haar zag was na geboorte van de jongste ( die is 16 maanden )
    En ook het laatste app contact is van een half jaar terug en ik was de persoon die het initiatief toonde hierin.
    Al vaker teleurgesteld door haar dus na lang nadenken toch besloten dat ze niet mag komen.

    Het blijft toch ons feestje en wij bepalen wie we wel of niet komt.
    Ookal zullen mensen misschien teleurgesteld worden.
    Dus tip : jou feestje en jij bepaald wie er komt
     
    dreumesje vindt dit leuk.
  13. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Ehhh, misschien een rare vraag, maar dat feest is dus pas over 2 of 3 jaar??
    Waarom zou je dan nu al een gastenlijst klaar willen hebben? :)
     
    kly073 vindt dit leuk.
  14. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Haha nee hoor wil nog niks klaar hebben. Maar zoals we er nu tegenaan kijken zijn dit de vrienden en familie die we al járen hebben en die we er op dit moment bij willen hebben. En daar vallen dus ook vrienden van af waar de band nu minder goed mee is geworden. En vandaar dat ik er zo over na ging denken.. We moeten het wel allemaal al gaan organiseren en uitzoeken en dan komen gasten ook ter sprake. Maar voorlopig vertellen we sowieso niks over ons plan. Het heeft nogal wat voeten in aarde..
     
  15. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nou ben ik erg benieuwd wat jullie allemaal van plan zijn.
     
    dreumesje, Riverdale87, Dubbelgeluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.024
    25.493
    113
    Ik ben ook wel benieuwd naar het 'dure' 'gekke' feest dat jaren voorbereiding nodig heeft! :D
     
    kly073, Oona, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ja helaas, ik ook. :roflmao:
     
  18. zara1983

    zara1983 Fanatiek lid

    1 nov 2013
    1.162
    478
    83
    NULL
    Ik ook! Zeker gezien het maar voor 23 man is. Of lees ik het verkeerd?
     
    Ysabella en DQueen vinden dit leuk.
  19. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Kennen deze mensen elkaar allemaal? Word jij door “de kennissen” wel uitgenodigd op grote feesten?
    In mijn vriendengroep is het een paar jaar geleden een beetje misgelopen omdat 1 vriendin de ene helft wel en de andere helft van het groepje niet had uitgenodigd op haar feest... terwijl we dachten dat iedereen wel uitgenodigd zou zijn...was erg lullig toen ik een app-groep voor het kado aanmaakte:(
     
  20. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.487
    113
    Is het feest pas over 2/3 jaar dan?

    En als je wil bezuinigen op mensen zou ik zelf als eerste de kinderen van de uitnodigingslijst schrappen.
     

Deel Deze Pagina