Menstruatie klachten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Suzie01, 18 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Al vanaf de bevalling zijn de gynaecoloog en verloskundige bezig om een oplossing te vinden voor mijn "probleem" helaas raken de mogelijkheden een beetje op en weten we het ook niet meer.

    Mijn menstruatie is heel onregelmatig 3 weken niet 3 weken wel, met het plaatsen van het spiraal zou dit beter moeten gaan nope. Alleen heel veel pijn met sex, dat werd eerst als normaal weg gezet maar inmiddels heb ik een nieuwe spiraal omdat de oude niet goed zat.
    Is het beter geworden tja iets 3 weken niet 1 week wel een hele verbetering. Ik blijf alleen moe heel erg moe, daarvoor zit ik nu aan de B12 preparaten en ijzer pillen.

    Hiermee voel ik me iets beter.

    Nadeel wat ik nu onder vind ik het volgende. Uitjes waar je als je ongesteld ben niet naar toe wilt moet je nu helemaal plannen. Spontaan iets ondernemen is bijna niet mogelijk.
    Lichamelijk is het ook lastig, in de periode dat in ongesteld ben is het stoelgang nogal slecht. Nu heb ik een prima thuis situatie en een vriendin waar ik kan doen en laten wat ik wil, extra verschonen een lang toilet bezoek ze laat me er vrij in.
    Grootste nadeel op mijn werk was ik jaren lang samen met 1 collega kunnen lezen en schrijven met elkaar weten alles van elkaar steunen elkaar.
    Nu is er alleen een jonge dame bij gekomen omdat we beide partime werken, ben nu mega onzeker op het werk geworden.
    De menstruatie blijft helaas, de stoelgang kan ik ook wat voor gaan slikken maar dat wordt dan dagelijks. Alles kan maar is er iemand die dit allemaal herkent en iets weet wat we over het hoofd zien.
     
  2. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Wat is nu precies het probleem eigenlijk? Je hebt last van obstipatie en last van je menstruatie ondanks je spiraal? Wat heeft de huisarts hierover gezegd?
    Eet je genoeg vezels en drink je genoeg water?
    Van ijzerpreparaten kan je obstipatie krijgen dus is het belangrijk om gezond te eten, veel water te drinken en eventueel iets van laxantia te nemen.
    Kan je hoor de menstruatieklachten niet nog eens naar de gyn?
     
  3. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    De Gyn weet het ook even niet meer waarom mijn lichaam zo vreemd blijft blijft doen met de menstruatie.
    We zijn een beetje door de mogelijkheden heen.
    Al ander half jaar is mijn lijf niet meer van mij. Het is zo irritant dat er geen regelmaat in zit. Obstipatie ach dat vind ik nog niet het ergste maar het zorgt er wel voor dat ik me bezwaard voelt als ik dan wel moet.
    Geen energie en moe blijven is niks voor mij, wil gewoon sportief zijn doen wat ik altijd deed. Samen toertochten fietsen is nu lastiger maar zelfs met oppas begin ik er niet aan. Kan niet op mijn lichaam vertrouwen dat het goed gaat, heb ik gefietst als ik ongesteld was, ja geen probleem maar verschoon me nu veel vaker.
    Tegen mijn collega was ik open, nu met de nieuwe collega is dat helemaal weg.
     

Deel Deze Pagina