Menstruatie en flauwvallen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lafelife, 20 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Maandag ga ik een afspraak maken bij de dokter, hij is nog met vakantie.
    Ik ben wel vast benieuwd of er dames zijn die dit herkennen.
    Mijn oudste dochter menstrueert nu ongeveer een jaar. Op een wat langer cyclus na, gelijk netjes regelmatig. Nu heeft ze dus vandaag voor de vierde keer op school en ook een keer op vakantie gehad dat ze bijna flauwvalt en daarna moet overgeven. Daarna kan ze gelijk wel weer eten en voelt ze zich behalve moe normaal. Dit gebeurt steeds op de vierde dag van de menstruatie, en ze voelt het niet goed aankomen tot het haar dus ineens overvalt. Ze heeft gewoon gegeten vanmorgen en vanmiddag, heeft geen extreem bloedverlies wel buikkrampen. Misschien bloeddruk die snel zakt van de pijn?ijzergehalte laag of suikerspiegeldip. Ik zou het anders niet weten en vooral hoe voorkomt ze dit.
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Goed dat je eenspraak bij de HA maakt.
    Misschien ijzertabletten van Floradix nemen? Mijn hb is snel aan de lage kant, ik slik deze nu al een tijd rond/tijdens de menstruatie. Van andere tabletten krijg ik buikpijn en dat drankje smaakt naar bloed.
    Wie weet is het ook wel wat anders hoor, de HA zal vast ook het bloed laten onderzoeken, maar extra ijzer proberen kan vast geen kwaad.
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  3. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik wil ook liever gewoon onderzocht hebben wat het nou is. De hele Corona periode thuis heeft ze het niet een keer gehad. Nu net derde dag naar school en daar gaat ze weer. Ze zegt zelf dat ze in de les niet goed paracetamol durft te nemen als ze buikpijn heeft. Ik ga nu maar ijzertabletjes halen. Hopen dat ze daar genoeg aan heeft. Dag voor de vakantie is ze ook flauw gevallen, zo achterover op haar achterhoofd op de houten vloer. Omdat ze uitschoot met een mes. Ze had geen snee. Dus alleen het idee al ging ze al neer. Maar ik vind dat wel gevaarlijk, ze had misschien een lichte hersenschudding. Ze moest overgeven en had nog last van hoofdpijn een dag later.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ging als puber regelmatig onderuit tijdens mijn menstruaties, doordat ik bloedarmoede kreeg. Ik ben om die reden aan de pil gegaan op mijn 14de, daardoor werden de menstruatie minder heftig. Maar ik had wel ook heel heftige krampen in m’n buik, rug en benen - kon de eerste 2 dagen vrijwel niets, behalve overgeven en in bed liggen (en ik werd gewoon altijd op zaterdag ongesteld, dus dan lag ik het hele weekend in bed en kon ik maandag weer naar school...). Uiteindelijk ben ik na een tijdje ook weer gestopt met de pil en waren mijn menstruaties permanent minder heftig.
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Sowieso is het handig om even naar de dokter te gaan.

    Maar ik werd ook regelmatig naar. Inmiddels neem ik ijzer bruis tabletten van het kv en heb ik er veel minder last van. Ik moet alleen nog bijhouden wanneer ik ongesteld ga worden zodat ik er één a twee dagen van te voren mee kan beginnen. Ik gebruik ze zo'n vijf dagen.
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  6. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Niet leuk. Mijn dochter functioneert verder prima, daarom lijkt het zo’n heftige reactie ineens.
     
  7. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ze heeft haar eerste tabletje net genomen. Jammer dat we het resultaat nog even moeten afwachten
     
  8. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.134
    530
    113
    Utrecht
    Vervelend!
    Het klinkt als een laag Hb.
    Ik zou dit toch eerst laten testen bij de huisarts ipv zelf ijzertabletten laten nemen.
    Misschien is het ook wel iets anders waar ze last van heeft.
    Dus: eerst huisarts voor bloedonderzoek.
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Dit. Ik zou het ook eerst laten onderzoeken. Teveel ijzer is ook niet goed.

    Ik durfde het bij mijzelf wel omdat ik bij bijna elke bloedtest een te lage ijzer waarde heb gehad. De bruis tabellen die ik gebruik hebben ook een redelijk lage dosis waardoor ik net die dagen kan opvangen.
     
  10. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja daar had ik al wel aan gedacht. Maar, deze menstruatie testen wil nu toch niet meer, en misschien Is een week na menstruatie haar hb weer op pijl. Dacht om volgende menstruatie bloed te prikken op de derde of vierde dag? En dan geen ijzer slikken dus. Of werkt dat niet zo?
     
  11. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.134
    530
    113
    Utrecht
    Ligt eraan. Bij mij kwam mijn Hb niet op peil voor de volgende menstruatie er aan kwam. Dus elke keer werd mijn Hb steeds een beetje lager met flauwvallen tot gevolg, duizeligheid, hoofdpijn, spierzwakte, vermoeidheid met als uiterlijke kenmerken een bleek gelaat.
    Ik had trouwens ook een lage bloeddruk.
    Voor het Hb kreeg ik via de huisarts Ferrofumaraat die ik 1 week voor de volgende menstruatie innam zodat mijn Hb van te voren een extra boost kreeg.
    Ik had wel heftige menstruaties trouwens die 7 dagen duurden met best wat bloedverlies.
     
  12. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ze heeft vandaag weer school en morgen een dubbel wedstrijd sport op 1,5 uur rijden. Dus erg intensief, daarom laat ik haar nu gewoon alleen al voor het idee haar wat slikken en dan na het weekend stoppen we ermee en dan naar de dokter en dan zien we wel verder. Vond haar gistermiddag ook wel een wit snoetje hebben, heeft wel gesport ‘s avonds. Dat is wel goed gegaan gelukkig.
     
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Het heeft totaal geen zin om nu ijzer te geven, dat heeft namelijk een paar weken nodig om weer helemaal op peil te komen. Kan ze ook niet flauw gevallen zijn door de pijn? Daar vind ik het overgeven namelijk ook bij passen, je zou eventueel anders feminax kunnen overwegen.
    Maar idd eerst even naar de huisarts en dan zeker hb en vitamines laten bepalen en ook eens over de krampen hebben. Sterkte voor je dochter!
     
  14. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    De pijn is niet heel heftig zegt ze. Maar het zou kunnen dat ze heftig reageert op elke pijn natuurlijk. Wel jammer als het geen zin heeft. Maandag is de huisarts er weer. Dan hopelijk snel bespreken
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  15. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Zeker doen! Meestal doen ze wel even bloedprikken etc. Succes!
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had precies hetzelfde. Mijn moeder werd wel eens veroordeeld waarom haar 13-jarige dochter aan de pil zat maar anders kon in elke maand de eerste dagen niet normaal functioneren.
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Sorry dat ik even inbreek. Hoe lang zou je extra ijzer moeten innemen als de menstruatie de druppel is?
     
  18. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hangt van wat factoren af maar ga gemiddeld uit van 120 dagen want dat is hoe lang een rode bloedcel leeft. Gelukkig is uit onderzoek van de laatste jaren gekomen dat je veel lager hoeft te doseren vroeger 3dd 2 tabletten nu nog maar 1dd.
     

Deel Deze Pagina