Menstruatie toch zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Semie, 7 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semie

    Semie Lid

    7 jan 2023
    21
    3
    3
    Vrouw
    Titel zegt het al ik heb eerder een onderwerp geplaats maar nog geen reacties ontvangen. Misschien komt het nog maarr..

    Ik ben super benieuwd naar ideeën van anderen. Vlak na mijn menstruatie heb ik een licht positieve zwangerschapstest, heeft iemand hier ervaringen mee??

    Groetjes Semie
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Heb je een foto van je test?
     
  3. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.688
    4.687
    113
    Vrouw
    Was je menstruatie hetzelfde als anders? Of juist heftiger of minder heftig dan normaal? Wat was de reden dat je vlak na je vermeende menstruatie een zwangerschapstest hebt gedaan? Ben ook benieuwd naar je test!
     
  4. Semie

    Semie Lid

    7 jan 2023
    21
    3
    3
    Vrouw
    Voor mijn gevoel is het zelfde misschien beetje korter als normaal 5/6 dagen menstruatie dit keer 3/4 dagen.

    Ik heb een foto eerste test was uit nieuwsgierigheid, 2 test meer voor bevestiging en daarna ook maar gelijk een ovulatietest gedaan
     
  5. Semie

    Semie Lid

    7 jan 2023
    21
    3
    3
    Vrouw
    IMG20230106220415.jpg
     
  6. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.688
    4.687
    113
    Vrouw
    Ovulatietest zegt niet zoveel omdat je altijd wel iets van LH in je bloed/urine hebt. De testen lijken positief. Waren ze binnen afleestijd al positief? De Actiontesten blijken niet altijd 100% betrouwbaar te zijn (ik heb zelf overigens wel gewoon terecht positief getest met Action toen ik net zwanger was). Ik zou nog eens met een andere test testen zoals Kruidvat 2 voor 5.
     
  7. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Hmm, er staan wel duidelijke lijnen op je testjes, maar gezien het bloedverlies en het feit dat je dus al na je nod zit, vind ik het eigenlijk niet zo hoopgevend.
     
  8. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.420
    4.330
    113
    Vrouw
    Oef, ik zou contact opnemen voor een vroege echo. Hier ook ervaringen met meerdere keren een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en het zou toch weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn als ik het zo lees. Hopelijk is het niet zo! Sterkte!
     
    zegenwens vindt dit leuk.
  9. Semie

    Semie Lid

    7 jan 2023
    21
    3
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie! Ik heb het vandaag geprobeerd ook licht positief IMG20230107114445.jpg
    Ze waren gelijk verschenen eerder als controle lijn ook.
     
  10. Semie

    Semie Lid

    7 jan 2023
    21
    3
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie,
    Ja twijfel zelf dus ook heel erg omdat ik pas over 2 weken een afspraak heb gekregen was ik benieuwd naar reacties van anderen..
     
  11. Semie

    Semie Lid

    7 jan 2023
    21
    3
    3
    Vrouw

    Dankjewel voor je reactie, heel vervelend en sluw dit. Ik heb eerder een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad toen bleef ik bloeden tot bijna 2 maanden lang, nu heb ik naar mijn gevoel alleen menstruatie gehad en is gestopt ook. Deze testen zijn daarna genomen. Heb verder geen klachten maar sinds mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb ik weinig vertrouwen in mijn lichaam. Dus je twijfelt ook constant.
     
  12. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    Ik zou even doortesten en evt eerder een echo aanvragen. Nare situatie zeg.. hopelijk lost het uit zichzelf op.
     
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    In je andere topic had ik al gereageerd.

    Grote kans dat je eisprong later was dan je nu denkt, want je hebt geen positieve lh test gehad rond 17 december.
    Ik schat in dat je rond 12 dpo zit.

    Eerder een echo heeft ws geen zin als je idd pas rond de 12 dpo bent nu.

    Ik zou gewoon doortesten om de 2 dagen en de echo van 16 januari afwachten en in je achterhoofd houden dat je tijdens de echo nog geen 6 weken hoeft te zijn.
     
    zegenwens vindt dit leuk.
  14. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.420
    4.330
    113
    Vrouw
    Gezien je verleden zou ik zeker niet te lang wachten. Hier 2 keer met spoed geopereerd bij 5.5 weken met gescheurde eileiders. Een keer helemaal geen bloedverlies gehad en 1 keer een paar dagen licht bloedverlies en daarna stopte het. Maar toch erg misgegaan. Dat het gestopt is met bloeden zegt niet dat het goed zit helaas. Je zou 2 keer bloed kunnen laten prikken in elk geval komende week. Hoewel ik ook 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap had waarbij hcg perfect opliep.. het blijft spannend.
     
  15. Semie

    Semie Lid

    7 jan 2023
    21
    3
    3
    Vrouw
    Dank jullie voor de reacties.

    Nou dat dus, na die eerste buitenbaarmoederlijke zwangerschap ben je bang om blij te worden bij een positieve zwangerschapstest. Ik heb wel gevraagd voor een afspraak omdat ze het te vroeg vond heeft ze mij voor de 16e een afspraak gegeven. Morgen even ziekenhuis bellen want ik moet wel onder controle verder nu.

    @Krv heb jij 2x achter elkaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad? Ik heb in aug een mtx gehad mocht vanaf dec weer proberen.. en nu dus dit.

    Groetjes Semie
     
  16. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.420
    4.330
    113
    Vrouw
    Heel goed om morgen even contact met het ziekenhuis op te nemen. Bij mij waren de buitenbaarmoederlijke zwangerschappen niet achter elkaar maar zat 1 succesvolle zwangerschap en meerdere (vroege) miskramen tussen. Ik had ze in 2017, 2019 en 2020. Bij elke (te lichte) positieve test ben je gewoon weer bang voor een escalatie. Hierdoor had ik een indicatie voor een vroege echo vanaf 5 weken en bij de succesvolle zwangerschappen zagen we dan gelukkig een vruchtzakje in de baarmoeder. Veel succes en ik hoop dat het goed afloopt! Heb je vandaag nog getest?
     
  17. Semie

    Semie Lid

    7 jan 2023
    21
    3
    3
    Vrouw
    Ja precies! Wat erg, eerste is al te veel denk ik dan. Ik ben mentaal niet bereid voor 2e buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik voel alweer getrek na mijn ovulatie in dec voelde ik al tot mijn menstruatie getrek links en rechts. Vandaag voel ik het weer links heb daarna wel getest nog steeds licht positief. Ik ben blij voor je dat je wel een succesvolle zwangerschap heb mogen meemaken. Bij mij was het al raak gelijk bij de eerste.
     
  18. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.420
    4.330
    113
    Vrouw
    Hier heeft het 2 keer ruim 3 jaar geduurd. Ben er nu ook wel klaar mee haha. Dit hebben we niet in de hand helaas. Maar heel blij dat het toch nog gelukt is!

    Ik herkende de pijn ook en werd gelukkig serieus genomen door het ziekenhuis. Geen oploop of afloop dus?
     
  19. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    He jeetje zeg.. heb je nog een test gedaan vandaag?
     
  20. Semie

    Semie Lid

    7 jan 2023
    21
    3
    3
    Vrouw
    Heftig! Wat voor pijn heb je toen ervaren? Want het rare is dus dat ik niks ervan heb gevoeld, na mijn injectie 2 weken later een bevalling van vruchtzakje gehad wat mij qua pijn naar andere dimensie bracht. Daarnaast heb ik alleen maar 2 maanden lang licht gebloed.

    Om op je vraag terug te komen test kwam het zelfde uit als gister licht positief ‍♀️‍♀️
     

Deel Deze Pagina