Menstruatie anders na bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Marlena, 25 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.512
    1.672
    113
    Hoe is dat bij anderen?

    Merk zelf dat mijn cyclussen net wat anders zijn. Ze duren iets langer dan voorheen. Van 28-30 dagen nu rond 30-32 dagen. Laatst zelfs 34 dagen. Daarnaast zijn mijn menstruaties langer. Qua hevigheid hetzelfde, maar er blijft tot 8 dagen nog lichte spotting. Ook tussen mijn menstruaties door heb ik regelmatig ineens een dag spotting rond de (denk ik) ovulatie. Is dit normaal? Mijn baby is inmiddels alweer 10 maanden oud en ik geef sinds december geen borstvoeding meer, waarna ik ook direct weer mn cyclus terugkreeg. Vrij regelmatig dus, maar niet helemaal zoals ik gewend was voor de zwangerschap.
    Ben heel bang onvruchtbaar te zijn omdat ik in de toekomst wel een tweede zou willen. Moet zeggen dat ik nu direct in ronde 1 zwanger was dus heel realistisch is het misschien niet om te denken, maar vooral vanwege die spotting tussendoor en aan het einde van de menstruatie maak ik me lichte zorgen. Maar ja misschien is het wel normaal na een bevalling?

    Ben gewoon benieuwd naar hoe dat bij anderen is:)
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Hier precies iets hetzelfde. Mijn zoontje is nu 17,5 maand en geef al die tijd borstvoeding. Kreeg 6 maanden na de bevalling mijn 1e menstruatie. Waar ik voor de zwangerschap standaard een cyclus had van 28/29 dagen en echt maar 3/4 dagen bloedverlies, heb ik nu een cyclus die ook iets langer is (27/30 dagen) en beverige menstruaties, zeker een dag of 6. Ik heb een spoed keizersnede gehad en ben een beetje bang voor een niche want heb gedurende mijn cyclus best wat buikpijn, pijnlijkere eisprong en zelfs paracetamol tijdens menstruatie.
    Binnenkort maar eens naar de gynaecoloog.
     
  3. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Heel herkenbaar hoor. Hier werden de menstruaties ook anders na de bevalling. Zelfs na een volgende bevalling veranderde het wel weer. Voor de kinderen was ik onregelmatiger (alsin 28-38 dagen cyclus) daarna regelmatiger (28-31). Maar na één bevalling was ik opeens elke maand stipt 28 dagen bv.

    Ook spotting is herkenbaar maar dat stopte op den duur weer.
     

Deel Deze Pagina