Menstruatie licht bruin

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door truusjee, 8 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Goedemorgen!

    Sinds januari ben ik gestopt met de pil. Omdat ik tijdens de pil gebruik, bloedingen kreeg. Na wat onderzoeken, waar gelukkig niks uit kwam wilde ik toch stoppen met de pil om te kijken of dit de reden misschien was. Sindsdien heb ik geen bloedingen meer gehad, dus dat is fijn!
    Alleen mijn menstruatie is anders. Ik verlies totaal geen rood bloed. Het is elke maand (onregelmatig, 25 tot 33 dagen) alleen maar waterig en licht bruin van kleur. Ik heb aan een inlegkruisje genoeg. Super weinig dus. Dit duurt ongeveer een week. In het verleden 4 jaar geleden ben ik al eens eerder gestopt, toen begon t met bruin oud bloed en daarna rood.
    De dokter zegt dat bruin of rood niks uit maak. En je gewoon een eisprong heb, want ik word ongesteld

    mijn vraag is, zijn er meerdere vrouwen die dit herkennen? En zijn er misschien tips?

    Ik gebruik teunisbloemolie voor me hormoonbalans maar vraag me af of dit niet averechts werkt.
     
  2. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.757
    1.341
    113
    Vrouw
    Klinkt alsof je weinig baarmoederslijmvlies aanmaakt. Heb je een kinderwens?

    zou het even aankijken, kan zijn dat het weer beter gaat opbouwen nu je gestopt bent met de pil.
     
    truusjee vindt dit leuk.
  3. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Ik heb wel een kinderwens. Eind van het jaar waarschijnlijk. Dus ik dacht kan ik meteen even goed ontpillen. Maar ben er nu alweer zo druk mee bezig, als dat nog niet eens de bedoeling moet zijn.
     
  4. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.757
    1.341
    113
    Vrouw
    Alleen maar goed dus dat je alvast gestopt bent met de pil. Nu kun je even aankijken wat het doet de komende maanden en anders een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog. Zij kunnen met een echo bekijken of je voldoende opbouw hebt aan baarmoederslijmvlies.

    ik was zelf ook een half jaar van tevoren gestopt en werd helemaal niet ongesteld, daardoor ook geen jaar hoeven te proberen maar meteen een doorverwijzing en diagnose. Achteraf heel blij mee, spaart tijd en teleurstelling
     
  5. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Bedankt voor je berichtje het geef me wel enigszins wat rust. Ik ga het proberen, mocht het over aantal maanden nog zo zijn! Dan trek ik aan de bel bij de gynaecoloog.

    hopelijk heeft het voor jullie ondertussen al wat moois opgeleverd?
     
  6. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.757
    1.341
    113
    Vrouw
    Ja snap goed dat t wat onrust geeft. Maar geef je lichaam ook wat tijd om de hormoonbalans te herstellen. Grote kans dat er niks aan de hand is!

    ik heb 5 jaar geleden de diagnose PCOS gekregen en inmiddels bijna 20 weken zwanger van de tweede :)
     
    truusjee vindt dit leuk.
  7. truusjee

    truusjee Niet meer actief

    Gefeliciteerd ! En wat super fijn dat het allemaal gelukt is.
     
    Sophie2019 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina