Menstruatie cup

Discussie in 'De lounge' gestart door pienvd90, 25 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Zijn er hier vrouwen die een menstruatie cup gebruiken? Ik ben er sinds een paar maanden mee bezig maar kan er nog niet lekker mijn draai in vinden. Hij lijkt niet goed open te klappen terwijl ik al een hoop verschillende manier en cups heb gebruikt. (Op een of andere manier ging het vorige maand wel redelijk goed)
    Hopelijk heeft iemand een goede tip.
     
  2. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Ik doe na het inbrengen altijd even een soort kleine trek-draai. Echt heeel minimaal trekken en een kwart slagje draaien, terwijl ik zelf rustig uitadem. Dan floept hij goed open. En ik denk dat het uitademen helpt bij het ontspannen van de bekkenbodemspieren, waardoor de cup ook de ruimte krijgt om uit te vouwen (maar dat is puur mijn giswerk hoor).
    Bij uitdoen eerst de bodem zachtjes induwen, ondertussen draaiend trekken - zo kan ik het vacuüm verbreken en ‘m eruit halen zonder geknoei.
     
  3. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor de tip. Dit ga ik eens proberen. Heb ook het idee dat ik te gespannen ben.
     
  4. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Je zou eventueel nog een soort glijmiddel kunnen gebruiken (je kunt via menstruatie cup verkooppunt wel natuurlijke glijmiddel krijgen ) om het makkelijker in te brengen.
     

Deel Deze Pagina