Menstruatie na een miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Missgroet, 26 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missgroet

    Missgroet Lid

    1 jan 2013
    63
    0
    6
    Hallo verloskundige,

    Ik heb op 8 april een curretage gehad na een missed abortion van 8.2 week. Op 12 mei gingen we op vakantie, maar nog steeds geen menstruatie en toen toch nog even getest en was er nog een kicht streepje te zien. Nu twee weken geleden is het streepje verdwenen. Ik ben alleen benieuwd of het zo is dat als er nog een beetje hcg in je zit of je dan dus ook niet ongesteld word. Als dat zo is dan kan ik het namelijk nu wel verwachten. Het duurt zo lang allemaal....ik kan overigens niet zwanger zijn.

    Groetjes missgroet
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    het is heel normaal dat je na een miskraam langer moet wachten op een volgende menstruatie, soms wel 6-8 weken.
    Probeer het geduld op te brengen!

    Mirjam
     
  3. Missgroet

    Missgroet Lid

    1 jan 2013
    63
    0
    6
    Hoi mirjam,

    Heeft dat te maken met het hcg dat nog in het lichaam zit?

    Groetjes missgroet
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    nee dat niet, je lichaam is gewoon even van slag en het duurt dan wat langer. Slik je foliumzuur wel gewoon door.

    Mirjam
     
  5. Missgroet

    Missgroet Lid

    1 jan 2013
    63
    0
    6
    Hallo mirjam,

    Inmiddels nog steeds niet ongesteld en de 8 weken zijn verstreken. Gisteren wat bruin slijm, maar vandaag weer niet.... Maak me zorgen en wil graag verder. Wat kan ik doen? En komt dit vaker voor?

    Gr. Missgroet
     
  6. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    ja dat komt vaker voor.
    Afwachten maar. Je kunt naar de huisarts, maar die zegt waarschijnlijk ook afwachten. Eventueel kun je een medicijn krijgen dat je menstruatie opwekt.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina