Menstruatie uitstellen tijdens vakantie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Zonnebloem92, 22 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hoewel ik dit topic niet helemaal goed passend vind hier, weet ik niet waar ik hem anders onder kan plaatsen.
    Ik gebruik al jaren -naar volle tevredenheid- geen anticonceptie, echter hopen wij nog steeds over een kleine 3 weken op vakantie te gaan en in de 3 weken durende vakantie ben ik zo ongeveer de helft van de vakantie ongesteld en dat vind ik nogal vervelend dus ik zou mijn menstruatie graag een weekje uitstellen.
    Ik heb gelezen dat er een pil staat die dit kan doen, heeft er iemand ervaring mee? Een vriendin heeft dit eens gebruikt, maar heeft ontzettend veel last gehad van buikpijn en heftig bloedverlies tijdens die menstruatie.
     
  2. LeentjeWolkje

    LeentjeWolkje Actief lid

    22 jul 2020
    170
    291
    63
    Vrouw
    Ik heb dit twee keer geprobeerd toen ik zwanger wou worden en uiteraard niet aan de pil was. De eerste keer was met Lynestrenol, hierdoor kreeg ik een bijzonder zware menstruatie (ik bespaar je de details). De tweede keer wou ik dat absoluut niet meer en heb ik Norethisteron geprobeerd, met als gevolg.... opnieuw een zware menstruatie, alsnog tijdens mijn vakantie.

    Ik hoorde van een andere vriendin ook een gelijkaardig verhaal, maar zij kent iemand bij wie het wel goed werkte. Het is een beetje gokken denk ik dus, en het zal afhangen van lichaam tot lichaam. Een derde keer waag ik de gok niet meer, dan maar een menstruatie op vakantie. Dat is ook niet echt een ramp. Alleen vervelend.
     
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Dat is idd het nadeel van geen hormonen anticonceptie... Je wordt wel eens ongesteld als het niet uitkomt.

    Wat bij mij hielp/helpt om de ongi te verkorten is flink wat frambozenbaldthee drinken vanaf de eerste dag t/m einde ongi. Ik ging van 10 naar 6 dagen vloeien.
     
  4. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.605
    431
    83
    Vrouw
    Ik heb hier in het verleden iets voor gehad, kon ze menstruatie toen met 1 week uitstellen zonder problemen.
     
  5. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.006
    899
    113
    Ik krijg van de huisarts ‘altijd’ Primolut voorgeschreven. Ongeveer 3 dagen na de laatste pil krijg je een bloeding. Bij mij vergelijkbaar met een gewone menstruatie.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb Primolut gebruikt toen ik als 15-jarige op werkweek ging naar Italië. Werkte bij mij dus averechts, het stelde de menstruatie wel uit met 2 dagen, maar vervolgens had ik enorme krampen ‘s nachts en werd ik súper heftig ongesteld. Met vriendinnen mochten we lekker door Rome slenteren en ik heb daar heeeel veel wc’s ontdekt. Plus doordat het zo heftig was, werd ik er ook nog eens licht van in m’n hoofd. Ik heb zo de Vesuvius niet kunnen beklimmen bv, docent wilde zelfs met me naar het zkh omdat ik zo bleek was... Ik zou het zelf echt nooit meer nemen, mijn gewone menstruaties waren toen al vrij heftig, maar dit was echt nog erger...
    Ik ben daarna aan de pil gegaan en dat werkte veel beter om mijn menstruaties wat te reguleren.
     
  7. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    ik heb al meerdere keren primolut gebruikt voor het uitstellen. Gebruik geen anticonceptie en kan niet tegen de pil.

    Deze pilletjes deden prima hun werk bij mij. Het nadeel vind ik dat je er zo veel moet slikken en al 3 dagen van te voren. Maar daarna volgde altijd netjes een normale menstruatie.
     

Deel Deze Pagina