Menstruatie of zwangerschapssymtoom?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Banghartje, 19 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banghartje

    Banghartje Actief lid

    17 feb 2019
    177
    145
    43
    Vrouw
    Hoi dames!

    een 10 maanden geleden ben ik mama geworden van een prachtig zoontje! Ik geef borstvoeding en heb nog geen menstruatie gehad.

    Nu had ik vorige week zaterdag voor het eerst “bruine” stolsels af en toe bij het afvegen en krampen. Ook zondag enorme krampen, zonder afscheiding. Dit ging door tot en met donderdag, toen was het net voor het slapen gaan erg licht roze. Dus ik dacht, ja het komt eraan! Bij het opstaan was het weer bruin bij het afvegen en vandaag is het weer helemaal voorbij en helder.

    ik heb woensdag een test gedaan en deze was ?voorlopig? nog negatief. Iemand die hier herkenning rond heeft dat het een opkomende menstruatie is of had iemand dit als symptoom voor een zwangerschap? Ik ben helemaal radeloos! Ik heb nog geen menstruatie gehad na een zwangerschap, dus ik kan helemaal niet vergelijken!

    bedankt en alvast fijne feestdagen!
     
  2. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Het zou kunnen, borstvoeding geven is geen vorm van anticonceptie en ongeveer 14 dagen voor je eerste menstruatie ben je vruchtbaar. Ik zou over een week nog een test doen. Eventueel de week daarna nog een keer. Dan zijn die 14 dagen na je eisprong voorbij en zou een test toch echt wel positief moeten zijn als je zwanger bent.
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit.. maar ik vraag me ook af: wíl je ook graag weer op zo'n korte termijn zwanger worden? Anders is het natuurlijk niet verstandig geen AC te gebruiken..
     
  4. Banghartje

    Banghartje Actief lid

    17 feb 2019
    177
    145
    43
    Vrouw
    @Oilell & @Nina Sanders
    Ik gebruik de minipil :) dus ik gebruik wel degelijk anticonceptie. Wij zijn dus duidelijk nog niet aan het proberen voor een tweede kindje.

    daarmee dat ik mezelf afvroeg of iemand dit ook al heeft meegemaakt.. ik heb zelf nog maar 1 kindje en dus geen ervaring met een menstruatie na een bevalling en op welke manier deze opkomt. Dus ik had gehoopt dat iemand dit ook had meegemaakt, zonder zwanger te zijn..
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Geen ervaring maar weet wel dat als je zwangerschapssymptomen hebt, je test ook positief moet zijn. Als je kwalen hebt en je test is negatief, zal je menstruatie er weleens aan kunnen komen...
     
  6. Banghartje

    Banghartje Actief lid

    17 feb 2019
    177
    145
    43
    Vrouw
    Ja klopt, ik heb niet echt het gevoel dat ik zwanger ben. Maar toch aan de ene kant ongerust. Omdat het al een week geleden is dat er bruinverlies was en enkel donderdag net voor het slapen gaan wat rozig en voor de rest niets buiten gerommel..
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Maar dat klinkt niet heel raar na een zwangerschap en borstvoeding. Nogmaals: ik heb geen ervaring... Maar het klinkt voor mij heel normaal. Je lijf komt na zo’n lange tijd weer op gang
     
    Banghartje vindt dit leuk.
  8. Banghartje

    Banghartje Actief lid

    17 feb 2019
    177
    145
    43
    Vrouw
    Ik hoop het.. Had gehoopt meerdere mensen met dit voorval tegen te komen.:D Ik had gedacht dat het sneller op gang ging komen nadat het rommelen en het bruinverlies begon en al zéker na het rozige.
     
  9. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    Ah, dan lijkt me de kans op een zwangerschap heel klein. Ik zou voor de zekerheid over 10 dagen nog een test doen, mocht je zwanger zijn dan moet 'ie dan wel positief uitslaan.

    Verder heb ik regelmatig wat bruin slijm verlies gedurende mijn gehele cyclus. Het zou een soort spotting geweest kunnen zijn, door bijvoorbeeld een schommeling in hormonen.
     
    Banghartje vindt dit leuk.
  10. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Het opstarten van cyclus met BV (+ hormonale anticonceptie) was bij mij een zooitje. Ik had mirena en alles was mogelijk :rolleyes:. Buikpijn, rugpijn, bruine afscheiding, roze afscheiding, spotting, bloedverlies (vooral bruin), veel, weinig... Ik denk dat ik al 2 'episoden' had gehad met bruine afscheiding en buikpijn, voordat ik iets kreeg dat ik als echte menstruatie wilde beschouwen (rood bloedverlies). Dat was 9 mnd na bevalling. Daarna heeft het nog 8 mnd geduurd (bloedverlies om de 3-6 weken, soms veel, soms weinig, soms veel buikpijn, etc) voordat ik mijn 'normale' cyclus terugkreeg (redelijk regelmatig, rond 30 dgn) en ook menstruatie iedere maand ongeveer hetzelfde was (nog steeds met BV en mirena).

    De minipil is ook bekend om bijwerkingen, vooral onregelmatig bruin bloedverlies, het kan zijn dat je nu genoeg bent ontzwangerd dat dit een rol gaat spelen.

    Bij twijfel een test doen, maar kans is groot dat dit hormonaal is.
     
    Banghartje vindt dit leuk.
  11. Banghartje

    Banghartje Actief lid

    17 feb 2019
    177
    145
    43
    Vrouw
    Kan heel goed zijn! Ik zelf heb in deze 10 maanden nog niets gehad van bruinverlies, spotting,... enkel nu met af en toe toch felle menstruatiekrampen. Dus ik dacht dat ze eraan kwamen. Zal dus indd iets hormonaal geweest zijn. De test van gisteren was ook gewoon negatief.
     

Deel Deze Pagina