Menstruatie na manuele placenta verwijdering

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door JosjeM, 11 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Afgelopen februari ben ik bevallen van mijn zoontje. Helaas was de nageboorte heftig met een fluxus van 3 liter en een ritje spoed OK waarbij mijn placenta manueel verwijderd is gezien deze helemaal verkleefd zat in de baarmoeder.

    Sinds deze bevalling menstrueer ik enorm hevig. Vaak een dag of 8 en de eerste 3/4 dagen erg heftig, waarbij ik om de haverklap mijn menstruatiecup moet legen omdat het er langsheen lekt.

    Ik ken dit niet van na de bevalling van mijn dochtertje, toen waren de eerste 2 menstruaties heftiger dan anders en daarna zoals normaal, zo’n 5 dagen ongesteld. Waarvan 1of 2 dagen vrij veel bloedverlies.

    Ik vroeg me af of iemand zich hierin herkent..

    Lees her en der ook dat er verklevingen kunnen ontstaan door het verwijderen van de placenta, dat stelt me niet bepaald gerust:rolleyes:
     
  2. Stewie123

    Stewie123 Lid

    18 jan 2019
    23
    46
    13
    Vrouw
    Ik herken het inderdaad. Bij de geboorte van mijn dochter in 2019 heb ik ook een fluxus en manuele placentaverwijdering gehad, mijn menstruaties waren daarna heel heftig en vooral erg lang. Ik heb toen na een jaar de mirena spiraal laten plaatsen (had ik voor de zwangerschap ook). Geen idee of ik verklevingen heb of had? Mijn menstruatie verdween in ieder geval na een paar maanden.
    Inmiddels ben ik net bevallen van ons zoontje en heb ik weer een fluxus en een manuele placentaverwijdering gehad dus ben benieuwd of mijn menstruatie weer zo heftig is straks :o:
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  3. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Oh dat meen je, gewoon weer een MPV? Hadden ze dit al verwacht dat dit zou gaan gebeuren?
     
  4. Stewie123

    Stewie123 Lid

    18 jan 2019
    23
    46
    13
    Vrouw
    Volgens de gynaecoloog was het gewoon pech. Je heb niet meer kans bij een volgende bevalling op een mpv als je het een keer eerder hebt gehad. Wel moest ik in het ziekenhuis bevallen en kreeg ik gelijk medicatie na de geboorte in de hoop dat de placenta snel zou loslaten.
    Toen ze na de geboorte zachtjes aan de navelstreng gingen trekken voelde ik wel al dat hij weer vast zat. Gelukkig hebben ze niet te lang gewacht en kon ik vrij snel naar de ok. Kwam ook door het bloedverlies overigens.
     
  5. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
    Sinds de eerste fluxus waren m’n menstruaties vooral heel erg lang. 2e keer net zo. Niet heftiger.
     
  6. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Voor mij was dat een normale menstruatie. Ik heb wel altijd issues met mijn hormoonhuishouding gehad. Denk dat je dat best nakijkt. Had daardoor ook hormoonchaos x10 vrij snel na de bevalling. Die maakt doorgaans ook die menstruaties raar, als in die huishouding wat afwijkt. In mijn geval verstoort de hypofyse de boel.
     
  7. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Doordat ik nog verschillende andere klachten had, heb ik vorige week de huisarts gebeld en ze heeft me bloed laten prikken op een aantal dingen. Hieruit is in ieder geval gebleken dat mijn hb weer heel erg laag is. Over 3 weken moet ik weer bloedprikken en heb ik een consult bij de huisarts. Wellicht nog een verwijzing naar de gyn… ik hou jullie op de hoogte.

    Is er bij jullie nog een nacontrole geweest met een echo om te kijken of alles in de baarmoeder schoon was?
     
  8. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Wat vervelend van je heftige menstruaties @JosjeM!

    Ik heb bij mijn tweede een fluxus gehad en manuele verwijdering van placenta resten. Daarna lang borstvoeding gegeven en daardoor pas na ruim een jaar een eerste menstruatie, die niet bijzonder zwaar was. Dus het gaat niet altijd zo heftig. Zou er in ieder geval niet vanuit gaan dat het normaal is.
     
    JosjeM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina