Menstruatie cup en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door juf21, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Hoi allemaal,

    ik gebruik de menstruatiecup van Lunette: dit is een cupje die zich vacuum trekt en zo de menstruatie opvangt. Het bevalt me heel erg goed, omdat ik er de hele dag mee kan doen en niet constant naar het toilet hoef.
    Het lijkt me vooral prettig in gebruik als ik straks ga stoppen met de pil. Omdat ik dan voor de zekerheid het cupje alvast in kan doen, als ik verwacht ongesteld te worden.
    Maar nu vraag ik me opeens iets heel raars af: is het niet 'slecht' om een cupje te gebruiken als je zwanger wilt worden? Aangezien het vacuum trekt? Zou het niet het sperma weer 'weg' trekken? :(
     
  2. BellaNoa

    BellaNoa Niet meer actief

    Denk van niet toch? Want als je ongi word, heeft het sperma al geen nut meer. En sowieso in de periode dat je ongi zou moeten komen, dan hoeft het sperma ook niet meer erin te blijven, alleen rond je eisprong en dat is meestal 14 dagen eerder...
     
  3. babytjuhh

    babytjuhh Bekend lid

    24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    of het slecht voor sperma is geen idee..
    maar ik kan me niet voorstellen dat t goed is dat je t cupje de hele dag in houd..
    ik ben van (jaren) tampons overgestapt naar maandverband..
    dit omdat t er dan makkelijker uit gaat..en ik minder last heb van restjes oud bloed (paar dagen naar ongi) en ind het is een stuk minder geworden!! (gedaan nadat de ha het advies gaf)
     

Deel Deze Pagina