Menstruatie ondergoed

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MariTheresa, 19 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.516
    3.200
    113
    Vrouw
    Hmm.. Omdat het er naar uit ziet dat ik ongesteld begin te worden net maar mijn thinx aangetrokken. Zie ik potdorie dat er een stiksel al behoorlijk los zit. Steken allemaal draadjes uit. Ding is 2x gewassen op 30 graden en niet in de droger geweesto_O
     
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Daar zou ik wel een foto van maken en contact over opnemen met de klantenservice, dat lijkt me een fabricagefoutje. Kan gebeuren natuurlijk, ik hoop dat ze het goed oplossen.

    Ik heb de mijne al een keer op 60 graden gewassen en in de droger gehad, ja ik weet dat dat eigenlijk niet mag, maar had verschillende blogs gelezen met vrouwen die dat ook doen, dus durfde het wel aan ;). Ze zullen vast wel wat sneller slijten, maar vooralsnog zien ze er nog prima uit. Ik ga ze natuurlijk ook gewoon voor dagelijks gebruik gebruiken en ik vind 60 graden gewoon hygienischer met onderbroeken en de droger is meer omdat ze dus in de handdoekenwas zitten.
     
  3. Papaver

    Papaver Niet meer actief

    Ik denk dat ik voor dat wasbaar maandverband ga.
     
  4. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.516
    3.200
    113
    Vrouw
    Vandaag een dagje weg geweest en omdat ik een beetje bloedde de onderbroek aangedaan. Voelde veel fijner als het maandverband! Voelde ook wat veiliger en niet zo broeierig. Ik ben wel echt fan!
     
    Athina en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  5. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik ben nog steeds niet ongesteld (of ik heb geen bloedverlies, ik heb mijn mirena nu bijna een jaar, maar is nog steeds niet elke maand hetzelfde), maar heb mijn thinx al wat meer uitgeprobeerd. De L van de meesten is eigenlijk een tikkeltje aan de grote kant, behalve van de hiphugger (de thinx variant, de speax is ook een tikje te groot), die vind ik dan ook het fijnst. De cotton brief die ik van @Zuul over heb genomen is het ruimst, misschien dat ik daar beter een M van zou kunnen hebben. Verder zit die ook wel ok qua pasvorm denk ik, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.
    Dit is meer als tip qua maten voor degenen die nog willen bestellen, ik zit in Europese maten ook altijd een beetje tussen M en L of tussen 38 en 40, dus ook al zeggen reviews dat thinx krap vallen, dat is ten opzichte van Amerikaanse maten, en niet qua Europese maten dus.
    De hiphugger zit wel zo fijn, dat als ze goed blijven, ik misschien volgend jaar wel nog een keer ga bestellen, ondanks de prijs.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  6. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.516
    3.200
    113
    Vrouw
    @MamavanLieverd toprecensie dit!
    Misschien dat ik de hiphugger ook nog wel ga proberen. De boyshorts heb ik in een maat L maar had misschien beter een maatje groter moeten nemen. De pijpjes rollen nogal snel op. Verder tijdens menstruatie echt heel fijn. Geen gelek, geen gedoe met tampons of cup en wat ik echt een groot pluspunt vind is geen irritatie als je net hebt geschoren. Dat vind ik toch wel zo zeer doen altijd met gewoon maandverband. Hij neemt goed het bloed op en het voelt niet nat aan.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Dan zou ik zeker de hiphuggers ook een maat groter nemen dus, want bij mij zijn de boyshorts ook eerder wat aan de ruime kant. Ik twijfel of ik die kleiner zou nemen, want ik vind ze sowieso wat te hoog en te lange pijpjes en ik zou misschien wel met de pijpjes dezelfde problemen als jij krijgen in een kleinere maat.
    Ik vind overigens niet dat de hiphuggers heel anders zijn qua pasvorm dan de cotton brief, maar wel qua materiaal. Ligt er dan aan waarom je de cotton brief niet fijn vond? Ze geven wel een beetje zo’n “ouderwetse onderbroek” gevoel door de combinatie van het vrij dikke katoen en de vrij klassieke pasvorm. Dat hebben de hiphuggers helemaal niet dus, door het andere materiaal.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  8. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar mijn modibodi bestelling, ik heb al wel een verzendbevestiging gehad enkele dagen geleden, maar de track en trace blijft op “opgehaald en onderweg naar sorting center” staan, dus misschien zijn ze er morgen wel, hoeft toch niet zo lang te duren vanuit Engeland? :p
     
    Zuul vindt dit leuk.
  9. LeentjeWolkje

    LeentjeWolkje Actief lid

    22 jul 2020
    170
    291
    63
    Vrouw
    Mijn oudste dochter heeft haar Thinx nu al twee menstruaties gebruikt en is H-E-L-E-M-A-A-L fan. Ze is erg milieubewust en dan is dit natuurlijk een pluspunt, maar dat is het niet alleen, ze is ook onder de indruk van hoe het voelt, veel minder irritant dan een maandverband en ook minder broeierig als het warm weer is. Ze doet 's ochtends voor ze naar school gaat een nieuwe aan en wisselt weer als ze in de namiddag terug thuis is - dat werkt prima en ze heeft nou niet echt een lichte menstruatie.

    Binnen enkele dagen ben ik weer aan de beurt. Ik kijk er tegenop en naar uit tegelijk :D
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  10. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.516
    3.200
    113
    Vrouw
    Ik jou niet zo van die strakke naden. Die snijden altijd in mijn liezen en als ik een maat groter neem dan zit het weer te los. Ik heb veelal onderbroeken van de hunkemoller zonder naad of van de primark met een brede rand die gewoon zacht is.
     
  11. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.516
    3.200
    113
    Vrouw
    Fijn!
    Doen jullie ze dan uitspoelen en in een emmer water bewaren tot je gaat wassen? Dat doe ik tot nu toe wel.
     
  12. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Dan moet je de hiphugger zeker een maat groter nemen, de naad valt wel echt in de lies, ik las wel dat sommigen dat niet zo fijn vinden, ik vind het materiaal niet zo snijden zelf, maar misschien wel als die aan de strakke kant is. Er is wel ook nog een air hiphugger, maar die heb ik ook nog niet geprobeerd zelf.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  13. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hmm hier nog steeds niet zover dat er besteld moet worden, maar áls we dus voor thinx gaan - moet ik eigenlijk nog meer mensen in de omgeving zo gek krijgen ;) zodat we samen kunnen bestellen.... om de kosten wat te delen.
     
  14. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.516
    3.200
    113
    Vrouw
    Slim! De bezorg en invoerkosten zijn niet miso_O:roflmao:
     
  15. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Voor diegene die nog aan het testen zijn en willen testen: Underwunder heeft een aanbieding van 10 euro incl verzending voor 1 onderbroek. Nu is dit officieel wél ondergoed voor incontinentie. Maar ze zeggen dat het ook werkt bij menstruatie...
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    #96 MamavanLieverd, 22 sep 2020
    Laatst bewerkt: 22 sep 2020
    Ik heb daar jaren geleden wel een onderbroek van geprobeerd, maar die vond ik niet fijn, veel te stugge naden voor mij. Maar verder zijn het wel heel degelijke broekjes en voor dat geld ga ik toch even kijken, misschien zijn ze nu anders.

    Edit: O ja, volgens mij had ik eigenlijk een te kleine maat besteld, ze vallen volgens mij vrij krap, ik zal eens zoeken of ik ze heb bewaard.
     
  17. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ok, niet op de pluisjes letten, blijkbaar heeft die underwunder de laatste keer bij een vrij nieuwe handdoek ofzo in de was gezeten ;). De andere slip is de cotton brief van thinx, dat is een L, de underwunder is een M. Ik twijfel dus over een L of XL voor mezelf bij underwunder, terwijl ik normaal tussen M en L in zit. Toen ik deze had gekocht was ik slanker en zat ik eerder tussen S en M in, maar het elastiek was me toen ook al wat te strak. Qua absorptie zijn ze denk ik wel heel geschikt voor zwaardere dagen, is echt wel dikker dan de thinx (medium flow).
    Ok, ook niet op mijn gekreukelde dekbed letten (ik voeg net de foto’s in :oops:).

    B617989C-25C1-4D79-BCBC-A4581E42D453.jpeg C3231469-5710-40AD-857F-FCD77214CB6A.jpeg
     
    Zuul vindt dit leuk.
  18. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Nu ik ze dus terug heb gevonden, weet ik weer dat voor mij de pasvorm echt niet fijn was van die underwunder slip, maar de maat komt niet overeen met de maattabel op hun website, dus ik heb een mail gestuurd met de vraag of de pasvorm is aangepast in de tussentijd (ik denk dat het zeker 8 of 9 jaar geleden was, had ze gekocht voor het hardlopen, maar dat zag er niet uit onder een legging met die strakke elastieken :rolleyes:).
    Voordat iedereen een te grote maat gaat kopen op basis van mijn (oude) verhaal.....;)
     
  19. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ik heb een reactie van Underwunder, dat ze voor zover ze weten gewoon goed op maat vallen. Nu staat bij de sportslip op de website bij de reviews ook dat ze niet zo ruim vallen, dus misschien ligt het aan het model (zien er wel anders uit op de website dan die van mij, dus ik vermoed dat ik een eerder model heb), dus ik twijfel om misschien toch een heupslip te proberen in maat L, 10 euro is wel echt een mooie prijs om er 1 te proberen.

    Ik heb de modibodi’s binnen, de maat lijkt goed, ze lijken iets kleiner dan de thinx, maar kan dat niet supergoed beoordelen bij passen over ondergoed heen, dus kom erop terug als ik ze uitgewassen heb en daadwerkelijk kan proberen. De randen van de seamless broekjes zijn wel heel strak, maar die schijnen op te rekken door warmte, dus ik ben bij die eerder bang dat ze te groot worden ;), dat had ik namelijk gelezen bij de reviews dat sommigen daar last van hadden.
    Ik had nadat ik ze al besteld had, nog een aantal heel negatieve reviews gelezen op trustpilot geloof ik (die reviews zeiden dat modibodi de negatieve reviews niet op hun site plaatst) dus ik hoop dat ze een beetje ok blijven, iets over gaten in het kruis :|. Maar ik zag toch wel een aantal negatieve reviews (met 2 sterren) ook op hun website, dus ik weet het niet. In de blogs waren de meesten bij vergelijkend waren onderzoek over zowel de thinx als de modibodi’s erg positief, meer dan over de goedkopere merken. Ik zal het wel merken, ik ga ze (behalve de eerste keer) gewoon op 60 graden wassen, net als de thinx, als ze daar tegen kunnen is het :thumup:.
     
  20. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Toch ook maar een underwunder heupslip besteld in maat 40/42, dat is volgens de maattabel een L. Klinkt vrij groot voor mij, want met broeken ben ik een 38/40 twijfelgeval meestal ;).
    Hierna ben ik wel echt een aantal maanden klaar met kopen, kan ze dan goed uitproberen en bepalen welke ik eventueel bij wil bestellen als ze goed blijven.
     
    Zuul vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina